Zen ..malițios

Intr-o zi, regele se afla în vizită la un maestru zen. Și a grăit astfel :
- Prietene, ne cunoaștem de ani mulți: suntem singuri, le-am zis servitorilor să plece. Să schimbăm câteva glume. N-am mai râs de prea mult timp.
- Vă poftesc, stăpâne, să-mi spuneți ceva vesel...
- Dragul meu, oricât ai fi tu de maestru zen, nu faci mai multe parale decât un măgar, un măgar dobitoc ! Ha, ha, ha !... Acum e rândul tău să spui ceva hazliu !
- Stăpâne, așa cum sunteți în acest moment, semănați cu Buddha la poalele copacului Trezirii...
- Asta nu e deloc amuzant, a spus regele. Eu te compar cu un măgar dobitoc, iar tu mă asemeni cu marele Buddha însuși !!
- Dar, stăpâne, a răspuns maestrul, e ceva specific măgarilor să vadă peste tot doar măgari, și specific lui Buddha să vadă în orice ființă doar natura sa de Buddha!....

Comentarii