Ce facem in 2017?

In curand, incepe un nou an, o noua fila a vietii noastre. Ne imaginam tot felul de lucruri, speram ca vom fi mai buni, mai linistiti, ca ni se vor intampla toate cele dorite si inca neintamplate. Unora chiar li se vor intampla. Stiti cui? Celor care isi cunosc cu limpezime obiectivele, care stiu nu numai ce isi doresc, ci si ce au de facut pentru a ajunge acolo.

Propun sa ne folosim de aceste ultime zile ale lui 2016 pentru a incetini motoarele, pentru a savura linistea si simplitatea (avem tendinta sa ne supraglomeram, sa ne suprasaturam mintile si sufletele cu informatii balast) si pentru a pune pe hartie ceea ce ne dorim de la noi si de la viata noastra in 2017.

Iata cateva idei care pot ajuta:

🎄O idee de afacere/site/brand/blog
Pe principiul "nu pune toate ouale in acelasi cos", cred ca fiecare dintre noi ar trebui sa aiba un plan B sau pur si simplu o activitate subsidiară, care să nu interfereze cu jobul principal si care, ideal, să aducă venituri și satisfactie sufleteasca. Am văzut anul acesta prea multi oameni care au ramas fara job si fara bani, prada disperarii si fricii. 

Chiar daca credeti ca nu va pricepeti la nimic altceva, lasati ideea sa pluteasca acolo, sa existe la nivel de intentie si dorinta. Veti vedea diferenta. Totul pleaca de la o pura intentie, insa multi oameni renunta pana si la asta, atat de neincrezatori sunt in sansa lor si in magia universului.

🎄Închiderea datoriilor/economisire
Sau si una si alta. Recomand pentru inspiratie cartea "Cel mai bogat om din Babilon". Si 10 euro daca economisiti la fiecare salariu, va fi un progres remarcabil. De mare ajutor sunt si tehnicile de vizualizare-cum voi fi si cum ma voi simti cand voi fi "curat" financiar? Cand este cel mai realistic moment sa ma simt asa? Ce pot face? De unde pot taia, ce pot adauga, ce pot vinde, ce alt job ar fi mai potrivit pentru mine? Cum sa fac? La fel, aceste intrebari si intentia sunt deja un capat de pod, un start bun, nu va necajiti daca raspunsurile nu se arata imediat si nici nu va lasati sa alunecati in scenarii negative. Da, stiu, suntem buni la astea, dar NU de data asta. Daca tot vorbim de scenarii, lasati fantezia sa teasa scenariile care sunt pe gustul vostru. Imaginatia este libera, neingradita, nu va puneti contra aiurea, caci, credeti-ma, nu stiti ce pierdeti. 

🎄O retea largita de cunostinte si prieteni
Stiu ca tendinta este sa ne izolam, sa devenim din ce in ce mai retrasi si solitari-poate este modul in care ne protejam, aparent, de rani, insa....omul nu este facut sa fie singur. Pentru a reusi si a ne simti bine avem nevoie de o comunitate, avem nevoie de oameni. Pentru a iesi uneori din capcanele stramte ale propriilor minti, avem nevoie de puncte de vedere diferite, de incurajari, de admiratie, de prietenie. Ne-am putea oare largi, strategic, cercul de cunostinte? Am putea face curatenie in contacte si iesi apoi sa cunoastem oameni noi? Ce am putea face mai exact? Cum se intretin contactele? Ne sunt clare beneficiile? Ce oferim intr-o relatie, ce cautam intr-o relatie? Cum pot ramane mereu cald si gata de ajutor pentru contactele mele? Unii avem nativ acest dar, de a socializa si a intretine/extinde frumos relatiile, insa altii realmente avem nevoie de un manual ori de modele. Nu ma pot abtine sa nu fac trimitere din nou la carti. Vezi aici si aici


🎄 Găsirea unei practici spirituale care să ni se potrivească
Si aprofundarea ei, transformarea ei in stil de viață. Mă gândesc adesea cât de pașnică ar fi viața pe pământ dacă am respecta doar cele 10 porunci. Să nu ucizi. Punct. Să nu minți. Să nu poftești casa/nevasta aproapelui. Să îți tratezi cu respect părinții etc. Toate cele la care vă puteți gândi ar fi simplificate, curate, descătusate de straturi iluzorii, de inutil, de complicat. Revenind la o practică spirituală, cred că adoptarea uneia poate să ne centreze și să ne dea o direcție, ne poate introduce într-o comunitate cu țeluri comune. Fie că ne apropiem de ortodoxism si căutăm să aprofundam, că studiem budismul ori kabbalah, catolicismul ori karma yoga, cum face Loredana, meditatia transcendentala ori sahaja yoga-orice este mai bun decat nimic. "Omul are nevoie de Dumnezeu asa cum are de oxigen" -dr Alexis Carrel
Mie îmi spunea bunica în copilarie să mă tem doar de doua categorii de oameni- de cel care nu stie fluiera ori ingana niciun cantec la drum lung si de cel fără Dumnezeu. Nu prea înțelegeam atunci ce spune, însă acum știu și îi dau dreptate. 

🎄 Cumpără experiențe, nu lucruri
Am constatat în week-end-ul trecut că aproape nu mai am ce vorbi cu o veche amică pentru că este blocată, efectiv blocata de un val de dorințe materiale. Orice achiziție generează alta. Îi mergea gura continuu numai și numai despre ce si-ar mai cumpăra. A, si pana isi lua tot ce isi dorea, totul era naspa. Mancarea, ninsoarea, turistii, eu si copiii etc. Totul. Ghetele alea, dacă mi le iau, vad eu cum fac. Imi va trebui si o rochita, ca nu merg cu orice. Si m-am saturat de puloverele mele din anii 80, am vazut unele cu fir auriu, cum se poarta acum. Cand imi intra banii, pun deoparte sa imi fac blefaroplastie, ma enerveaza pleoapa asta. Si ai vazut santul asta? Am sunat la o clinica, pot sa fac injectii cu botox. Si eu visez unele lucruri si le si cumpar, insa nu imi sta capul numai la ele si mai ales, nu vorbesc numai si numai despre ele. Am obosit ingrozitor ascultand-o. Are aproape 40 de ani...parca valul asta nestavilit de dorinte este mai potrivit pentru o adolescenta in formare, dornica sa impresioneze, sa iasa in lume....La 30-40 de ani, ar cam trebui sa ai o garderoba, sa stii ce iti place, ce iti vine bine, sa iti poti conduce viata cu toate aspectele ei (ei ii gateste, spala, calca mama)....Pentru anul viitor, un deziderat bun ar fi si acesta-mai putine lucruri materiale si mai multe experiente. Unele se cumpara/mijlocesc  cu bani, altele nu. Va doresc multe experiente noi, multe amintiri din care sa invatati despre voi si despre cei din jur, sa va clatiti ochii, sa va extindeti constiinta si sa va imbogatiti in interior. 


🎄Remodelare corporală
Pentru cine are kg în plus, un obiectiv pe 2017 poate fi să arate din nou bine. Dieta-minune, mai multă mișcare-mers pe jos, post, antrenament la sala, sport cu tutoriale youtube, orice este binevenit. Chiar daca nu crezi ca vei avea rezultate, ce pierzi daca faci ceva concret? Si cei slabi isi pot mari tonusul, isi pot defini musculatura, isi pot mari rezistenta la efort. Eu ma intreb uneori-daca ar fi razboi, cat de rezistenta si elastica as fi? Mi-as putea duce copiii in brate? As putea merge zile si nopti pentru a-mi salva viata? As putea sa ma strecor, la nevoie, pe o fereastra mica? Cat de mobila, elastica sunt? Da, stiu, am imaginatie bogata!
Ma uit acum la un serial foarte fain, Silicon Valley-sunt casatorita cu un programator care seamana bine, chiar si fizic, cu personajul principal din film, Richard, asa ca regasesc cu placere si amuzament multe situatii familiare. In acest film, un business-angel, Peter Gregory, moare de la mersul pe jos...nu mersese niciodata pe jos...In realitate, actorul care il intruchipa pe Peter Gregory a decedat din cauza unui cancer la plamani. 


Cum si eu caut inspiratie, las lista deschisa sa contribuiti cu idei. 
Imi doresc un 2017 bogat in experiente, calatorii, proiecte si prieteni toate in timp ce ma simt ca acum-linistita si echilibrata. 




Comentarii

Toate aceste lucruri pe care le-ai descris cred ca ar trebuii facute in 2017.