Julian Barnes


Acum cateva luni il rugam pe sotul meu sa imi cumpere, in drum spre casa, cartile scriitorului de origine afgana Khaled Hosseini. Nu le-a gasit, asa ca mi-a adus Jocurile foamei, de Suzanne Collins, trei volume si o carte semnata Julian Barnes, O istorie a lumii in 10 1/2 capitole. Trilogia m-a prins imediat, cu Barnes insa m-am imprietenit mai greu. Ba incepeam cartea, ba o lasam. Recunosc, n-a fost dragoste la prima vedere. Intre timp, am citit si Hosseini, Splendida cetate a celor o mie de sori, iar sotul meu....nu mai lasa din mana cartea lui Barnes! Curiozitatea asta.....Am reusit sa citesc pana la urma si Barnes, descoperind un autor spumos, inteligent, posesor al unei fine si discrete ironii, dublata de un cinism aristocratic si o curiozitate care impinge dincolo de orice imaginatie marginile lumii cunoscute.
Povestirea mea preferata din cartea amintita se numeste "Paranteza", un eseu despre dragoste....in care "trebuie sa credem, altfel suntem pierduti" si, desi pana la urma ne tradeaza, " fara ea, istoria lumii ar fi ridicola".

Sunt bucuroasa sa descopar ca editura Nemira ofera cartile lui Barnes cu o reducere substantiala de 35%!! (click pe imagine)
Bucurati-va de cartile unui autor special.

Nemira

Comentarii