Toate gandurile mele bune!


Avionul ruleaza lin pe pista. Ii simt greutatea, hotarata, masculina. Incepe sa prinda viteza, motoarele uruie tare si aripa dreapta se inclina brusc spre mine. Imi vine sa vomit, dar imi si place. Ceva in stomac. Decretez imediat ca daca toate decolarile sunt atat de sexy ca asta, atunci sa tot zbori! Imi fuge gandul la o declaratie a unei vedete de pe la noi care povestea cat de sexy este sa conduci un motor. Inteleg abia acum la se referea. Desi situatiile difera: sunt pe scaunul unui avion, cu o ferastruica mica, deja inghetata, in dreapta mea. Impetuos, avionul continua sa urce cu botul orientat in sus. Respir adanc si ma tin cu mainile de marginile scaunului. Ceva-ul ala sexy din stomac a disparut, acum atentia mea s-a mutat la urechile infundate. Naspa treaba!

Deschid ochii si aproape ca tip de surpriza: o doamna masiva, cu un zambet urias lipit ca un poster pe fata se uita atenta la mine, cam cum se uita doctorul dentist. Si la fel de aproape. Ma cerceteaza probabil de cand am decolat. E ok, ingaim eu si ma fac mica in scaun. Stiu, draguta. E primul zbor? Dau din cap ca da. Se gandeste putin si apoi izbucneste in ras : nu ca e sexy decolarea? La aterizare nu e asa distractiv ! Citeste si ganduri?!
Zambesc intr-o directie si ma intorc usor cu spatele spre ea. Gandul ca muntele asta de carne poate si are voie sa faca sex imi readuce in atentie senzatia de greata. Imi apas urechile cu palmele: nu mai judecaaa!!! Nu mai judeca, macar o zi in viata ta! Culmea, mi se desfunda. Zambesc la tanc stewardesei care ma intreaba ce vreau sa beau. Suc de gref aveti? Si eu as vrea daca aveti, surade angelic doamna. Ma ajuta la digestie, imi explica.

Beau zambind ingaduitor. Eu beau sa imi taie greata, imi zic in gand. Sigur, in cazul tau, e bun, ca taie greata, o aud. Raman cu paharul de plastic intre buze si ochii mariti de surpriza. Oare chiar citeste ganduri? Poti sa stii, in ziua de azi? Atatia oameni au diverse daruri paranenormale. Nu se poate, un gand bun de mi-ar trece si mie prin capul asta! Brusc, mi se strange stomacul dureros, ce e ala un gand bun? Cam cum ar trebui sa sune un gand bun, care sa ma faca sa par mai draguta si mai buna, daca doamna ar citi intr-adevar ganduri? Cu coada ochiului, o vad cautand in geanta. Are o geanta stacojie, din material textil inflorat . Mare, stilul hippie. Sa imi amintesc sa nu mai arunc banii niciodata pe astfel de genti! Stomacul iar mi se strange dureros. Chiar nu pot sa emit un gand bun?? Numai si numai rautati ! Poate e atat de grasa pentru ca e bolnava. Ma las pe spate multumita de gandul meu. Faptul ca ma gandesc ca nu e grasa din vina ei, ma relaxeaza. Vezi, poti sa fii si draguta, aud in mine.
Doamna imi intinde un covrig tare. Ia, o sa te ajute la stomac. Nu prea cred, dar il iau. Ea cauta in continuare in geanta stacojie. Musc cu maselele din covrigul tare, in timp ce trag cu coada ochiului la ea. Probabil cauta acum bomboanele si ciocolata. Imi da mie un covrig, apoi se rasplateste cu ceva dulce: a facut o fapta buna. Sunt rea azi, e clar, nu pot opri glasul asta. Parca nu sunt eu. Nu mai stiu cum sunt eu, nu imi amintesc deloc cum arata un gand bun. In loc de bomboane, scoate o pastila colorata, ca ampicilina. Nu apuc sa citesc ce e. O inghite fara apa, fara suc, apoi se lasa pe spatarul scaunului cu ochii inchisi. Ahaa, se concentreaza mai bine ca sa imi intre in minte. Repet intruna versurile din Imagine ale lui john Lennon. Macar astea sunt ganduri bune, cel putin asa cred si o impiedic sa vada cat sunt de rautacioasa.

Ma las si eu pe spate, fredonand intruna in minte refrenul cantecului. Ma gandesc la sora mea care ma asteapta pe aeroport, vad in minte zambetul nepoatei mele de nici patru anisori, apoi mi-o amintesc pe sora mea copil...micuta, hey, ce de ani au trecut! Pentru ele, pentru toti oamenii de fapt, mi-as dori o lume ca cea visata de Lennon: fara granite, fara razboaie. Zambesc visatoare. Doamna Doua-Locuri de langa mine a scos din pliul scaunului o carte. Ceva cu si despre ingeri. Pare captivata, absorbita total si subit. Cred ca zambesc cam tamp cu ochii fix la carte. Vreau foarte tare sa vad cum se numeste cartea !
Mi-am pus masinal centura, aterizam.


Doamna se uita iar cu interes la mine. Pentru prima oara, ma uit la ea. Nu e atat de hidoasa pe cat credeam. Are trasaturi placute, piele curata, neteda si ochi mari, frumosi, bine machiati. Ma tot intalnesc cu cartea asta, ii explic. Nu am citit-o inca, mai adaug. Trebuia sa zic ceva.

Avionul ruleaza in linie dreapta pe pista. Scoate un pix din geanta, scrie ceva in carte si cand ne ridicam de pe scaune, mi-o da. Nu am timp sa zic nimic, iese pe culoar si se indeparteaza. Eu trebuie sa mai astept, sa treaca oamenii de pe culoar si sa imi iau bagajul de mana. Ma asez inapoi pe scaun, nu mai pleaca nicaieri avionul cu mine. Deschid cartea si citesc dedicatia scrisa cu roz (pixul ala era roz?!!) : Toate gandurile mele bune! si o semnatura indescifrabila.

Comentarii

Anonim a spus…
cum se numea cartea?
Andreea a spus…
As putea inventa pentru tine un titlu...insa e doar o poveste scrisa anul trecut printr-un hotel sucevean. Mi-era urat singura pe acolo.
Nu are niciun temei real, decat poate ca imi place decolarea :-P.
Anonim a spus…
k.imi place f mult blogul tau...mai intru uneori.eu sunt moldoveanca...nu am mers niciodata cu avionul ink desi am aproape 38 de ani :P
o zi buna iti doresc !
Andreea a spus…
Multumesc !
O sa zbori, daca iti doresti acest lucru. Imi amintesc ca acum cativa ani, imi doream atat de tare sa zbor, incat am decupat un avion si am pus poza intr-un caiet :-) Caietul viselor..
Asa ca...alege-ti destinatia si pregateste-te!
Anonim a spus…
si eu iti multumesc Andreea!
acum am observat ca am scris "nu am mers cu avionul" of of...adik nu am zburat am vrut sa spun...desi in viata de zi cu zi sunt destul de "zburatoare" =visatoare.am sa incerc sa pun in aplicare sfatul tau !
o zi buna
Anonim a spus…
Ce de ganduri urate la un loc. Nici macar fictiunea povestirii nu le justifica. M-am simtit tare prost citind.
Andreea a spus…
@Anonim: puritatea ta m-a amuzat.Fictiunea asta e la nivel de compunere de clasa a patra, daca asta te-a impresionat negativ, atunci ma intreb cam ce ziare si reviste citesti....nu mai indraznesc sa ma gandesc la ce fel de carti...ca nu stiu sigur daca intra in programul Domniei Tale asa indeletnicire..Daca da, milostiveste-ne de noi si da-ne si noua niste titluri, sa ne bucuram ochii si mintile cu ceva curat si neatins de uratenie.
Suntem oameni si gandim inzecit mai murdar decat am redat eu in aceasta fictiune.
Anonim a spus…
Andreea,
Eu cred ca existenta urateniei in lume nu justifica si nu implica automat mentinerea sau promovarea ei de catre noi. In acest context, ce imi doresc de la mine este sa fiu cat mai putin atinsa de uratenie, in pofida faptului ca o intalnesc adesea. Si nu imi reuseste intotdeauna, fireste.
Postul nu mi-a placut pentru ca mi s-a parut gratuit si nespecific tie. Nici modul ironic in care raspunzi nu pare sa iti fie caracteristic. Din ce-am mai citit pe blogul tau, cred ca ai in tine suficiente resurse de puritate si bunatate ca sa nu fie nevoie sa iti recomand carti. Pentru ca nici eu, personal, nu imi iau puritatea si bunatatea din carti.
Sper sa intelegi exact ceea ce am vrut sa iti transmit si sa nu te ofenseze, inca o data, postul meu.
Andreea a spus…
Sunt om si as minti sa afirm in vreun fel ca eu gandesc mereu animata de bunatate si puritate. Imi trec prin cap ganduri mai atroce decat cele insirate in compunerea asta puerila..care asta e, o compunere, nu am trecut prin situatia asta. Nu sunt ipocrita, sunt in toate felurile imaginabile. Si ironica si blanda si rea si buna. Scrisul meu ar trebui sa reflecte toate astea, poate in egala masura-ma refer la scrisul fictiune. Textele nu pot fi numai lapte si miere, nu ar mai exista literatura atunci.Da, nu sunt ganduri caracteristice mie, cea din viata de zi cu zi, insa, daca e vorba de fictiune, pot mai mult :-).
Anonim a spus…
Cand am citit, m-am gandit inclusiv la faptul ca sunt suficient de multi autori de ziare, reviste, stiri si carti care sa ne-arate o lume prea putin pozitiva. De-asta, mi se pare important ca oamenii cu resurse precum cele enumerate de mine mai devreme sa nu lase, la randul lor, sa patrunda rautati in textele pe care le promoveaza. Altfel, si textele lor ajung sa ingroase randurile textelor prea putin pozitive...