Ganduri, SQ si o iarna cu carti tulburatoare

Ce mai citesc si la ce mai ma gandesc:

  • am terminat Istoria iubirii, de Nicole Krauss, o poveste tulburatoare si frumoasa, un puzzle minunat de istorii si vieti.
  • citesc si recitesc Fericirea. Un drept cu care ne nastem, o cale de a-l valorifica, de Matthieu Ricard. De ce ? Pentru ca "oamenii au raspunsuri pregatite pentru majoritatea intrebarilor despre ei; isi cunosc numele, adresa si aparteneta politica. Dar, in general, nu stiu sa spuna cat sunt de fericiti si, de aceea, trebuie sa isi construiasca un raspuns la aceasta intrebare de fiecare data cand ea este pusa". (D. Kahneman)
  • citesc Pe firul de paianjen a memoriei, de Cella Serghi. Iubirea frumoasei Cella pentru scriitorul usor surd, scund si orgolios Camil Petrescu.
  • Ma delectez cu povesti si povestioare din Cercul mincinosilor, de Jean-Claude Carriere. Cartea asta este pentru mine ca o cutie cu bomboane de ciocolata. Mai iau cate una si zambesc .

La ce mai ma gandesc:

  • ma gandesc la conceptul de SQ (Spiritual Quotient) de care am auzit de putin timp. Conform Wikipedia “Spiritual Intelligence means that you take 100 % responsibility for your life, your situation, and for yourself. You recognize that you are the creator of your life and that your thinking, your beliefs, and your assumptions create your world.

iar F. Vaughan adauga: "Working as a psychotherapist, my impression is that spiritual intelligence opens the heart, illuminates the mind, and inspires the soul, connecting the individual human psyche to the underlying ground of being. Spiritual intelligence can be developed with practice and can help a person distinguish reality from illusion. It may be expressed in and culture as love, wisdom, and service"

Pentru ca am cautat pe internet mai multe despre SQ, am gasit si postul acesta : http://andreirosca.bookblog.ro/2007/09/25/iq-eq-sq/.

  • ma gandesc daca imi place Craciunul sau nu. Sincer, mai mult nu. oricat m-as stradui. De fapt, numai faptul ca ma intreb sau ma straduiesc ar trebui sa imi indice adevarul.
  • ma gandesc la tactici si strategii de negociere (ma preocupa acest subiect de vreo saptamana doua) si visez cu ochii deschisi un curs ideal de zeci de zile in care niste super-negociatori ma invata toate tacticile imaginabile. Un fel de antrenament, teorie si practica multa, un stagiu de pregatire intensiva si care ar epuiza tot ce ar trebui stiut despre negociere. N-am auzit sa existe vreun astfel de curs.
  • ma gandesc la zapada din copilarie. Mi-e atat de dor sa aud zapada trosnind sub ghetele mele calduroase . Mi-e dor de gustul turturilor.
  • ma gandesc la voluntariat. Ma gandesc prea mult chiar. Intr-o buna zi, voi fi un om liber, cu rucsacul in spate prin vreun colt de lume. Poate aveti mai mult curaj ca mine : http://www.drh-norway.org/
  • Ma gandesc la cativa oameni de care mi-e dor, unii stau la o statie distanta de mine....altii la cativa km. Laurentiu, Urania, Adi H, Roxana, Livia, Bianca, Laura.
  • Ma gandesc la vacanta. De pe 22 incepe vacanta. Mi-am promis in gand sa stau numai pe afara. Toata ziua. Pe partie, in padure, pe strazi. Stau prea mult inchisa in casa, birou, masina. Vreau afara. Chiar daca o sa racesc zdravan, pentru ca imunitatea e scazuta. Sper ca si prietenii mei sa isi fi promis ceva similar, sa nu ma trezesc singura . Ii pot ameninta ca imi fac alti prieteni. In viteza, pe partie.
  • ma gandesc la oglinzile care te deformeaza la intrarea muzeului de ceara din Madrid. In februarie ma postez iar in fata lor si o sa rad de rasul surorii mele.
  • Ma gandesc la mango. Cred ca mi-ar placea in India. Cred ca numai eu si indienii putem concura la capitolul numar de fructe mango savurate pe saptamana.
  • Ma gandesc la animalele de la Daisy Hope. Sper ca sunt bine. Nu am forta sa le vizitez fizic . Poate nu sunt asa buna ca voluntara. Prea impresionabila si slaba. http://www.daisyhope.ro/pagini/index.php
  • Ma gandesc la mama. Am visat de curand ca murise si m-am trezit cu ochii plini de lacrimi. Ma durea sufletul tare, imi reprosam ca nu am cunoscut-o mai bine.
  • ma gandesc sa imi vopsesc parul castaniu, sa nu mai ma incrunt, sa iau masa cu Costi, mai ales ca mi-a promis o poveste, sa fac ceva sa ii mai inseninez pe niste oameni din jur ..
  • ma uit in urma si ma intreb: cum sa meditez eu linistita, asa cum ma invata Matthieu Ricard, cu atatea ganduri ? Si astea nu sunt toate. Nu le pot spune pe toate.

si ma gandesc ca ar trebui sa dorm acum, pentru ca e tarziu si mai e si maine o zi.

Comentarii

Anonim a spus…
nu te mai gandi atat. trebuie doar sa ma chemi si voi veni. eu dau cafeaua, tu samanta de mei!:-) totul pe marginea unei lungi conversatii. stii ca avem de recuperat.. ;-)

na ca m-am varat si'n blogul tau.

L