Intinerire si stare de bine prin post cu apa

august  2016

Ingurgitez zilnic multa informatie, de multe ori complet nefolositoare, junk food pentru minte si suflet. 
Traiesc intr-un oras aglomerat, poluat, cu prea putina vegetatie.
Mananc haotic, in stres-rar mi se intampla sa mananc in tihna, copiii, casa si multii oameni pe care ii cunosc si cu care interactionez prin prisma meseriei ma solicita mult, inclusiv in timpul mesei.
Adorm mereu ultima in casa.
Uneori seara ma dor gleznele si din cauza asta adorm greu, nemultumita. 
Imi dau pauze, insa pauzele nu par sa ma ajute sa ma revigorez, ci mai degraba sa supravietuiesc de la o activitate la alta.
Implinesc 41 de ani, mi se par, nu stiu de ce, dintr-o data, multi, foarte multi. Si asta nu ar fi o problema. Observ insa pete pe maini, riduri mai adanci (ma deprima santurile din jurul gurii) metabolism incetinit. Tind sa stau, decat sa fac miscare. 

Da, arat bine pentru varsta mea. Dar se poate si mai bine. 

Prospetimea mea paleste, corpul se ingroasa, mintea mi se pare mai greoaie si adesea ma trezesc la fel de obosita cum m-am culcat. 

Am nevoie de disciplina si putere, multa putere ca sa postesc cateva zile, cat mai multe. Am mai postit si dupa cateva zile m-am bucurat din plin de somnul odihnitor, de pielea curatata, de ochii stralucitori si mintea limpede. Mi-e dor de starea asta de bine! 

Primele 3-4 zile sunt piatra de incercare pentru oricine-apare foamea, ameteala, chiar si greata la unii, apoi limba devine albicioasa, incarcata, gingiile sunt acoperite si ele cu un mucus alb, apar setea insistenta si somnolenta. Dar dupa aceea....dupa cele 3-4 zile...totul se reconfigureaza. 

Prefer sa ma incerce foamea cateva zile, decat sa mai convietuiesc cu starea asta de nemultumire care musteste zi de zi in mine. 

Cine vrea sa mi se alature in post? Sa scriem aici cum ne-a fost, cum ne simtim, sa ne incurajam reciproc? Eu incep de maine, sambata, 24 iunie. 

Pentru inspiratie si informatie utila, recomand sa cititi si aici, aici si aici



Comentarii

Anonim a spus…
Postul este o traditie straveche, testata in timp. De-a lungul vremii, a fost folosit nu numai pentru a pierde in greutate, dar si pentru a imbunatati concentrarea, pentru a prelungi viata, pentru a preveni boala Alzheimer, spre a preveni rezistenta la insulina si chiar cu scopul de inversa intregul proces de imbatranire.
Postul total ajuta la secretia hormului de crestere; de fapt, corpul ne este astfel construit, incat nivelul de adrenalina creste in timpul postului, pentru ca noi sa avem energie destula, spre a ne procura hrana pentru supravietuire (cum crezi ca supravietuiau oamenii, cand erau vremuri de seceta, ori inundatii ori alte calamitati naturale?). Postul total, doar cu apa, obliga corpul sa treaca de la a arde zahar, la a arde grasime. De ce? Pentru ca grasimea din corp este folosita ca hrana, atunci cand hrana nu este disponibila! Postul te ajuta sa iti cunosti corpul mai bine si sa ii descoperi cu adevarat limitele. Postul elimina reziduurile din corp si intinereste celulele. Dar cel mai important beneficiu al postului este acela ca, deoarece corpul cheltuie cea mai mare parte din energie pentru masticatie, digestie, asimiliare si eliminare, atunci cand nu mai mancam, organismul se poate concentra pe curatire interioara, pe refacere si reconstructie. Cand postim, nu mai stam in calea inteligentei organismului, favorizand astfel functia interna naturala a corpului de vindecare. Doar prin post total, forta vitala cu care suntem daruiti, iese la lumina si minuni se intampla

https://liorisme.com/2016/02/07/povestea-postului-i-calea-catre-tinerete/