Un articol si ganduri despre emotiile pozitive


"Nici nu stiti cat este de mare puterea gandului. Niciodata sa nu spui ca esti bolnav. Niciodata sa nu spui ca esti batran sau nefericit sau suparat. Tot timpul sa ai in fata partea buna a vietii, a existentei. Sa spui mereu, chiar daca nu e chiar asa, "sunt sanatos, sunt tanar, in putere, sunt fericit, sunt multumit."



Cuvintele actorului Dorin Visan (vezi articol in Formula As) mi-au amintit de o colega de facultate, Bogdana, frumoasa ca o zana si mereu atent aranjata. Bogdana raspundea zambind larg la intrebarea: ce mai faci? cu un "extraordinar de bine" sau "de la bine in sus" sau "excelent"....
Toti gandeam despre ea ca este tonica, pozitiva si o admiram asa cum admiri pe cineva care duce o viata fara griji. Parea ca trece prin viata pasind pe nori, in timp ce noi ne luptam sa ne tinem capul la suprafata in valurile manioase ale marii. Si era doar o alegere...


Citeam undeva ca tragicul ne salveaza de la banalitate. Ca acesta este motivul pentru care preferam sa ne plangem, sa exageram, sa traim mai degraba cu voluptate emotiile negative decat pe cele pozitive. "Suntem in mod natural atrasi de nefericire, de suferinta si ii acordam mai multa atentie, pentru ca inconstient vrem sa invatam din asta, sa ne ferim. E un instinct de aparare. Dar mai e si nevoia de a ne afilia la un grup, de a dovedi ca nu suntem singurii care suferim." (psih. Diana Lucia Vasile). 

Sa alegem mai constient cu cine ne insotim. Cuvintele cui le ascultam. Energia cui ne influenteaza. Sa ne construim vietile mai atent, de la primul minut de cand ne trezim pana seara cand inchidem ochii. Sa fim atenti la ganduri, la cuvinte, la gesturi. Sa invatam sa vorbim cu noi, sa ne ascultam trupurile. Sa largim in fiecare zi cate putin granitele a ceea ce credem ca este. Necunoasterea este pacat...

Sa experimentam in fiecare zi, cautat si sustinut, emotiile pozitive. Poate nu toti stim sa ne rugam sau sa meditam, poate nu avem timp, ragaz, spatiu. Insa sa aducem in spatiul interior emotiile pozitive nu este asa greu. Ieri v-am propus bucuria si eu insami am cautat-o. Rasetele si cantecelele (canta cand se joaca singur) lui Vladimir mi-au adus bucurie. Faptul ca am rezolvat tot ce doream sa rezolv mi-a adus bucurie (mers la cosmetica, inscris copilul la gradinita, unde am interactionat cu oameni placuti si binevoitori), piata cu abundenta ei de culori si forme. Cartile primite de la libris.ro mi-au adus bucurie, sezlongul primit de ziua mea pe care am huzurit dupa amiaza toate au fost surse de bucurie. Conversatia din parc cu o bunica fermecatoare mi-a adus bucurie. Fotografia pe care a insistat o doamna sa mi-o faca cu telefonul, pentru ca sunt frumoasa cu burtica....Faptul ca m-a recunoscut cineva (o mamica in parc) si mi-a spus ca de doi ani ma vede in parc si nu indrazneste sa ma intrebe daca eu sunt trainerul care i-a placut ei cu 6 ani in urma...mi-a adus bucurie si recunostinta

Alta emotie pozitiva, recunostinta. Ziua mi-am incheiat-o citind (citesc acum si Necredincioasa, de Ayaan Hirsi Ali, o somaleza care denunta minusurile si nedreptatile islamului), asa ca nu a fost greu sa ma simt recunoscatoare pentru iubirea si pretuirea cu care sunt tratata de catre barbatii din viata mea, recunoscatoare pentru libertatea si educatia mea, pentru viata pe care o duc, in general. De la bucurie la recunostinta a fost doar un pas. Sa vedem ce emotie pozitiva imi aduce ziua de maine...va fi cea cu care imi voi incheia ziua de azi. 

Ce ziceti, ce moduri gasiti azi pentru a exersa recunostinta? 


sursa imagine: www.brucesallan.com











Comentarii

Anonim a spus…
Iau viața ca pe-un drog ușor: gust zilnic câte puțin, mă bucur de fiecare priză, mereu are alt gust, mereu văd zâmbetul din oameni, mă hrănesc cu puterea de-a fi si a gândi liber. Sunt ceea ce vreau sa fiu si sunt recunoscător pentru asta ! Remus.
Anonim a spus…
Buna, Andreea!
Si eu iti multumesc pentru o intalnire speciala - cursul tau de gandire pozitiva.
Iar lui Dumnezeu ii multumesc in fiecare clipa pentru toate darurile. Si tu esti unul dintre ele.

Sa-ti fie bine si usor, zambeste-ne cat poti tu de des ! Se ia! Avem nevoie, mai ales cand nu stim, cand uitam.
Te imbratisez cu tot dragul, Odetta