Calatoare prin lume



Imi fug gandurile, oricat m-as stradui sa le echilibrez intre cele doua coperte de carte...Azi mi-am cumparat dintr-o librarie micuta si cam intunecata doua carti: Cine suntem, de Dan Puric si Eat, pray, love, de Elizabeth Gilbert. Am inceput-o pe cea de-a doua si dupa 30 de pagini i-am zambit cu recunostinta ingerului meu pazitor care m-a condus spre ea. Practic a fost prima carte pe care am pus mana cand am intrat in librarie. In mod normal, din cauza titlului, nici nu m-as fi uitat.

Pe o straduta din apropierea hotelului, canta un om la vioara. Firicelul acela de cantec nu ma lasa sa ma concentrez. E atat de trist, incat imi face sufletul ferfenita si imi umple ochii de lacrimi. Las cartea deoparte , ma imbrac in blugii mei vechi si cam grosi pentru vremea asta si ies. E a patra oara cand ies din hotel in dupa amiaza asta. Am aterizat in N. la 9 dimineata si deja am intrat si iesit de cateva ori, cu sau fara scop. O data m-am dus sa ridic un pachet. A doua oara, am iesit cu gandul sa ma plimb agale prin magazine, sa obosesc ca sa dorm bine. Mi-am cumparat o pereche de pantaloni. Dupa ce i-am luat, am vazut ca sunt din colectia pentru adolescente. Sunt frumosi, dar m-a necajit un pic alegerea mea...pentru ca in urechi mi-a sunat iar vocea Lui: Cand ai sa devii si tu femeie? Offfff. Cum o arata femeia din mintea lui? Cea pe care o intrevede in mine, dar care refuza, in ciuda varstei, sa i se arate in toata frumusetea si splendoarea ei de femeie? Ma incrunt si bomban. Ma intorc la hotel. Cel cu vioara a plecat, poate acum canta sub alte ferestre sau poate numara banii dati de alti calatori ca mine, disperati si intristati de cantecele lui. Stau intinsa pe spate, imbracata si incaltata pe patul cu baldachin. Am ocazia asa sa admir in voie panza crem subtire si perdelutele bleu infasurate pe cei patru stalpi. La noapte o sa le desfasor, sa vad cum e. Mai bine zis, sa vad cat de claustrofoba esti! Imi da replica nesuferita aia de voce subtirica. Ma ridic agitata din nou. Nu am stare. Nu am mancat azi, ce-ar fi sa ies, imi iau cartea cu mine, comand o pizza, citesc un pic, mananc si ma intorc la hotel? Zis si facut. Din nou in strada, geanta e mai grea, soarele ma bate in cap, blugii sunt prea grosi pentru vremea asta. E prima oara cand ii port anul asta si tocmai pe canicula asta m-am gasit! Nu stiu incotro sa ma indrept, nu cunosc pe nimeni in orasul asta. Nici macar un prieten al unui prieten. Traversez cateva strazi, un fel de patrat mare, pana gasesc o pizzerie intr-o curte umbroasa. Ma asez la masuta de fier forjat, scot cartea si telefonul. Ma suna mama. Vorbesc cu ea, rasfoiesc meniul, ma ridic, vorbesc cu ea, ies din curte fara sa mai comand nimic. Nu mi-e foame. Inapoi la hotel. De data asta, stau vreo doua ore. Rad in hohote pe messenger cu un prieten. Apoi, discut cu El. Ma infurii, asa ca ies pentru a patra oara. De data asta chiar nu stiu incotro sa o iau. Cumpar un maieu de vara, sa mearga cu pantalonii de adolescenta. Apoi, o iau pe o strada neatragatoare, merg cativa pasi si ma intorc. Ma decid sa caut un supermarket, o sa imi cumpar ceva bun. Dupa ce ma indruma cineva, imi cumpar struguri negri si branza cu mucegai, o ciocolata neagra cu alune si suc de gref, o cutie mare pe care a trebuit sa mi-o dea de pe raft un domn. Nu ajungeam. Ma gandesc cu gelozie la siluetele prelungi ale fetelor din reviste.
Ma intorc la camera mea albastra, cu patul mare cu baldachin si la cartea d-nei Gilbert, si ea calatoare prin lume. Si eu am sa mananc si am sa ma rog. Partea cu „iubeste“ lipseste. Nu se stie pana cand.

Comentarii

Unknown a spus…
Scrii foarte frumos!(valabil si pentru post-ul de azi!) Si nu e de mirare ca cei care iti viziteaza blogul iti si cer sa incepi sa cuprinzi intr-o carte ceea ce scrii! Chiar asa...de cate ori trebuie sa ti se spuna pentru a si incepe sa scrii o carte?!
Andreea a spus…
Aaaa, daca s-ar aduna intr-o carte ce am scris pe blog, ar fi simplu, insa sa invenetez eu o carte cap coada mi se pare un proces istovitor, un travaliu la care simt ca nu am putere si curaj sa ma inham. Am inceput odata ceva, eram fara jon si ca sa ma tin pe linia de plutire, am scris. Am postat un fragment atunci...poate curand am sa postez tot si imi spuneti voi daca sa continui povestea sau nu. Ce zici?
Unknown a spus…
ok!
Anonim a spus…
Se zice ca iubesti pe cineva atunci cand te iubesti pe tine. Sa inteleg ca nu te iubesti?
Iar in partea cu cartea, voi fi bucuros sa ma aflu printre cei de fata la lansarea cartii, ca ameninti si cauti motive de ceva vreme cu scrisul. Succes. Orice sacrificiu pe un plan inseamna un castig pe un alt plan.Scrisul ramane, nu este volatil precum altele.
Andreea a spus…
:-) Nu stiu ce as mai putea zice..
Anonim a spus…
Ai putea zice asa: de azi ma apuc de scris. Bine, nu sunt eu cel care decide pentru tine, dar cred ca nu se compara mirosul de tus, hartia noua, ultimii bani din portofel (de obicei banii de mancare) cu niste circuite incinse, basici in degete si miros de electronica incinsa. Eu unul prefer crampa scriitorului. Subiectul e generos, dar nu e in tema cu ce ai scris. Ca exercitiu este excelent. Dar nimeni nu a iesit vreodata in evidenta cu afirmatii de genul :ce as putea face, ce as face, ce as schimba. Eu unul nu am auzit asa ceva. Doar actiunile raman. Pe scurt - scrii o carte sau tatonezi terenul la nesfarsit pana trece febra blogurilor. Cu toata moda asta, cartea se vinde la fel de bine. Si ar mai fi ceva: e pentru oameni mai intelepti. Ca generatia blogerilor si a messengeristilor e cam ca miscarea pasoptista. Ai ramas cu ceva din asta?
Andreea a spus…
Nu cred ca a mai existat in istorie vreun scriitor care sa fi scris la rugamintea prietenilor! Fie si prin particularitatea asta, voi ajunge celebra! :-)Lasand gluma la o parte, o promisiune este promisiune, am sa ma apuc de scris constant, zilnic. despre ce, inca nu am habar, chir deloc, insa am sa includ in rugaciunile mele si asta: te rog, Doamne, da-mi inspiratie si intelepciune, astfel incat sa scriu o carte ca o paine calda, rotunda si cu miez. O carte sa foloseasca cuiva cu adevarat. Mai bine?
Ma speriati un pic, sincer, dar va sunt si recunoscatoare pentr toata increderea cu care ma investiti.:-)
Anonim a spus…
E pacat sa nu scrii,mai ales cand sunt atat de promovate nulitatile. Mai ales cand alde Chisu,Coelho sau alte nume cu atata forma si fara pic de continut se vand chiar ca painea calda amintita de tine. Si nu cred ca ei si-au pus atatea probleme existentiale. Au scris, au facut un marketing bun si uite-i, unul face retete la televizor si altul acorda interviuri pentru emisiuni de pension. Si la valoarea lor nu trebuie sa ai pretentii, dar e pacat ca oamenii cu adevarat talentati au constiinta sau se codesc mai ceva pisicile satule intr-un hambar cu soareci. Lasa sustinerile, nu te mai lega de ele, ca daca mai amani mult scrisul le vei pierde si pe astea. Poate egoismul din noi va profita de pe urma sedintelor de messenger. Doar atat. Vom continua sa ne alimentam neuronii cu scriitori de duzina, ca cei buni fac literatura de sertar. Sau sufera de lene...