Cu haz

Aseara nu aveam niciun indiciu legat de emotia pozitiva sub care s-ar putea inscrie ziua de astazi. Am adormit hotarata sa las ziua sa ma surprinda si la final vad eu ce a fost mai intens si mai prezent si va povestesc.

M-am trezit inaintea baietilor, am facut dus, am pus de cafea si am inceput sa pregatesc micul dejun pentru toti. Imi plac minutele, jumatatile de ora, uneori chiar orele pe care le petrec eu cu mine dimineata, inainte de trezirea intregii case. Ma si vedeam savurand cafeaua si citind articole interesante pe internet, in racoarea si linistea casei...Cu mina asta tihnita deschid frigiderul si dau sa iau cartonul de oua. Erau deja fierbinti. Iaurtul ardea si capacul se bombase amenintator. Masca mea cu uleiuri de par de la soapmill (ca sa vedeti ce tin eu in frigider) se topise complet. Sa mai spun cum mirosea budinca de conopida cu broccoli? Frigiderul kaputt, eu complet treaza de-acum, ingrijorata, ca nu am ce sa ii ofer lui Vladi (care mananca cat doi la micul dejun), apoi lovita de gandul neplacut legat de emotii-uite ce provocare, cu ce emotii frumoase incep eu ziua! Cu stres si ingrijorare. Inainte sa ma duc sa il trezesc pe sotul meu, m-am gandit ca lucrurile nu sunt totusi asa rele, oricum intentionam sa dezghet si sa spal frigiderul si o sa fie chiar fun sa pregatim mesele (fiecare dintre noi mancand la fiecare masa un fel diferit. Nu imi amintesc sa fi savurat vreodata toti trei aceeasi mancare, pentru ca avem tot felul de preferinte diferite. Sa nu ne invitati deci la masa, suntem de cosmar). Pe jumatate treaz, sotul meu enumera optiunile: aruncam tot si repar eu, chemam pe cineva daca gasim pe cine azi, daca nu luni si pana atunci mancam in oras sau daca nu se mai repara, luam altul. Aruncam tot, studiaza el ceva pe la prize, apoi scotoceste pe internet sa vada cat costa unul nou. Nu ca ar fi prea vechi cel pe care il avem, are cam 4 ani ....Varianta asta cade imediat, costa cam 3000 de ron unul identic si cum luna asta vine si Miruna pe lume...nu e cazul sa mergem la cumparaturi de electrocasnice. Dam cateva telefoane, intai la service-ul autorizat, apoi la diversi mesteri gasiti pe net, pana la urma gasim unul, frigotehnist se numeste, insa nu a mai reparat in viata lui frigidere incastrate in mobilier. Iar simt ingrijorare, poate va vrea sa il dea jos de la locul lui si ne trezim ca ne schimbam si mobila de bucatarie. Imi promit sa nu il las sa faca experimente, daca il vad ca nu se pricepe si mai ma linistesc. Intre timp, coboara scarile si Vladi, fericit ca e sambata si ca suntem toti acasa. Face ochii mari in fata frigiderului gol si cu usa deschisa si intreaba: te e asta? S-a stricat frigiderul, ii spune sotul meu. Daaa? intreaba el. Apoi se intoarce pe calcaie si se duce glont la trusa cu scule, hotarat sa intervina. Printre hohote de ras de-abia am reusit sa ii domolim elanul si sa ii explicam ca va veni cineva sa repare, pentru ca ne depaseste situatia asta. Am ras cu pofta-va fi un barbat pe cinste! Nu sta el sa contemple paguba, intelege rapid ce s-a intamplat si se apuca de treaba! 

Incepusem sa banuiesc si care va fi emotia zilei. Nu mai simteam decat urme vagi de ingrijorare. Aruncatul recipientelor din frigider, transformarea in smoothie a capsunelor semi-congelate de care eram asa mandra si spalatul tuturor vaselor si rafturilor (asta pana la 9 dimineata) se pare ca au avut efect terapeutic asupra mea, caci am inceput sa ma simt din ce in ce mai amuzata. Nu e deloc rau sa traiesti un pic aventuros, fie si cu un copil mic  pe langa tine. Baietii au iesit apoi in parc unde au savurat o inghetata si s-au lasat hipnotizati de maturatul ritmic al unei femei (am ras din nou cu lacrimi cand imi povesteau pe la pranz cum urmareau gesturille femeii si cascau inmuiati de harsaiala ritmica pe care o facea matura, harsaiala de care s-au desprins greu ca sa vina acasa unde ar fi fost in siguranta sa adoarma, daca rasul meu in hohote le-ar fi permis). Intre timp, pe mine ma vizitase Rumpelstilzchen (spiridusul), o zgatie pe nume Sonia in varsta de 5 anisori, o frumusete de fetita cu care conversez in germana si care ma uimeste cu mici minciunele pe care mi le livreaza corect, in germana si care il ingrozesc pe tatal ei cand i le relatez. Chestii de genul: de dimineata am mancat ciorba si fratele meu nimic, pentru ca nu mai aveam mancare in casa.  :-))). Astazi mi-a povestit diverse si mi-a desenat Topaitoarea, o fetita cam suie banuiesc, pe nume Clara, care sare aiurea, fara sa fie muzica sau ceva, motiv pentru care a primit numele de Topaitoarea. A si desenat-o, sa inteleg mai bine. Dupa ce am auzit cum a decurs plimbarea pe afara a baietilor si dupa ce am savurat ora cu Rumpelstilzchen, mi-am dat seama ca ziua doar a parut sumbra la inceput, cand emotiile negative si-au aratat puterea, insa de fapt ziua sta sub semnul amuzamentului, al rasului, al hazului. 

Au mai fost faze care m-au facut sa rad in hohote, in perna sau pe sub mustati, insa nu le pot povesti atata vreme cat sotul meu nu le vede inca din perspectiva mea. Din contra, as zice si asta ma amuza din nou. Cert este ca azi am ras (deja) cat n-am ras in ultimele cateva zile (si eu chiar rad mult), asa ca emotia zilei de astazi, categoric, este amuzamentul. 

Vedem maine :-)
Poate maine urmeaza speranta,ca nu va fi totusi nevoie de un frigider nou nout!! :-))) Cum speranta moare ultima, as lasa-o la urma, as prefera ca maine sa am de-a face cu mandria sau seninatatea. Nici inspiratia nu mi-ar pica rau :-)) 

Ziua voastra sub influenta carei emotii se deruleaza?





Comentarii