De unde stia?

Bunica mea olteancaDe unde stia? 

Citesc in cartea "Yoga si sanatatea", de Salvarajan Yesudian si Elisabeth Haich (autoarea cartii Initierea, o carte pe care o recomand oricui este interesat de spiritualitate):

"Conform filozofiei indiene, un individ nu are alocat decat un anumit numar de respiratii pentru fiecare reincarnare. Cel care respira rapid si pripit moare mai repede pentru ca nu poate sa respire mai mult decat numarul de ori care i-a fost scris. Pe de alta parte, cel care traieste in liniste si respira incet, se ingrijeste de rezerva sa de sanatate si va avea o viata lunga pe pamant. Popoarele din Orient nu se agita usor, pentru ca ei-intelepti fiind-vor sa isi foloseasca viata pamanteana pentru progres spiritual. Isi clatina a dezaprobare capetele cand se uita la fratii lor din Occident, care isi scurteaza darul divin al vietii printr-o activitate febrila si o respiratia rapida, superficiala, care rezulta din acest stil de viata." 

Acum sa imi spuna mie cineva de unde stia bunica mea treaba asta cu respiratul? Nu stia sa citeasca si nici nu umblase prin lume.
Imi amintesc perfect cum imi tineam respiratia prin curte, ca sa economisesc sau cum respiram lent si profund, vag constienta de cat de importanta este legatura dintre respiratie si viata. Obiceiul de a respira lent si profund si constient l-am pastrat si acum, e una dintre placerile mele si o minunata tehnica de relaxare.

Respiratia corecta, profunda, constienta are legatura si cu nivelul de vitalitate si energie. Acum stiti si de unde am atata energie si de ce multi ma gasiti atat de "vie".

Am vazut ca a aparut cartea Scoala zeilor, de Stefano Ellio D'Anna. 
Un extras din ea, tot despre respiratie, intr-un post mai vechi, aici.

Comentarii