Poezie din copilarie

A venit un lup din crang
Si-alerga prin sat sa fure
Si sa duca in padure
Pe copiii care plang,
Si-a venit la noi la poarta
Si-am iesit eu c-o nuia;-
"Lup flamand cu trei cojoace,
Hai la maica sa te joace"
-Eu chemam pe lup incoace,
El fugea-ncotro vedea.

Ieri pe drum un om sarac
Intreba pe la vecine:
-"Poarta-se copiii bine?
Daca nu, sa-i var in sac!
"Si-a venit la noi la poarta
Si-am iesit eu si i-am spus:
-"Puiul meu e bun si tace,
Nu ti-l dau, si du-te-n pace!
Esti sarac, dar n-am ce-ti face!
Du-te, du-te!" Si s-a dus.

In copilarie, noaptea avea doua parti: intai, satul era inspectat de lupul cel rau si omul cel sarac care voia sa bage copiii in sac si pe care maica mea ii trimitea la plimbare (imi cam ticaia inima cand imi spunea poezia asta, ca nu stiam daca se razgandeste si ma da, mai ales ca stiam amandoua ca nu sunt taman cumintenia intruchipata). A doua parte a noptii, dupa ce ieseau din sat cei rai, era inspectata de Dumnezeu si Sf Petru. Cu gandul la ei, usurata ca lupul si omul rau au plecat de la poarta noastra, adormeam apoi zambind, sa le fie drag de mine cand vor trece pe la noi.

Noptile copiilor moderni de cine or mai fi inspectate?

Comentarii

gabi a spus…
O varianta: de balaurii din jocurile 3D :))
Andreea a spus…
:-))
Sunt total rupta de universul copiilor de azi. Nu am habar la ce desene se uita, in ce cred, la ce se gandesc ei cand pun capul jos seara...
Anonim a spus…
La ce desene se uita? Se pot numi desene cea ce se transmite pe canalele de specilitate? Nu as zice. Sunt fan al desenelor dar la tv nu mai vezi asa ceva, nu ma mai vazut un Tom & Jerry de nu mai stiu cand decat pe calculator. Filme ca Bambi, Cartea junglei, Dumbo nici nu exista pentru ei.
Cred in zei si super eroi imaginari din reviste si jocuri.
Se gandesc cel mai adesea la cum sa iti ceara nu stiu ce papusa care este costisitoare sau cum sa faca sa se joace mai mult pe calculator ca are de trecut nu stiu ce nivel intr-un joc sau cum sa intre pe te miri ce site-uri fara sa il vezi.
Ma ingrozeste gandul la intrebarile tale Andreea avand in vedere ca o sa fiu si eu parinte cat de curand. Sper sa reusesc a imi invat copilul sa creada in Iepuras si in Mos Craciun, in ghiocelul care aduce primavara de 1 Martie, si alte obiceiuri si povesti in care noi la varsta lor am crezut.Sper ca copilul meu sa adoarma cu gandul la ingerasi si o carte buna nu la demonii din joc.
Ma rog sa fie asa sa fie asa la toti....
Anonim a spus…
La tine pe hol,e frumos! Asta pentru ca tu esti frumoasa!
Pe curand,poate!
Cine-si mai aminteste de cantecu cu "ora 12 a venit... omu negru.." hehehe.
Ce viseaza copii din ziua de azi?
cativa anisori viseaza frumos, apoi... cu cat cresc mai mult, societatea-si spune cuvantul iar visele devin axate pe :
Dulciuri, nopti albe cu televizor si calculator,manga (desene animate d-alea chinezesti, super-power) ultimele jocuri aparute, ... iar de la vise cu super masini personale pana la urmatorul pas nu e mult :) Si inca sunt la scoala gimnaziala ;)
Copii din ziua de azi isi pierd foarte repede inocenta copilariei... Mult prea repede.
Unii zic ca traim intr-o lume care evolueaza prea repede. Ei na. Asa o fi. Da n-o ia in directia buna, desi sunt unii care incearca sa ghideze... Prea putini ghizi adevarati, in societate. Prea putini sunt copii care mai ies in natura, sau bat mingea in curtea blocului, nu mai zic de sarit coarda sau elastic pentru fete... 7 piertre? Ati mai vazut pe careva jucand asa ceva?
Eu unu nu :)
Hmmz... cititi si voi printre randuri, iar am scris un inceput de nuvela ;)
Rodica Botan a spus…
Am pe blogul meu un concurs de colinde. Va invit sa participati
Andreea a spus…
@Rolly-nu-mi fac griji in privinta ta, pentru ca te cunosc. O sa fii un tata intelept si echilibrat, care va sti sa ii faca cunostinta copilului cu natura si cu bucuriile mici si nepretuite ale vietii. Nu-ti fie teama.
@Anonim-multumesc! In casa, am numai oglinda din baie...Fotografia e facuta anul trecut pe holul unui hotel din Austria.
@Victor-jocurile noastre erau atat de frumoase! Daca le-am pune copiilor la dispozitie mai putin computerul, televizorul si jucariile sofisticate, daca ne-ar disparea teama de oameni care ne determina sa ne tinem copiii "ocupati" in casa, in loc sa ii lasam liberi sa alerge pe afara...poate ca si noile generatii s-ar juca cu pofta, ca noi...