Inventar de mici plăceri


Astăzi și mâine nu am cursuri, huzuresc acasă cu băieții mei. Am început analiza personală - o să descopăr lucruri noi despre mine sau poate doar le voi privi într-o lumină nouă. Merg cu încredere, pentru că îmi doresc mai mult ca orice ca Vladi să aibă o mamă cu sufletul mai curat, mai armonios, mai echilibrat, astfel încât să crească la rândul lui drept și frumos.

O prietenă își face acum o listă cu lucrurile care îi plac. Pentru că e sâmbătă și nu am nimic de făcut în mod special, fac și eu una.
- îmi plac cărțile
-îmi place înghețata
-îmi plac toate anotimpurile
-îmi place să râd cu Bogdan
-îmi place noul meu șampon Herbosophy pentru păr ondulat
-îmi plac alunele de pădure
-îmi plac rochiile, sandalele și cerceii mici
-îmi plac brățările, însă pe mâinile altor femei
-îmi place să mă trezesc devreme și să nu mă dau jos din pat, să visez, să fac exerciții de imaginație înainte de începerea propriu-zisă a zilei
-îmi plac poveștile, nu mă satur niciodată. Din păcate, oamenii care știu/vor să spună povești sunt din ce în ce mai rari.
-îmi place ceaiul negru cu lapte, dar acum nu mai beau pentru că alăptez
-și ceaiul de ghimbir....nu mai avem de ceva vreme, pentru că îl găsim numai la plafarul din Iancului și noi locuim în Drumul Taberei...
-și strugurii negri cu brânză cu mucegai albastru
-îmi place ploaia, cu condiția să o privesc din casă, de la adăpost
-îmi place lumina lumânărilor
-îmi place să mă simt turistă
-îmi place să stau desculță cu picioarele în iarbă.
-îmi place să merg la muzeul satului în timpul săptămânii (când e vremea frumoasă) și să citesc acolo-ultima oară am stat în fața bisericii, alteori îmi aleg o casă. Locul acesta și ceainăria Vasiliada erau locurile mele secrete unde nu mă găsea nimeni, locurile unde îmi încărcam bateriile. Trebuie să îmi găsesc alte locuri...pe care să le țin numai pentru mine o vreme, în care să evadez cu Vladimir de mânuță, când va mai crește. Sugestii?...
-îmi place să aud limba maghiară...îmi plac cântecele în maghiară. Prindem un post tv, un fel de mtv unguresc și mai poposesc pe acolo....
-îmi place, din multe motive, laptopul meu, un Toshiba mic, dar nu foarte mic.
-îmi plac culorile. Toate.
-îmi place la spa. Dacă aș putea merge la spa în fiecare zi, cred că nu m-aș plictisi și , cumva, acum înțeleg și de ce-nu e vanitate femeiască, ci faptul că în timp ce trupul meu e tratat regește, mintea mea e mai liberă ca niciodată.
-îmi plac poeziile lui Marin Sorescu, ale lui Nichita, îmi plac hai-ku-urile
-îmi place să merg prin păduri, pe munte, vara
-îmi place să mănânc în aer liber, pe iarbă....are alt gust mâncarea
-îmi place să fiu la Brașov, la biserica neagră în ajunul Crăciunului. Ador aerul rece rece din biserica, slujba ținută în germană, corul de copii..Acolo e singurul loc în care am simțit vreodată sfințenia acestei sărbători.
-îmi place să comand pe internet-cărți, decorațiuni pentru casă. Nu comand haine, am tendința să mă supraestimez și îmi cumpăr mărimi mai mari. Dacă fac asta în magazine, unde aș putea proba, dacă aș avea răbdare.....darmite pe net! Curierii, mai ales cei care aduc cărți, sunt Moș Crăciunii mei, îi privesc cu multă simpatie, chiar dacă eu plătesc (sic!)
-îmi plac taximetriștii-am numai experiențe memorabile, pozitive (și circul des cu taxiul, mai ales de când îl am pe Vladi)-majoritatea îmi povestesc tot felul de lucruri din viața lor, chiar mă minunez ce ușor se deschid. Unii mă fac să râd în hohote. Rareori vreun taximetrist a avut numai rolul acesta de șofer-ei au fost pe rând excelenți povestași, sfătuitori, observatori, protectori, clowni ...
-îmi place o casă de pe strada mea. Încă nu m-am săturat de ea, e ca din povești-emană căldură, confort, frumusețe, culoare și bunătate.
-îmi plac feministele pentru curajul lor de a spune lucrurilor pe nume
-îmi place Jung
-îmi plac colegii mei de la master și profii
-îmi place să îmi răsucesc părul pe degete
-îmi plac documentarele, în special cele despre orașe sau locuri și cele despre religii și credințe
-îmi plac blogurile culinare. Deși nu mănânc/gătesc foarte variat, admir dexteritatea altora în ale gătitului. E ceva sacru în prepararea mâncării și în servirea ei.
-apropo de mâncare, încă mai cred că aș putea trăi cu pâine neagră, măsline și ridichii roșii.

Gata, se trezește Vladi și ne pregătim să ieșim afară. E rece și însorit și îmi placeee!!
E reconfortant să te gândești puțin la lucrurile care îți plac! Prea ne concentrăm pe ce nu ne place și pe ce nu vrem...

Comentarii

Anonim a spus…
Raman in continuare ferm convins ca esti deosebita! Cea mai deosebita!
Pe curand, poate!
Andreea a spus…
:-) Esti bun cu mine. Nu sunt deosebita, fac aceleasi greseli ca toti oamenii, am aceleasi rautati, cad in aceleasi capcane..
Ieri, in timpul plimbarii, m-a intrebat sotul meu daca sunt o zana. Am zambit si m-am gandit a cui zana as putea fi? A fricilor, a nesigurantelor, a pacatelor?...I-am raspuns ca da, sunt si m-am autoproclamat zana sigurantelor sarite. Din punctul asta de vedere, da, sunt nu deosebita, sunt unica, pentru ca numai o zana a sigurantelor sarite poate exista.
Offf, nu ma pune pe un piedestal, nu merit si in plus o sa ma trezesc singura. Zilele trecute am vorbit la telefon cu doua prietene, le povesteam inca cu obida o incercare urata prin care am trecut si niciuna nu m-a putut asculta pana la final-amandoua mi-au taiat-o cu un "tu nu esti asa. tu nu vorbesti asa, ma sperii"...si atunci am inteles ca oamenii ma vor numai zambitoare, pozitiva, nu vor sa accepte ca am si caderi si micimi la fel ca toata lumea..Daca m-ar accepta asa, cu bune si rele, as fi EU, nu deosebita, minunata etc. Intelegi? Nu ma pune pe un piedestal, e frig acolo si sunt singura.
Anonim a spus…
asa cum s-a spus si in comentariul de mai sus, si eu consider ca e ceva deosebit la tine; mai exact, desi, asa cum ai spus tu despre tine ca faci aceleasi greseli ca toti oamenii, ai aceleasi rautati, cazi in aceleasi capcane etc., totusi la tine exista acel ceva care te face sa fii ceva mai speciala. adica, desi cu totii suntem unici, unicitatea ta se distinge intr-un mod aparte. Eu asa cred.
Andreea a spus…
1. As da orice sa ma vad si eu cu ochii unora dintre voi (cei buni c mine)...
2. Singurul lucru special la mine este salbaticia si nelinistea sufletului si asta nu e de bine, crede-ma. Inseamna sete de frumos,de pace, de armonie si unitate, inseamna iubire de oameni (adesea rasplatita cu invidii sau rautati), inseamna singuratate uneori, sensibilitate excesiva si multe altele, greu de amestecat in malaxorul interior..
Multumesc din suflet ca vezi acel ceva in mine...inseamna ca il ai si tu, il cunosti,altfel nu l-ai vedea la altii.
Un ieri dupa azi a spus…
Putini dintre cei care tac....defapt nu spun nimic...