Iarna mea


Iarna. 
Muzica sami. 





Scortisoara, exces de scortisoara. Presarata peste cereale dimineata, un pic peste ceaiul preferat...

Limonada cu polen sau cu ghimbir 
Supa crema din radacinoase coapte in cuptor cu cimbru si rozmarin...
Supa crema de linte rosie si crutoane cu ierburi
Dovleac copt cu branza cu mucegai...
Conopida si morcovi murati.
Paine prajita cu unt si miere sau pasta de macese...
Lumina alb albastruie noaptea...Azi noapte m-am trezit la patru, odihnita si am contemplat lumina aceasta de basm de dincolo de ferestre.
Ceaiuri, multe ceaiuri: busuioc, cimbrisor, verde cu iasomie, musetel, menta, negru cu bergamote, negru cu vanilie....
Intrebarile lui Vladi, inca de la primul fulg: vine Mosul? Cate zile mai sunt? Ce fac acum spiridusii? O sa mi se para oare trista ziua in care el nu va mai sari in sus de bucurie la primii fulgi? Ziua in care nu se va mai gandi cu emotie la ce ii va aduce Mos Craciun? Mosul care este atat de bun si care iubeste copiii ...
Frigul, miscarile mai rapide, joaca asta de-a ori el, ori eu si eu mereu castig, pentru ca sunt rapida, pentru ca am haine si incaltari calduroase, pentru ca inca nu mi-am atins limitele fizice, desi uneori am senzatia ca le banuiesc aproape, foarte aproape, dar apoi pot mai mult si mai mult. Bucuria pe care o simt cand ajung la un adapost si imi ard obrajii, muscati de ger, moleseala care incepe sa imi curga prin vene daca stau prea mult pe loc..
Disciplina si determinarea pe care le simt in mine, renascute. Lucrez mai concentrata, ma joc cu cei mici cu mai mult antren, iarna este anotimpul in care invatam, in care ne imbratisam mai des.
Agenda mea Moleskine, moliciunea copertilor ciocolatii si paginile albe care asteapta penita stiloului..
Sosetele thermo din lana merinos
Lenjeria roz sau rosie.
Zulufii care ies din caciuli
Saluri calduroase, lungi..
Parfumul cu miros de mir si vanilie sau Grace, care promite pace, recunostinta, liniste...
Fuste din catifea grena sau din fas, de ce nu... Dupa ani in care n-am mai purtat fuste, ci rochii si pantaloni, acum m-am reindragostit de ele.
Cizmele de culoarea coniacului.
Turbane  calduroase.
Ore de yoga sambata dimineata. 
Dusuri fierbinti. Ador uleiul de dus cu miros de migdale! 


La coada la Lidl (mereu este coada la Lidl..) o femeie murmura nemultumita: a venit iarna, vai de noi! Alta se intoarce iute si ii raspunde, cautandu-mi privirea pentru sustinere: iarna de afara este blanda, fata de iernile sufletesti. Sa ne fereasca Dumnezeu de iarna din suflet! Nimeni nu mai zice nimic....Brusc suntem toti preocupati de produsele noastre. Le punem pe banda, le grupam, ne evitam privirile. Lacrimi fierbinti imi inteapa ochii. Sunt prea sensibila, ma zdropsesc la mine suparata. 

Dar da, decat sa port o iarna rece in suflet, mai bine o iarna afara, fie ea cat de alba sau de murdara, de aspra sau de lunga.
Iarna de afara poate fi imblanzita cu atatea! Cu toate cele de mai sus....si multe altele, dupa gust si pricepere. 




Comentarii

Anonim a spus…
Delicioasa iarna ta!
Andreea a spus…
Este, da! :-) Mai adauga doi copii mici si veseli si gata antrenul :-))