Frumusețe, iubire, curaj și puterea de a urma visele

Azi am citit despre povestea de iubire dintre Aurora Cornu și Marin Preda . El avea 32 de ani și ea puțin peste 20 când s-au luat. După patru ani de iubire nebună, ea îl părăsește ca să vadă lumea...Moartea lui Labiș declanșează în ea febra plecării. Spunea că dacă Labiș a putut muri, atunci și ei i se poate întâmpla și înainte de asta vrea să vadă lumea. Pleacă la Paris unde trăiește cei mai frumoși și nebuni ani ai vieții ei.

Am mai citit apoi interviuri cu Aurora Cornu (mi-a lăsat impresia unei personalități foarte puternice, bătăioase) și câteva rânduri scrise de Nina Cassian despre relația celor doi.

O altă poveste tulburătoare este cea a lui Enescu și a prințesei Maruca Cantacuzino. Mi-a amintit de cartea lui Llosa, Rătăcirile fetei nesăbuite...


Și apropo de oameni frumoși, pe dinăuntru și pe dinafară, de curând am revăzut-o pe B1 Tv pe Uca Marinescu, pe care o admir mult. Până pe 3 aprilie se poate vizita expoziția ei de fotografii făcute în Antarctica.

Comentarii

Anonim a spus…
Ma intreb si eu ca omul prost: cu ce bani a umblat fatuca asta prin lume, ca eu n-am bani nici pana la mare?
E vorba de Uca!
Andreea a spus…
Din cate stiu eu, la prima plecare, dupa moartea sotului ei, si-a vandut apartamentul. Nu cred ca i-a fost usor, floare la ureche, insa tocmai greutatile cred ca au adaugat un plus de farmec calatoriilor ei minunate. Apoi...sponsori, afilieri cu alti cercetatori...Cred ca e greu pana pleci sau pana te decizi sa pleci. Banii nu conteaza atat de mult. Mai mult conteaza ce credem noi despre ei, valoarea cu care ii investim. Brancusi a plecat pe jos spre Paris si a facut trei ani, pentru ca se mai oprea sa munceasca pe ici pe colo.
Ariana a spus…
Andreea ma bucur din suflet ca ti-am descoperit blogul.:)
Pe Cella Serghi si pe Mihail Sebastian nu i-ai pomenit aici.Si ei cred ca se iubeau frumos...
Andreea a spus…
:-) Ah, da, ai dreptate ! Stiu povestea lor, Cella era foarte indragostita de Mihail...