Aici mi-s

Mi-a ajuns la urechi ca unii dintre voi credeti ca m-am lenevit cu scrisul. Ce pot sa zic? M-am cam lenevit... E drept ca mi se pare ciudat sa scriu fara feedback, intrati rar in dialog cu mine. Intrati, cititi si ma parasiti pas-pas. Nu stiu despre ce anume sa scriu, nu vreau sa va povestesc reflectiile mele de la metrou sau de pe strada...

In ultima perioada am trait si o stare de detasare. Nu m-am gandit la nimic, nu m-a framantat nimic, am simtit estompat, am urmarit numai cuminte, din spatele ochilor: oameni, stiri, vreme, pasari, ganduri, ale mele si ale altora. Ca Sorescu, v-as spune ca "am si sentimentul lânei (-Nu stiu de ce-ti spun asta, Probabil ca m-ai intrebat, Mi-ai cerut un inventar al Sentimentelor)."

De cateva zile ma bantuie sintagma Christinei si a lui Stanislav Grof-urgenta spirituala, asa ca ieri am cautat in biblioteca cartea si am recitit partea care trateaza urgenta spirituala. Inca imi staruie in minte, probabil ca ii voi dedica un post curand.

Am scos din biblioteca si dictionarul german, incep sa uit cuvinte. Noroc cu niste nemti cu care corespondez pe mail, gratie lor mai exersez. Uwe, un trainer din Munchen m-a invitat la un seminar tinut de el, poate ma duc prin iunie. Ar fi o ocazie buna sa imi dezleg limba. Pana atunci, mai citesc dictionarul si ceva stiri pe net in germana.

Ca sa dau dare de seama cat mai completa si sa imi pun si cenusa in cap...marturisesc ca am chiulit de la aikido, in parte din cauza proiectelor care m-au plimbat prin alte orase, in parte din cauza comoditatii- ador sa ajung acasa, sa ma demachiez, sa fac dus luuuuung, sa ma imbrac comod, sa mananc ceva bun si sa citesc sau sa bantui pe net fara griji. Comoditatea combinata cu detasarea care m-a luat prizoniera in ultima vreme au dus la chiulul de la aikido... In zilele in care am antrenament sunt mai nelinistita, spre seara ma apuca angoasa: mut kimonoul de colo colo, intr-o seara chiar l-am pus in rucsac, ma pregatesc psihic pentru intalnirea cu senseii si apoi brusc ma luminez: mi-e foarteee foameee, am de pregatit ceva pentru maine,daca vin iar cu energie multa si nu pot sa adorm pana tarziu ?!(si daca nu dorm eu, nu mai doarme nimeni in casa) etcetc, zeci de scuze ca sa aman antrenamentele. Nu stiu de ce fac asta, imi place aikido foarte mult si chiar progresasem. Shame on me!!

Aseara ma gandeam la ce am facut anul asta mai aparte (ca de exemplu seminarul de tantralife sau condusul masinii) si am ajuns la concluzia ca experientele care ma scot din propria coaja sunt cele mai benefice pe termen lung.
Imi pregatesc un calendar cu evenimente care sa ma provoace sa las garda jos!
De parca ar fi simtit ce intentionez, un prieten mi-a scris si m-a intrebat daca nu as vrea sa vin la niste meditatii no mind. 40 de minute oamenii vorbesc in sunete, fara cuvinte (cred ca e foarte haios sau scarry, depinde) si apoi alte 40 de minute stau in liniste. Why not? In copilarie, vorbeam pe afara in limbi inventate de noi, niste sunete acolo...cand imi amintesc cu cata seriozitate comunicam noi asa....Sunt prea serioasa in ultima vreme, 40 de minute de prosteala nu e mare lucru... Daca reusesc sa ajung la o astfel de seara, va povestesc cum m-am simtit dupa.


Pentru ultraortodocsii care ma viziteaza si apoi ma rastignesc pentru "devieri" de genul celei descrise mai sus, ma grabesc sa anunt ca rugaciunea este in mine constanta, galgaie ca un izvor inca de cand suna ceasul dimineata. Ma rog si multumesc pentru ziua noua, plina de posibilitati si minuni, inca dinainte de a deschide ochii si a rosti buna dimineata.

In fine, who cares?...

Comentarii

Anonim a spus…
No mind, vorbirea in sunete..parca imi aduce aminte de o carte(al carei titlu nu mi-l mai amintesc) pe care doar am rasfoit-o(nu si cumparat-o/citit-o) printr-un hypermarket; autorul fiind Edgar Cayce(daca retin bine!); doar ca era vorba de a te exprima in scris “asa cum iti vine” si apoi a te exprima in scris ajutandu-te si de ratiune. Erau ceva diferente.
Andreea a spus…
Edgar Cayce...profetul adormit. A spus el niste lucruri foarte interesante...o sa recitesc si eu, sa vad ce s-a implinit din ce a spus. :-)
Anonim a spus…
Si, pe langa acest apelativ, Edgar Cayce mai e considerat si precursorul medicinei alternative, din cate cunosc. Si sa mentionez si un titlu de film(ca sa sting o datorie, daca ma pot exprima astfel): “Lions for lambs”(cu Robert Redford care e si regizorul, Meryl Streep, Tom Cruise). Un fragment(din film) care sa merite a fi citat ... poate doar acele cuvinte ale unui general german(de care amintea personajul interpretat de Robert Redford): “Nicaieri nu am vazut asemenea lei sa fie condusi de asemenea miei”. De-ar fi macar cate un astfel de pedagog in fiecare institutie de invatamant romaneasca, nu cred ca ar mai fi nevoie de atat de multe strategii, reforme si schimbari continue de programe scolare(asta nu inseamna ca cele care deja sunt in aplicare nu ar merita corectii; doar ca exista si alternative).
Andreea a spus…
Despre ce datorie vorbesti?
Nu l-am vazut, o sa il caut. Meryl Streep e una dintre preferatele mele.
Anonim a spus…
Impropriu spus datorie...mai bine zis, din spirit de reciprocitate(pentru “The bucket list”-pe care l-am vizionat in urma mentionarii lui pe al tau blog).
Andreea a spus…
:-) Ma gandeam eu..
Ma bucur ca ti-a placut.
Anonim a spus…
no mind - super meditatie.cine incearca ramane uimit cum un instrument asa ciudat da rezultate asa de mari.linistea dupa sunetele ciudate nu se compara cu nimic.incercati