Alerg goala pe strazi

Alerg. Simt racoarea diminetii. Sau a serii. Nu stiu daca e dimineata sau seara, e putin intuneric si sunt putini oameni pe strada. Si o racoare pe care o simt infiorandu-mi usor pielea. Alerg goala pe strazi! In timp ce alerg, zeci de ganduri imi invadeaza mintea.
Vreau sa ajung undeva, la adapost, in fuga ma uit cu jind la rufele altora intinse pe sarme in balcoane, maresc viteza cand intalnesc un om, sa nu apuce sa isi dea seama ca sunt goala (sau sa nu apuc eu sa ii vad reactia).
Respir greu, am obosit, asa ca nu mai am forta sa alerg. Merg cu pas alert totusi si ma gandesc ca pana la urma nu am un trup urat, oamenii cel mult se vor mira, dar nu e cazul sa imi fie rusine cu mine! Astea fiind zise, ridic barbia si imi permit un mers mai lejer ca sa ma odihnesc si sa imi potolesc bataile inimii.
Acesta este unul dintre visele pe care le-as fi uitat repede, daca nu s-ar fi incapatanat sa revina de cateva ori bune, in diferite forme. Uneori port niste margele, un sirag lung, peste trupul gol… alteori port un body, arat ca o gimnasta… Variatiuni pe aceeasi tema: alerg goala pe strazile unui oras, in timp ce mintea mea se zbate incinsa. Nu-mi amintesc cum am ajuns sa alerg goala pe strada. Nici nu am destinatie. Doar alerg.
De curand m-am trezit din nou tulburata de acelasi vis. Inca imi batea inima repede cand am decis ca trebuie sa caut sa aflu ce inseamna. Ca toti oamenii, stiu si eu ca uneori visele sunt o cale de transmitere a unui mesaj, a unei semnificatii importante.
Cine m-ar putea ajuta sa aflu ce inseamna?
Primul mail trimis a fost catre o prietena draga. Ea imi raspunde scurt in germana: „Ich weiss es nicht! Es ist wichtig, dass du eine sehr detaillierte Analyse in Gedanken machst und vor dem Schlafengehen bittest: entweder den Traum nicht mehr zu haben, oder den Traum haben, aber mit Aufklärung über seine Bedeutung.” Nu stie, dar imi da un sfat bun - sa imi analizez gandurile si sa cer Divinitatii inainte de culcare visul impreuna cu semnificatia lui….
Parca sunt mai impacata, dar tot ma preocupa. Spre deosebire de alte vise, acesta este atat de intens!!! Racoarea pe care o simt, inima care imi bate cu putere in piept, gandurile care mi se invalmasesc in cap cand alerg!
Mai fac o incercare si ii scriu altei prietene. Ea studiaza psihologia si sper sa aiba un raspuns cat de cat logic si pentru mine. Raspunsul este prompt, parca n-ar fi fost prima data cand ar fi auzit o astfel de relatare. Sunt naucita de adevarul cuvintelor ei.
Pe scurt, ideea este ca a sosit timpul sa renunt la masca sociala, sa ma dezvalui… Eu, Cea Care Sunt Cu Adevarat. Faptul ca in vis sunt mandra totusi de corpul meu semnifica faptul ca in realitate nu mi-e rusine cu cine sau ce sunt in interior si ca e timpul sa fiu eu insami, sa renunt la orice masca asa-zis protectoare.

“When I was just a little girl, I asked my motherWhat will I be. Will I be pretty? Will I be rich?Here’s what she said to me:Que sera, sera - Whatever will be, will be…”

Vocea solistei de la Pink Martini se pierde in fundal… Ma gandesc la diamantul meu interior, cum ii zice Bruno Medicina, la sclipirile, scanteile lui care uneori razbat in jur, cu voia sau fara voia mea… Ce fatete are el? Cum se numesc, cum sa le permit sa se manifeste din plin?
Si de unde voi sti ca sunt pe drumul cel bun? Ultima intrebare m-a macinat ceva vreme, pana cand mi-am amintit cat de simplu este : cand stralucesc, cand sunt eu insami fara retineri si temeri… ma simt armonioasa, curata, puternica. Ma simt bine in pielea mea!

Comentarii

victor a spus…
imi amintesc de acest articol, hehe:)
Chiar ma bucur ca ti l-ai adus si aici, pe blogul tau personal
Anonim a spus…
Parerea mea este urmatoarea:
Esti foarte preocupata de aspectul tau exterior si de felul in care arati atunci cand iesi in lume. Se poate sa fi existat in trecut anumite bareme de frumusete exterioara pe care nu ai reusit sa le treci la momentul respectiv (tu stii mai bine daca au existat sau nu...iti recomand sa-ti amintesti si perioada copilariei). Si se pare ca acest lucru te-a marcat,asa incat,gandul revine ca o obsesie prin grija ta exagerata pentru felul in care lumea te vede : "frumoasa sau nu", "atragatoare sau nu", "sexi sau nu"...etc...

De aici incolo cred ca stii ce trebuie sa faci.
Eu cred ca trebuie sa te preocupe mult mai putin acest aspect, pana cand vei ajunge sa elimini gandul obsesiv, care, iata, aruncat in subconstient,se manifesta in vis. Cu siguranta, cred ca esti o femeie frumoasa si atragatoare, iar daca a existat cineva care nu a apreciat acest aspect, nu e problema ta.
Sunt sigura ca vei reusi.

Cand ai putin timp liber, incearca sa faci un pas mic, citind:
"Tratat de psihanaliza si psihoterapie" de C-tin Enachescu, ed. Polirom, www.polirom.ro
sau/si S.Freud - "Semnificatia si interpretarea viselor".
Andreea a spus…
Interesant punct de vedere.
Greu de raspuns..totusi..
Probabil ca raspunsul Corinei a fost bun, pentru ca visul nu mai ma bantuie. N-am mai alergat de mult intr-un vis. :-)