Fără griji !





Dacă mă pricep la ceva cu adevărat bine, acel ceva este ÎNGRIJORAREA. Îmi iese fără cusur. Mă îngrijorez din mii de motive mărunte de mii de ori pe zi. Îngrijorarea o exprim cel mai bine – atât verbal cât și nonverbal. Din cauza ei, dorm superficial, respir superficial, trec oarbă pe lângă oameni și lucruri.
E una dintre constantele vieții mele. Probabil și a vieților voastre.

Zilele acestea am lucrat la multe proiecte importante. Fiecare item cu sacul lui de stres și griji. Ce e de găsit în sac? Păi cearcăne, un pic de plâns, frustrare, întuneric, dureri de spate și multe altele. Risipă de energie, una peste alta. Risipă de viață, de clipe, de ore-pe care am ales să le golesc de frumos și să le umplu cu griji. Primul proiect, care m-a stresat o lună, s-a încheiat nefiresc de ușor. Am trecut ca printr-un perete de hârtie- și eu mă așteptam la un munte greu de urnit. Am mai fost si aplaudată și lăudată de simțeam cum îmi troznesc coarnele până-n tavan!! Al doilea proiect care mă apasă încă de anul trecut s-a derulat și el într-o atmosferă atât de relaxata și prietenoasa, încât nu mi-am revenit nici acum ! Tot mi se pare că mi-a scăpat ceva! Iar al treilea, deși m-a solicitat mult-ore în șir pentru documentare, trezit devreme, culcat târziu etc., s-a încheiat duminică....la fel de ușor și de plăcut.....
Sigur că, frântă de oboseală și nedumerită cumva de rezultate, m-am întrebat dacă a meritat tot stresul și chinul. O fi meritat, pentru că vorba unui hâtru: "nu-mi spune mie că îngrijorarea nu ajută! Aproape toate lucrurile de care m-am îngrijorat eu nu mi s-au întamplat niciodată!" Cam așa si eu.
Poate acesta este unul dintre motivele pentru care nu îndrăznim cu adevărat să renunțăm la îngrijorare, la control....teama că dacă nu ne mai facem griji, se alege praful.....Nu întâmplător, se spune că “frica păzește bostanii” sau că “paza bună trece primejdia rea”. In doze mici o fi bună, am auzit că și arsenicul în doze mici ajută la vindecarea de anumite boli!


Search pe google și găsesc statistici: ne îngrijorăm pentru multe lucruri, însă:
· 40% dintre ele nu se întâmplă niciodată
· 30% s-au întâmplat deja și nu mai pot fi schimbate
· 12% dintre cauzele îngrijorării se referă la ce cred alții despre noi
· 10% dintre griji sunt din cauze marunte, gen “ce să gătesc la cină”, “în ce mă îmbrac mâine”...
· 4% - sunt griji referitoare la rezultatul acțiunilor sau inacțiunilor noastre
· 4% - lucrurile se întâmplă deja și sunt sub controlul nostru, deci grijile sunt inutile

Una peste alta, ce am învățat în toată perioada asta de solicitare intensă ..e că : oricum o dai, n-ai voie să te îngrijorezi: dacă nu poți face nimic, atunci ..... n-are rost, dacă poți face ceva, atunci treci la treabă!!

Comentarii