4 femei, 4 povești

Am terminat de citit 4 femei, 4 povești , de Aurora Liiceanu.  Mi-ar fi plăcut să fi conținut poze, să nu mai caut curioasă pe net să o văd pe Coco Chanel - a cărei poveste este spusă prima - cu părul ei tuns scurt și hainele lejere, negre sau pe Misia Sert, cea care o introduce în lumea bună pariziană (apropo de Misia Sert, atât de detaliată a fost și povestea ei, încât la un moment dat ceea ce crezusem a fi o paranteză, s-a dovedit a fi o biografie comprimată zdravăn) sau pe Lee Miller, pozând în cada lui Hitler în Munich sau pe coperta Vogue.....


Cred că într-un format mai mare, cu fotografii bine alese, cu hârtie de bună calitate și altă copertă, aa, și cu o corectură adecvată (am găsit ceva greșeli, pe lângă vizibile rupturi de ritm, plus un verb care m-a tot plesnit insolent- x o snobau pe y) cartea ar putea fi un cadou grozav pentru prietene...mai ales dacă sunt guvernate, mai mult sau mai puțin, de goana după bani (Coco Chanel), iubire (Liza Bagreana), putere/faimă (Cecilia Cuțescu-Storck) și aventură (Lee Miller).
Cel mai puțin am înțeles-o pe Liza....genul ei mă plictisește, mult prea visătoare pentru mine, prea puțin practică. La fel, Cecilia..mult prea calculată și rațională, nu mi-a atras simpatia decât prin tumultul interior subjugat unicei dorințe de a fi cunoscută, celebră. Parcursul lui Lee Miller sub semnul aventurii este fascinant, la fel și caracterul lui Coco Chanel.
Poveștile lor, ale tuturor celor patru femei alese de autoare, emană energie, inspiră, arată că acolo unde este voință și scop clar, este și un drum.

Comentarii