Bucuria de a îmblânzi și a fi îmblânzit :-)

Aseară am dat peste un fragment din "Micul prinț" în cartea "Călătoria inimii", de John Welwood și, azi, toată ziua m-am gândit la câte mai sunt de îmblânzit...în mine, în jur, în ceilalți.
Cu cât am găsit mai multe lucruri, cu atât bucuria interioară a fost mai mare ! Am treabă, nu glumă, nu e loc de plictiseală !

Plus că îmi place muult cum sună îmblânzire ! Mă las îmblânzită, adică creez legături.....:-)


"- Cine ești tu? zise micul prinț. Ești foarte drăguță…
- Sunt o vulpe, zise vulpea.
- Vino să te joci cu mine, îi propuse micul prinț. Sunt așa de trist…
- Nu pot să mă joc cu tine, zise vulpea. Nu sunt îmblânzită.
- Ah! Pardon, zise micul print.

Dar după ce se gândi, adăugă:
- Ce înseamnă “îmblânzit”?
[...]- E un lucru uitat de mult, spuse vulpea. Înseamnă “a crea legături…”
- A crea legături?- Bineînțeles, spuse vulpea. Tu nu ești deocamdată pentru mine decât un băiețel care se aseamănă perfect cu oricare altul dintr-o sută de mii de băieței. Și eu nu am nevoie de tine. Și nici tu nu ai nevoie de mine. Eu nu sunt pentru tine decât o vulpe ca o sută de mii altele. Dar dacă tu mă îmblânzești, vom avea nevoie unul de altul. Tu vei fi pentru mine unic în lume. Eu voi fi pentru tine unică pe lume…
- Încep să înțeleg, zise micul prinț. [...]

.......................................................................................................................................
Vulpea tăcu și îl privi îndelung pe micul prinț:- Te rog… îmblânzește-mă! spuse ea.
- Aș vrea mult, răspunse micul prinț, dar nu am prea mult timp. Am de găsit prieteni și multe lucruri de cunoscut.
- Nu cunoști decât lucrurile pe care le îmblânzești, spuse vulpea. Oamenii nu mai au timp să cunoască nimic. Ei cumpără de la negustori lucruri făcute de-a gata. Dar cum nu există negustori care să vândă prieteni, oamenii nu mai au prieteni. Dacă vrei un prieten, îmblânzește-mă. "

(Micul prinț, Antoine de Saint Exupery)

Comentarii

ajnanina a spus…
in lumea asta mare, multe fiinte asteapta sa fie imblanzite, multe se feresc :)
legaturile unesc si inlantuie, tre sa te pricepi bine la ochiuri si noduri...
ma gandesc cat poti imblanzi pe cineva tricotand o haina... din fire de lana, din priviri, din vorbe...

si la cum faci cu fiarele din propria minte, ce dulciuri le dai... :)
Anonim a spus…
oamenii nu se imblanzesc. se accepta sau se judeca. de regula ce e mai usor: judecam si incercam sa schimbam. de aici drame si ceea ce constituie viata...dupa fiecare si dupa masura fiecaruia
Andreea a spus…
A imblanzi inseamna aici a crea legaturi...intre fiinte se creeaza legaturi. Ce inseamna asta pentru fiecare, e alta poveste- judecare, acceptare etc ...
Anonim a spus…
Oare a imblanzi nu are o legatura cu "a fi bland"? Interesant micul print.
Andreea a spus…
Da :-)
Implicit, ca sa poti crea legaturi trebuie sa fii bland, nu?