Words salat






Ascult interviuri la radio, ascult oamenii vorbind unii cu altii-la piata, in magazine, in autobuze, cu mine. Citesc o carte sau o revista sau un articol pe telefon. Imi ascult copiii cum dialogheaza. Cuvinte. Multe cuvinte. Unele dintre ele ma izbesc in plin, altele isi fac loc in mine cu hotarare si delicatete. Le retin, le intorc pe toate partile, uneori le notez. Ma inspira. Alaturari de cuvinte, franturi de idei, sintagme. 

Ieri mergeam pe strada si treceam in revista....captura de peste zi incercand sa gasesc o conexiune intre ele. Farmec, aceeasi putere seducatoare. La nivel rational, nicio legatura. O salata de cuvinte. Straine unele de altele, dar adapostite temporar sub aceeasi frunte.

Maping the future (un interviu ascultat pe smartfm cu designerul Adrian Soare), tristete imbibata cu particule de bucurie (pag 454, Departe de trunchi, Andrew Solomon), te besc, mama (Miruna mea),  miramba (ceva muzica africana), voce calda (un taximetrist placut surprins-propria declaratie de timbrul vocii mele), citesc, strategie, nerv si emotie, mirodenie (sunt mama mirodeniilor imi spune o doamna), salbaticiune, a plonja in tristete (si te poti alege cu o portie de bucurie, de fapt), amestec de dragoste si suferinta, con de umbra, priveste cerul, lasa-te iubit, asta trebuie sa inveti tu (o dna catre un domn la o cafenea), feminitate, a emana, sfintenie, a creste in armonie si lumina, ce pot face pentru tine, ce pot face pentru tine, ce pot face pentru tine.


Ce pot face pentru tine? Nu am mai pus de mult aceasta intrebare. Si nici mie nu mi s-a mai adresat. E de inteles deci ca am tresarit si am cautat chipul vorbitorului. Un barbat care vorbea la telefon. Bucuroasa pentru el, pentru ca avea aceste cuvinte in inima si pe buze....

Ne folosim unii de altii ca sa ne simtim mai bine, ne folosim unii de altii ca sa ne atingem obiectivele, uitand adesea ca bucuria trainica, roditoare de lumina in  inimi este sa fim de folos aproapelui nostru. Cu dragoste si credinta ca nu vom ramane nerasplatiti. Din contra....
Intreaba pe cineva astazi. Si eu o voi face. 









Comentarii