Vindecare si bucurie

„Mai avem maine...si apoi luunii!! Uff!“ “ Nu stiu ce am, ma simt mai mereu obosit(a)“, „nu am energie sa mai fac si sport, abia ma tarasc la serviciu si inapoi“, „in concediu am zacut, n-am facut nimic altceva“, „ma trezesc greu, obosit(a)“, „N-am chef de nimic“ .

Lipsa de energie ne afecteaza pe toti. Uneori ma uit in jurul meu in metrou si ma gandesc ca daca as avea inelul Arabellei, as aduce pentru toti din jur valuri de energie care sa ii inunde si sa ii invie. Le-as aduce culoare in obraji, scanteieri in ochi, zambete vesele .

Buna dispozitie . Optimism. Creativitate. Toleranta. Iubire. Grija, compasiune. Rabdare. Bunavointa. Lumina . Veselie. Culoare.

Daca avem energie suficienta, este usor sa manifestam toate acestea. Cei mai multi dintre noi abia reusesc sa traverseze o zi cu bruma de energie pe care si-o procura. Unii au intrat de mult in rezerve si se confrunta déjà cu boli sau blocaje. Altii mi-au spus ca functioneaza pe pilot automat. Mi-e frica sa ma gandesc ce inseamna asta mai exact.
Nu mai conteaza, ceea ce avem de facut este sa identificam atat sursele generatoare de energie, cat si acele lucruri care ne secatuiesc de puteri-gaurile prin care pierdem zilnic energie.
Surse de energie , in ordine aleatoare:

Somn profund-bea un ceai fara cafeina, un pahar cu lapte, fa un dus bland, indelung, daca ai posibilitatea, beneficiaza de un masaj, aeriseste bine camera in care dormi, respira profund, zambeste si fii gata de o excursie in Oniria.
Asigura-te pe scurt ca ai facut tot ce se putea face ca sa ai parte de un somn bun, revigorant.

Alimentatia –micul dejun sa fie sfant. Unora dintre noi ne e cam greu sa mancam dimineata, ca sa nu mai zic de timpul necesar prepararii micului dejun. Poti manca totusi o banana, un pumn de nuci sau alune de padure, un iaurt, un baton de cereale.

Bea apa – uneori uitam sa bem apa, ceea ce duce la deshidratare, adica la ingrosarea sangelui, ceea ce are ca efect fortarea inimii si ingreunarea circulatiei

Sport-pana si un dans prin casa ajuta

Carti –motivationale, biografii, povesti zen, povesti cu talc

Muzica vesela, tonica

Acupunctura

Exercitii de respiratie sau/si meditatia; reculegere intr-o biserica

Intalniri sau discutii telefonice cu oameni tonici, care au avut si in trecut un efect benefic asupra ta

Cromoterapia-un cos pe birou cu fructe de toamna-o gutuie galbena, cateva prune si un strugure pot sa iti bucure ochii

Plimbari in natura, chiar si 10 min intr-un parc, printre copaci

Petrecut timp cu copii si animale de companie , ai altora daca nu avem

Expunerea la lumina-petrecem prea mult timp inchisi-in case, masini, birouri-iesi afara in pauza de pranz, intoarce-te pe jos acasa

Fa un bine cuiva, satisfactia pe care o vei resimti iti poate aduce un aport de energie benefica. Nu trebuie uneori nici sa te ridici de pe scaun ca sa faci asta-identifica persoanele pe care le-ai putea ajuta si modalitatile prin care ai putea face asta si actioneaza.

Renunta la masti, este un consum de energie teribil sa porti povara unei masti si sa fii cine nu esti

Fa-ti timp pentru a sta cu tine, deseneaza, citeste, viseaza cu ochii deschisi, intra in magazine, bea o ceasca de cafea intr-o cafenea in care nu ai mai fost.


Lista e deschisa, pe fiecare dintre noi ne energizeaza ceva-atunci cand ne reuseste ceva, atunci cand aratam bine, atunci cand ne inconjuram cu lucruri frumoase, atunci cand suntem imbratisati de o persoana draga, rememorarea unor amintiri dragi etc.

Ia-ti angajamentul ca vei face tot ce tine de tine pentru a-ti ridica nivelul de energie si impartaseste si cu noi experienta ta !

Comentarii

Meteor a spus…
Ai uitat o sursa de energie... a multora : ANDREEA !
Ma contrazice cineva?
ChriSmilla a spus…
imi place ideea cu cronoterapia
mie-mi da foarte multa energie... curatenia
arunc tot din sertare, fac curat pe birou si imediat am alta energie :)
Andreea a spus…
Si eu sunt la fel.Inainte de a ma apuca de lucru, fac ordine in jur, abia apoi ma pot apuca de lucru. La toate locurile de munca am militat pentru un birou curat, neimpovarat, cu convingerea ca asa am putea fi mai eficienti.
ChriSmilla a spus…
da, si mai limpezi la minte :)

imi place blogul tau!
Andreea a spus…
:-); happy
Anonim a spus…
Ce de lucruri de care habar nu mai am!
Andreea...ţine-o aşa...şi poate după ce am să cad, arunci cu două grame de energie către mine.
Zile bune, om drag.
A a spus…
imi place f mult articolul asta, deja simt ca mi-ai transmis energie pozitiva:D... as adauga la lista mea de mici bucurii cimbru si scortisoara (imi place sa am o viata "condimentata")
Andreea a spus…
Condimente si mirodenii! Pana si cuvintele sunt savuroase!