Time management=Self manangement



“Misiunea mea este sa imi omor timpul, a lui - sa ma omoare pe mine. Ne intelegem bine, ca intre asasini.” (Emil Cioran)


Timpul inseamna transformare. Sa ne imaginam ca brusc universul incremeneste, ramane stop-cadru! Daca nimic nu mai misca, nimic nu mai evolueaza, timpul dispare…


Timpul este resursa cu cea mai democratica repartizare: indiferent ca e sarac sau avut, energic sau delasator, genial sau idiot, fiecare individ are la dispozitie, zi de zi, la fel de mult timp ca si ceilalti.
Sunt exact 24 de ore intr-o zi, 168 de ore intr-o saptamana, 8.760 de ore intr-un an… Orice deosebire provine din modul in care il exploatam.
Timpul zboara… ce-i de facut? “A castiga” sau “a pierde” timp sunt sintagme lipsite de sens. Dispunem de totalitatea timpului disponibil - imperturbabil si imuabil. Tot ceea ce putem face cu adevarat este sa ne schimbam atitudinea fata de timp, pentru a-l utiliza mai mult sau mai putin eficient.
De aici, decurge un prim adevar capital: a stapani timpul inseamna a te stapani pe tine insuti. Acest lucru constituie un bun inceput.
Schimba-ti modul de a gandi si iti vei schimba viata!
Schimbarea reprezinta o calatorie in ape tulburi, ceea ce determina aparitia sentimentului de nesiguranta. Prin urmare, multi oameni se simt mai bine in compania vechilor probleme decat a noilor solutii.
De asemenea, atitudinea vis-à-vis de schimbare depinde aproape invariabil de cine initiaza schimbarea - vine de la mine sau imi este impusa de altcineva. Schimbarea ne ameninta tiparele obisnuintei si ne obliga sa gandim, sa reevaluam si uneori sa ne dezvatam de comportamente din trecut.
Schimbarea poate fi vazuta fie ca o revolutie (o schimbare totala a ceea ce exista), fie ca o evolutie (o imbunatatire, o perfectionare a starii de lucruri). Multi oameni se simt in nesiguranta cand e vorba de a schimba ceva, prefera rutina zilnica care le ofera confort si siguranta si compania vechilor probleme .


Un exercitiu bun, atunci cand ne confruntam cu o schimbare, este sa alcatuim o lista cu avantajele si dezavantajele logice care ar rezulta. Simpla vedere a acestor lucruri pe hartie poate aduce o multime de clarificari.


If you can dream it, you can do it !


Primul pas asadar, atunci cand te decizi sa devii mai organizat si, de ce nu, mai fericit, este sa declansezi constient schimbarea interioara.


E bine sa stii ca orice deprindere a unei activitati noi, comporta trei etape :
1. Motivatia, care ne indeamna sa avem rezultate concrete

2. Vointa, care ne permite sa depasim deruta si descurajarea

3. Interiorizarea rutinei.


Mult succes, intra cat mai curand in sedinta cu tine insuti si incearca sa nu uiti ca… “Orice calatorie, oricat de lunga, incepe cu un prim pas.” (proverb chinezesc)


Controlul si administrarea timpului permit o inlantuire mai bine coordonata a activitatilor, dar nu ne asigura esentialul – o viziune de ansamblu, un sens.

Stiti cum se spune, pentru cine nu stie incotro se indreapta, orice drum e bun !


Acorda-ti timp pentru a te opri (week-end-ul acesta de exemplu) putin sa reflectezi: Cat timp petreci pentru a planifica activitatile tale? E drept, o planificare prea exacta poate diminua mult din farmecul si imprevizibilul vietii, dar cuvantul magic trebuie sa fie si aici, ca in multe alte situatii, echilibrul.
Noteaza pe o hartie ce ai de facut, oricum, in ce ordine iti vin in minte, apoi mai arunca o privire peste ele si, daca nu te poti decide care activitate este mai importanta, intreaba-te: Daca ar trebui sa fac un singur lucru pe zi, care ar fi acela?


Cinci principii pentru a trai prost


Fii perfect, Fa-mi pe plac, Mai incearca, Fii puternic, Grabeste-te… nu va spun mare lucru, nu?
Taibi Kahler, psihologul care le-a denumit drivere comportamentale, spune ca le respectam, adesea fara sa ne dam seama, in aproape tot ceea ce facem.


Persoanele de tip fii perfect, nu se pot opri din retusarea continua a ultimelor detalii. Ei pierd timpul aranjand, refacand si nu se pot hotari usor. Din acest motiv, intarzie mai mereu.
Tipul fa-mi pe plac spune adesea da, atunci cand urla in el toata fiinta “Nu!”. Se pomeneste evident angrenat intr-o serie de activitati inutile. Nu isi poate respecta propriile angajamente, pentru ca nu are cand !
Genul mai incearca este de parere ca lucrurile nu pot fi decat dificile. Iar daca chiar nu sunt, inseamna ca probleme nu trebuie luata in serios. El se simte mai justificat prin eforturile depuse, decat prin rezultate. Adica, mai important decat reusita este ca lumea din jur sa afle ca n-a dormit mai deloc !
Cei din categoria fii puternic nu au nevoie de nimeni. Ei nu stiu sa delege sarcini, pentru ca ei singuri trebuie sa le faca pe toate. Nu isi marturisesc slabiciunile, se incarca mult, strang din dinti si… raman ultimii la birou!
Persoanele de tip grabeste-te sunt de parere ca, daca un lucru poate fi facut pe indelete, inseamna ca e lipsit de importanta. Ei sunt cei care, desi se plang, sunt fericiti sa traiasca sub imperiul urgentei. Adesea aleg sa atace o problema sau un proiect in ultimul moment, cu pretul unui stres urias, proclamat apoi in gura mare. Ritmul accelerat ii ajuta insa sa se simta importanti…


Tipps and Tricks in managementul timpului
* Stabileste o rutina zilnica. Planifica in fiecare seara sau revezi ce ai notat ca trebuie facut.
* Fa lucrurile care cer capacitate mentala maxima cand bioritmul tau personal este la cote maxime .
* Stabileste termene-limita la toate activitatile. Respecta-le!
* Nu amana lucrurile importante care nu iti fac placere!
* Amana ce nu este important. Multe asa-zise probleme se rezolva de la sine daca le amani.
* Fii selectiv cu ce iti asumi.
* Fa lucrurile pe rand si tine evidenta celor urmatoare.
* Stabileste momente cand sa nu te deranjeze nimeni. Nu e greu decat la inceput!
* Planifica telefoanele. Noteaza pe scurt ce vrei sa spui si sa afli. Ajuta mai mult decat crezi.
* Daca incepi ceva, atunci termina.
* Deleaga. Are multe avantaje, ca:· abilitatea de a putea folosi mai eficient propriul timp;· abilitatea de a dezvolta aptitudinile membrilor echipei, familiei etc.;· abilitatea de a motiva;· abilitatea de a lua decizii mai bune.
*Foloseste time-managerul personal (agenda).

Comentarii

Spiritum 7 a spus…
ceasul tau este putin grabit...
baga-l in congelator pana isi revine! :)

cu simpatie, antimateria !