Fiica Evei

Azi noapte am plans mult. Am plans in toata casa. Pe balcon, in bucatarie, asteptand sa fiarba ceaiul, in prosopul de la baie, in perna, in pumni, cu obrajii pe genunchi sau in palme. Am plans tare, am plans in mine, am plans linistit sau in hohote. Am plans mult pentru trecut, pentru toate clipele irosite, pentru toate clipele in care n-am stiut sa ii luminez chipul, pentru toate ranile pe care i le-am facut si pe care acum le duce demn si resemnat. Am plans pentru prezent, pentru toate darurile pe care mi le ofera si pentru tot talmes balmesul de emotii in care ma scufunda zi de zi. Am plans pentru viitor, pentru toate clipele frumoase care inmuguresc acum si pe care, cand sunt pe punctul de a le ucide in fasa, cand le protejez in palme si in ganduri. Am plans pentru ca simt bataliile. Batalii in care pierd si castig deopotriva. Insa nu asa patim toti? Plangem de durere, in genunchi, in timp ce mainile se ridica spre cer, a multumire? Am rani si stralucesc . Plang zambind radios. Ma privesc in oglinda.
Ma uit la mine cu ochii tai. „Ai ochi frumosi, mai ales dupa ce plangi„ imi spuneai. Imi tremura buzele, asa ca le dau cu ruj. Un ruj rosu, Cruella se cheama. Un ruj care nu se va duce de pe buzele mele decat cand voi vrea eu. Imi pun si cerceii din perle si ies in soarele rece de octombrie.

Sunt vie.
(Fragment din "Ileana")

Comentarii

Anonim a spus…
Plangi pt. ca esti vie!
Anonim a spus…
Numai urmasele Evei au dreptul sa planga? Poate de aceea traiti mai mult decat noi, plansul e supapa de siguranta! Asa ca mi-am luat dreptul de a plange.
Pe curand, poate!
Anonim a spus…
Ai ochi frumosi, intr-adevar. Dar incearca sa-i pastrezi asa. Eu ti-i cedez pe ai mei,daca este nevoie, ca asa stim noi, ca raman si eu fara. Iar rujul...chiar e adevarat cu untura de caine? Sau e o conspiratie de-a voastra,de-a femeilor?

Mi
Andreea a spus…
@Anonim: tu ce motive ai de plans? Femeile plang si fara motiv..
@Mi: multumesc, stiu ca ma pot baza pe ochii tai. Vezi vultureste, dar, totusi, ai mei sunt mai frumosi si mai....vorbareti...asa ca ii pastrez!
Anonim a spus…
rujuri din untura de caine, schimburi de ochi... ahh... in ce fel de discutie am nimerit? :)

legand ideile si revenind totusi la emotii placute, ati vazut vreodata lacrimile unui cutzulache? cred ca este adunata in ele toata profunzimea universului. uneori, si oamenii plang la fel.
Anonim a spus…
rujuri din untura de caine, schimburi de ochi... ahh... in ce fel de discutie am nimerit? :)

legand ideile si revenind totusi la emotii placute, ati vazut vreodata lacrimile unui cutzulache? cred ca este adunata in ele toata profunzimea universului. uneori, si oamenii plang la fel.
Eliberarea prin lacrimi, ce purifica... Lacrimi de durere, lacrimi de bucurie... cata esenta se ascunde in acest cuvant.. lacrima. O simpla picatura e de ajuns sa rupa inima unui om, si o alta picatura poate da viata...

Frumos fragmentul din Ileana... cum as putea citi/vedea si restul?

Pupici Andreea :)
Anonim a spus…
Gândacelul
Elena Farago

- De ce m-ai prins în pumnul tau,
Copil frumos, tu nu stii oare
Ca-s mic si eu si ca ma doare
De ce ma strangi asa de rau?

Copil ca tine sunt si eu,
Si-mi place sa ma joc si mie,
Si mila trebuie sa-ti fie
De spaima si de plansul meu!

De ce sa vrei sa ma omori?
Ca am si eu parinti ca tine,
Si-ar plange mama dupa mine,
Si-ar plange bietele surori,

Si-ar plange tata mult de tot
Caci am trait abia trei zile,
Indura-te de ei, copile,
Si lasa-ma, ca nu mai pot!...

Asa plangea un gandacel
In pumnul ce-l strangea sa-l rupa
Si l-a deschis copilul dupa
Ce n-a mai fost nimic din el!

A incercat sa-l mai invie
Suflandu-i aripile-n vant,
Dar a cazut în tarna frant
Si-ntepenit pentru vecie!...

Scarbit de fapta ta cea rea
Degeaba plangi, acum, copile,
Ci du-te-n casa-acum si zi-le
Parintilor isprava ta.

Si zi-le ca de-acum ai vrea
Sa ocrotesti cu bunatate,
In cale-ti, orice vietate,
Oricat de far-de-nsemnatate
Si-oricat de mica ar fi ea!

Pe curand, poate!
Unknown a spus…
Eu as zice ca toti, fara exceptie chiar.(permitandu-mi sa dau un raspuns la intrebare) In realitate pare-se ca nici nu exista un motiv pentru a plange(se poate plange din orice motiv.. de fericire.. de suparare). De fapt exista multe forme de a plange; doar ca se considera a plange cand apar lacrimile; acest ultim fapt e evident mai prezent la femei, stiindu-se faptul ca ele sunt mult mai expresive decat barbatii, si dau frau liber exprimarii a ceea ce simt cu o dezinvoltura superioara barbatului.
Poza imi inspira ceva din atitudinea lui Marilyn Monroe; sau poate asa mi se pare mie, tinand cont ca am vazut chiar ieri un documentar despre Marilyn Monroe pe Antena 3.
Anonim a spus…
cine e "Ileana"? mai vreaaaau
Andreea a spus…
http://andreeadragomir.blogspot.com/2008/01/joaca-de-scrisul.html

"Ileana" am botezat un text pe care l-am scris candva...vezi in link inceputul...Este un personaj, a carui voce se mai face cand si cand auzita..Mai ma joc de-a scrisul uneori, ma ajuta sa nu cad, imi tine mintea ocupata.
Sa imi spui daca ti-a placut. :-)
Anonim a spus…
Lacrima care purifica, in ce basm ?
Poate, lacrima inutila iubirii efemere ?
Anonim a spus…
jurnalulflorentinei spune:

înfiorător de frumos framentul!