Mânca-v-ar raiul !

N-am simțit Paștele, ca niciodată...poate lumea molatecă a lui Vladi m-a absorbit într-un cocon de pace și lumină, un timp egal, senin, așa că totul a ajuns estompat la mine...
Eu am fost absentă, însă Dumnezeu prezent. Cum spunea Jung-și dacă crezi în Dumnezeu și dacă nu, EL există.
În noaptea Învierii, am rămas acasă cu Vladimir. Plecaseră toți, bunicii, gazdele noastre, tati...înainte să adorm lânga copil, mi-a trecut prin cap că e ciudat, mereu am fost la biserică...măcar de îl rugam pe tati să îmi aducă și mie lumină...apoi mi-am zis că dacă nu i-a trecut lui prin cap...mai bine că nu i-am zis și apoi cum să țină el două lumânări aprinse și cu gândurile astea am adormit...La un moment dat mă trezesc-Happy, cățelusul gazdelor noastre, zgâria de zor la ușă...am coborât semiadormită după el până în living, însă acolo s-a așezat pe covor și mă privea calm....am făcut cale întoarsă spre dormitor. Acolo mi s-a părut tare cald, Vladi dormea dezvelit, așa că am deschis fereastra, m-am așezat în pat și m-am trezit de tot. In apropiere era o biserică și slujba se auzea clar. A doua zi, după micul dejun, am ieșit în curte cu gazda noastră și mare mi-a fost bucuria când am văzut pe pervazul ferestrei o candelă aprinsă, singura care mai ardea. Am exclamat bucuroasă: asta e lumina mea! Nu mi-a dat-o nimeni, nu știu cine a adus-o, a cui a fost....acum însă era pentru mine. E curios cât de puternic am simțit că e a mea.

Nu v-am urat Paște fericit, însă vă urez acum cu mult drag Mânca-v-ar raiul! Așa le spunea părintele Cleopa celor care îl vizitau. Mânca-v-ar raiul să vă mănânce. Cele doua volume cu titlul ”Mânca-v-ar raiul” ,pe care le-am cumpărat sâmbătă de la Mănăstirea Curtea de Argeș, au ținut loc de slujbă...m-au adus mai aproape de cele sfinte, într-un mod mai intim și mai tulburător, pentru că mi-au vorbit despre credință, despre Isus, despre simplitate, despre comorile inimii, despre liniște interioară și dulceața singurătății și a postului,
despre puterea rugăciunii și darurile lui Dumnezeu.

Comentarii

croco a spus…
simboluri, traditii, relationare, solitudine, iar simboluri, iar traditii... pastele are componente diverse si poate ca uneori o componenta iti pare mai importanta decat celelalte, alteori alta, pastele e putin diferit de la an la an si totusi e acelasi pentru ca pana la urma pastele este despre dragoste. iar dragostea, care este indelung rabdatoare, are puterea sa lumineze mai departe decat toate flacarile lumanarilor-simbol puse la un loc.
ioana74 a spus…
Servus,Andreea!Multumesc pt carte,pt film,pt gandul bun!Iti doresc zile luminoase,senine! La predica din noaptea Invierii,preotul spunea ca fiecare post,fiecare Paste ne gaseste altfel,cu fiecare Paste ne apropiem mai mult de Dumnezeu,dc fireste,ne dorim asta.Toate cele bune!
Anonim a spus…
Eu cred ca am inteles ce a vrut sa spuna Andreea. Si eu m-am luat cu atatea altele, ca nici nu stiam sigur cand e Pastele! Si atmosfera generala a fost la fel de agitata ca in zilele obisnuite, inainte parca se mai potoleau oamenii, anu asta n-am simtit nimic, mi s-a parut asa o sarbatoare inghesuita in taskurile zilnice. Cu noi sau fara noi, Hristos a inviat!