Intotdeauna, sa stiti, am intentii bune!! :-D

Drumul spre iad este pavat cu intentii bune. Si se mai spune, ca nimeni nu e judecat dupa ce intentii a avut, ci dupa ce a facut. Daca nu ar fi asa, ar da Raiul pe dinafara !
Multi dintre noi suntem animati de intentii bune. Acasa, pe strada, la serviciu...dar distanta dintre ce am intentionat si ce am facut, este de cele mai multe ori prapastioasa. Uneori fac acest exercitiu si asez paralel: ce am intentionat si ce am facut...Si cand trag linie, imi dau seama ca ......merg in pas alert spre iad. Alteori, nici nu imi constientizez intentiile, nu ma intreb pur si simplu: care este intentia mea? Reactionez numai . E mai simplu, mai usor, mai rapid, e de asteptat sa am o “reactie” etc.
Mi-am propus sa fac acest exercitiu mai des si sa imi reamintesc sa raspund . Cu adevarat. Desi reactia ofera satisfactia cea mai mare pe termen scurt, raspunsul imi va reconfigura, sper, modul in care comunic. Ce castig? Satisfactie pe termen lung, ma apropii de obiectivul meu declarat pe 2008, credibilitate mai mare si maturitate.

In exemplul (bland):
-Buna, ti-am adus numarul Anei.
-Nu am timp sa o sun acum!!


A fost vorba despre o reactie sau un raspuns?

Rog sa nu fiu pedepsita (aspru) cand reactionez, si nu raspund.
Am scris aceste randuri pentru ca de la inceputul anului am avut numai reactii : am trecut ca o furtuna prin spitalul Elias unde am reactionat cu multa energie, ca sa ma exprim frumos, la sistemul nostru minunat, apoi mi-am cam bestelit colegii la o sedinta...pardon, am reactionat intr-o sedinta…si uite asa, anul... semne bune are……

Comentarii

Anonim a spus…
Eu zic ca te judeci prea aspru... iar reactia,in lipsa unui raspuns (din varii cauze) este metoda prin care-ti masori individualitatea.Traim intr-un oras lipsit de reactii. Comentam toti acasa,ca in povestea in care croitorul urla in fantana ca imparatul nu are haine. Degeaba ne revoltam acasa.
Iar reactiile sunt si pozitive,nu doar negative. ne-am obisnuit sa ne atacam ca cineva nu e de acord cu noi,in momentul in care in alte parti discutiile in contradictoriu sunt constructive.
La noi,cine nu e cu noi,e impotriva noastra..

Leo
Anonim a spus…
Anonim, oraşul are atât de multe reacţii, încât nu-ţi poţi da seama. Le punem pe seama altor lucruri decât sunt, dar suntem loviţi de ele în plin.
Anonim a spus…
Anonim tocmai a semnat la sfarsitul post-ului: Leo...
adelaida a spus…
Andreea, totul depinde de tine. Eu am invatat sa raspund in loc sa reactionez. Mi-a fost greu la inceput, a durat cativa ani pana am realizat ca uneori este bine sa reactionezi.
Exercitiul pe care l-am facut eu cu mine a fost urmatorul: Cand cineva imi spune ceva sau ma indeamna sa reactionez intr-un mod anume primul lucru pe care m-am obisnuit sa-l fac este sa tac. Apoi pun intrebari, depinde de context sau de persoana. Totul a depins de mine si de consecventa cu care am realizat acest exercitiu. Mult succes pentru stiu ca-ti doresti sa raspunzi in specialin cazul persoanelor apropiate.
Andreea a spus…
Da, asa este. Mi s-a parut ridicol insa ce mi-am promis sa simt si sa realizez anul acesta si cum am inceput....de parca as fi ales ca demaio sa imi inchid inima in loc sa o deschid. Da stii ceva? Nu ma las, e adevarat ca viata nu e roz si senina mereu, dar, puterea de a alege e la mine.