Planul B

Acum doi ani discutam cu colegii de birou, mai in gluma, mai in serios, despre ce am putea face ca sa castigam bani in plus. Sau ce am putea face, altceva decat suntem calificati oficial deja, ca sa ne castigam existentele in caz ca ne pierdem locurile de munca. Imi amintesc ca ne-am amuzat o zi intreaga cu subiectul acesta. Fiecare dintre noi identificase cel putin o calitate care putea fi pusa in valoare la nevoie. Eu ma gandeam ca atata vreme cat inca stiu germana, imi pot gasi ceva onorabil de lucru. Sau, mai mi-a trecut atunci prin minte, spre amuzamentul tuturor, as putea invata sa ghicesc in carti de tarot. Am o formare in psihanaliza, vorbesc convingator si cu pasiune (imi insiram eu calitatile), ma atrage tot ceea ce tine de lumea nevazuta. S-au amuzat toti, insa eu am zis de ce nu...Le si descriam cum arata coada de oameni la usa mea :-))
M-am declarat multumita de noile cai de explorat. Asa deci, mi-am spus atunci, de foame n-am sa mor vreodata, gasesc eu ceva de facut!

In paranteza fie spus, eu indemn pe oricine sa fie intelept, sa nu isi puna toate ouale in acelasi cos, sa caute mereu si un plan B, un plan C care sa le asigure, daca nu o sursa de existenta, macar confortul si siguranta interioara. Te misti altfel, nu, prin lume, cand ai spatele asigurat...

Cu aceste ganduri am plecat a doua zi la Sibiu, unde urma sa sustin cateva cursuri. Intr-o seara, am intrat intr-o librarie, de unde mi-am cumparat cateva carti. Chiar langa casa de marcat, un pachet de carti de tarot. Am zambit in sinea mea. Le-am luat, m-am uitat la ele...m-am intrebat daca or exista cursuri in care sa inveti simbolistica cartilor...apoi mi-a trecut prin cap ca daca exista cursuri, trebuie sa existe si manuale! Am intrebat la casa si mi-au spus ca au si un alt tip de carti de tarot cu manual. Tarotul de Marsilia. De-abia asteptam sa ajung in camera de hotel sa desfac pachetul, sa etalez cartile, sa invat sa fac predictii :-)) Ma si vedeam  ....expert in scurt timp. Nostim a fost ca in liftul hotelului, arhiplin de oameni, o femeie remarca pachetul din bratele mele si ma intreaba daca stiu sa ghicesc in carti de tarot. Am ras si i-am spus ca in seara aceea nu, insa in urmatoarea o astept la camera cu nr..Nu imi imaginam ca este ceva dificil de invatat. Profund, nici atat.

Dupa ce am citit prefata manualului mi-a mai trecut din entuziasm. Dupa rasfoit cartea si studiat fiecare arcana, mi-a trecut cam de tot, asa ca am decis ca treaba asta cu tarotul poate astepta pana mai spre pensie, cand o sa am mai mult timp si disponibilitate interioara. Nu e de joaca cu cartile de tarot, e nevoie de multa intelepciune interioara, de discernamant, de rabdare, de meditatie pe fiecare carte si simbol....am decis deci ca nu am starea interioara pentru un studiu serios. Pachetul cu manualul si cartile de tarot sta neatins de doi ani in biblioteca mea.

Nu va mai sta multa vreme asa, presimt... La finele lunii martie, voi participa la un eveniment special, la care va invit cu drag si pe voi.
Zambesc cand privesc in urma....cum se tes firele...aparent intamplator, cum suntem ghidati si condusi...si cu cata usurinta se leaga lucrurile frumos, implinindu-ne, atunci cand ne ascultam vocea interioara.


Informatii complete despre evenimentul la care voi participa curand: aici.


Comentarii