Ceaiuri care calmează sistemul nervos



Recent, timp de vreo doua zile, am avut mintea foarte agitata, febrila. Nu reuseam sa ma linistesc, asa ca am suportat consecintele-balonare, indigestie usoara, somnul acela superficial, cand dormi, dar mintea ramane cumva activa, indispozitie. Apoi cearcane, oboseala, usoara depresie, demotivare. Numesc starea asta "deraiere". Cand deraiez, trebuie sa las tot ce faceam si sa ma redresez. Ce mi se pare fabulos este ca intalnesc oameni pe care ii pot ajuta cand sunt eu insami "deraiata de pe sine" si mereu ma gandesc-daca eu sunt asa si inca pot oferi ajutor, ei cam cat de rau se simt? 

Cu toate astea, observatorul din mine se amuza si striga lozinci: frana, frana ori respira adanc, hai inca o data ori imi aducea in fata ochilor imagini cu caini nervosi cu ranjetele acelea fioroase si imi spunea-uite cu asta seamana mintea ta. Zambeam, ma gandeam ca nu e chiar asa rau daca ma pot lua peste picior. Incetineam fortat, mai ales cand simteam un fel de urgenta interioara, de presiune si nu aveam niciun motiv rational sa fiu grabita si sa actionez asa rapid. 

In week-end am fost in muntii Fagaras si acolo am petrecut patru ore singura pe munte, timp in care am respirat adanc, am ascultat susurul apei, am mers pe jos, am facut fandari si pasul strengarului, am fredonat cantecele, m-am bucurat de ninsoare, lapovita, soare, ceata si vant, una dupa alta in nici o ora. Asa si emotiile mele, ma gandeam, ce libertate si ce dezmat, se perinda dupa bunul plac, ia sa nu le mai bag in seama asa mult, doar contemplu. M-a ajutat mult simplul stat in natura, mi-a placut si frigul, m-a facut sa ma simt vie si mi-a trezit pofta de ...supa crema de broccoli :-))

Cine se confrunta insa cu stresul, oboseala, mintea hiperactiva inclusiv pe timpul noptii si nu are posibilitatea unei hoinareli benefice in natura, poate apela cu incredere la ceaiurile din plante medicinale. 

🍵 In topul meu, pe primul loc, ceaiul de valeriana.

Actioneaza ca sedativ natural, creste puterea de concentrare, combate stresul, anxietatea, nelinistea, baut seara induce o stare de relaxare si bine. 


🍵 Ceaiul de tei are si el efect calmant, ajuta mult in stari de nervozitate, tensiune, stres. Este parfumat placut si baut seara alunga insomnia.

🍵 Ceaiul de musetel. Cu el imi clatea bunica mea parul, ca sa aiba reflexe frumoase, luminoase, dar mi-l oferea si de baut. Imi este drag din copilarie pentru blandetea lui si culoarea solara. Nimic mai bun dupa o zi istovitoare, grea! Este relaxant si aromat. Ca sa nu   mai zic ce amintiri ma leaga de santurile cu musetel din fata casei bunicilor!

🍵  Ceaiul de sunatoare este cunoscut ca antidepresiv natural. Este atat de minunat, incat nu ar trebui sa lipseasca din nicio casa. Citeste aici mai multe despre el.

🍵  Ceaiul Infuzie-de-Optimism (combinatie de plante)


Sper sa va inspire aceasta lista si diseara sa savurati o cana de ceai bun. 

Eu imi voi pregati  diseara un ceai de musetel, voi pune ulei de lavanda in difuzor si voi asculta Deva Premal. 





Comentarii