Noua pe Instagram



Sotul meu il folosea, eu nu, desi descarcasem aplicatia. Ma amuza ca se adunasera o suta si ceva de urmaritori, insa eu nu imi facusem timp sa buchisesc ca sa inteleg ce este si cum se foloseste Instagram.

Cu doua zile inainte de invitatia Parenting PR de a participa la workshop-ul How to Instagram, am postat primele imagini. 

Hoinarind pe profilurile altora, am inteles ce poate fi pentru mine Instagram: o modalitate de relaxare, de cunoastere prin imagini a universurilor celor care posteaza acolo, dar si o modalitate de promovare a brandului personal ori de business, in cazul meu, proiectele focuspeinima.ro. Stiti cum se spune: o imagine spune cat o mie de cuvinte. 

L-am ascultat cu placere pe Robert Diaconeasa, unul dintre oamenii cei mai frumosi din online si offline. El scrie pe daddycool si posteaza pe instagram aici. A fost primul speaker al celei de-a zecea editie digital parents talks, un speaker ales deloc intamplator: contul sau de instagram are 10,6 mii urmaritori. O cifra uriasa. 

A pledat pentru autenticitate, pentru un profil curat, unitar, a oferit tipsuri pentru incepatori si exemple (de ex. regula celor trei de care eu nu am reusit sa ma tin pana acum-trei imagini din aceeasi categorie, apoi schimbat registrul), ne-a spus care este filtrul sau preferat pentru poze (eu nu am prelucrat niciodata pozele) si ne-a indemnat sa fim cine suntem. Am mai povestit de like-uri, hashtag-uri, am dezbatut daca scriem povestea imaginii in engleza ori in romana.
Postarile in social media devin cu usurinta carti de vizita. 

Fotograful si cel de-al doilea speaker al evenimentului a fost Mihai Raitaru.
Mihai ne ceruse sa ii trimitem o poza-cea pe care o consideram noi cea mai reusita de pe conturile noastre de Instagram.



Eu am ales-o pe cea de mai jos. Le-a analizat pe fiecare in parte si ne-a atras atentia asupra greselilor de incadrare. Foarte util, multumim, Mihai! 

Poza mea a fost considerata buna, fara greseli. Este facuta cu un telefon banal, fara editari ulterioare. 

Copiii mei se jucau de-a v-ati ascunselea in parc.
Era randul Mirunei, cu obrajorii ei rosii de frig si numaratul ei serios in miruneasca, sa astepte ca Vladi sa se ascunda. 


Al treilea speaker si ultimul a fost Alina Rachieru, cea care se afla in spatele brandului Pineberry. Am zambit in sinea mea amintindu-mi cat am cautat intr-o iarna o afurisita de camasa alba. Nu stiam de #pineberry, era tarziu sa comand pe asos.com, aveam nevoie urgent de o camasa alba pentru o prezentare intr-o companie in care dress code-ul era obligatoriu-fusta creion/pantalon si camasa alba. Am luat magazinele la rand, probam camasi urate, cu tot felul de accesorii care imi displaceau profund in timp ce colegii mei de birou se amuzau si imi trimiteau poze cu diverse camasi si adrese de magazine in care as mai putea cauta. Cred ca am slabit cateva kilograme cautand atunci camasa perfecta-alba, comoda, simpla. Horror. Imi amintesc ca pana la urma am optat pentru un sacou alb yokko si am jurat ca nu voi purta camasi in viata mea. Ulterior, bona copiilor mei mi-a cumparat cateva camasi-cred ca trei sau patru. Multumesc, Mada, le am si acum, desi le port rar :-) Una in imaginea de mai jos:


O camasa alba, simpla, casual. Ultima data am purtat-o  acum un an, in Israel.
Poza este facuta in pta Karmel din Tel Aviv. 

Alina administreaza contul intagram de business al afacerii ei si ne-a dat multe sfaturi utile. Am aflat ca si pe Instagram se pot plati reclame, daca alegem sa avem cont de business (eu am decis sa nu fac cont separat pentru #focuspeinima), dar se pot accesa si date despre reach, insights, numar vizualizari-date foarte utile atunci cand lucrezi cu agentii de publicitate ori clienti ale caror produse le promovezi. Ei cer aceste informatii-cu cat ai un numar mai mare de like-uri si de followers, cu atat ai sanse sa captezi atentia publicitarilor. 
De la Alina am notat nume de aplicatii folosite frecvent de instagrameri pentru editarea pozelor, gen canva (am descarcat-o deja), snapseed, pomelo. 


Pe Instagram am cautat prima data scriitorii si oamenii care ma inspira: Amy Cuddy, Zeruya Shalev, Elif Shafak, Amos Oz, fotografi, dansatori-Pina Bausch Theatre. Imi doresc ca Instagram sa fie si sa ramana pentru mine o sursa de frumos si relaxare.

Mi-a facut placere sa fiu prezenta sambata printre bloggeri parinti. Veneam dupa o saptamana de stat in casa cu Miruna si de lupte cu Cucoana Raceala, asa ca a fost o iesire de care aveam mare nevoie. 
M-am bucurat sa revad chipuri dragi si sa invat lucruri noi.

Multumiri Anei Nicolescu (Parenting PR , mamicaurbana.ro), Florinei Badea (care m-a luat de acasa cu masina ei si m-a si adus), Cristinei Ologeanu pentru sprijin in online si bunatate, colegei mele de banca, Iuliana Roca, Conacului Grant Golescu pentru gazduire, celor de la Lidl pentru daruri (au fost sponsorul oficial al evenimentului), Immochan pentru agendele minunate, mamicilor de la MamaPan, din mainile carora ies produse delicioase. Evit patiseria, in general, cu exceptia intalnirilor cu bunatatile MamaPan! Le recomand cu caldura! 


Am purtat o rochie fashionsense.ro si o geanta karine.ro, un brand al carui ambasador am devenit anul trecut. 



L.E.:


Vreau sa las aici un cont Instagram care imi place mult. Se vede sensibilitatea interioara, inclinatia spre frumos, pasiunea pentru fotografie si modul frumos de a trai. Nu am apucat sa ma uit pe foarte multe conturi, acesta este momentan primul cont care m-a atins acum cateva zile, cand eram nou nouta pe Instagram.  

Comentarii

Stoian Ciprian a spus…
Instagram domina social media si asta e clar din foarte multe puncte de vedere. Ca blogger ar trebui sa pui din ce in ce mai mult accent pe aceasta platforma de promovare a continutului si sa vezi cum poti atrage trafic catre blogul tau! :)
Andreea a spus…
M-a prins instagramul, imi place sa imi vad viata asa, in flash-uri colorate :-) Nu l-am folosit ca sa promovez blogul
Daniel Puisor a spus…
Instagramul este un tool eficient pentru Social Media in momentul de fata si prezinta multe avantaje, dar si moduri de promovare.

Daca vrei sa afli mai multe despre cum te poti promova pe Instagram si cat costa, iti recomand sa citesti articolul de pe blogul nostru.