Ce am folosit in timpul sarcinii cu Miruna


 Pe langa burtica care creste incet, dar sigur, asteptarea unui copil aduce cu sine multe temeri, intrebari, griji. 
Prima mea sarcina a fost un amestec de bucurie, inconstienta, nutritie talmes balmes, neprevazut, anxietate etc. La finalul sarcinii pufaiam greoaie ca un vapor la cele 83 de kg, inca entuziasmata, dar aproape de scufundare :-) Fizic mi-am recuperat oarecum corpul la aproape un an jumatate dupa nastere, in timp ce dupa nasterea Mirunei la patru luni sunt in grafic ca si greutate, port aceleasi haine de dinainte de sarcina. Doar la sutiene port o marime mai mare, dar nu ma plang :-). Dupa ce voi intarca fetita, isi vor reveni la normal. Am facut multe greseli prima data, pe care mi-am dorit tare tare ca la a doua sarcina sa nu le mai repet. Asa se face ca am inceput sa imi doresc o noua experienta, in lumina noilor informatii si a noului context de viata in care ma aflam- cu mai mult timp liber la dispozitie, mai calma, mai matura, mai asezata si cel mai important, mai informata.

Cosmetice:
Momentul in care am avut confirmarea ecografica a celei de a doua sarcini, a coincis cu terminarea cosmeticelor pe care le utilizam. Am decis sa fiu mai atenta cu ce pun pe piele in perioada sarcinii, asa ca am ales cateva uleiuri:

  • ulei de samburi de caise- da stralucire tenului si cel mai important, ofera protectie impotriva petelor pigmentare date de sarcina
  • ulei de argan pentru par si corp
  • ulei monoi de tahiti pentru ten -acesta mi-a si placut cel mai mult, miroase frumos si intra repede in piele.
Recomand ca surse fie elemental.ro fie magazinul vom fass din Baneasa. Am mai folosit deo cu piatra de alaun, sapun de alep sau sapunuri de la magazinuldesapunuri.ro sau sanflora.ro. 

Am alternat folosirea uleiurilor cu crema de ochi si crema de noapte Geoderm. Mai am si acum din ele. Ca si demachiant, il folosesc de ceva vreme pe acesta si a ramas neschimbat si in sarcina. Mi se pare atat de bun, incat nu intentionez sa il schimb curand. 

Haine

Sarcina cu Miruna a insemnat luni de iarna-pe 22 decembrie 2012 am avut confirmarea eco-5 saptamani de sarcina, primavara si plina vara (Miruna este nascuta pe 24 iulie 2013). Pana prin luna a cincea am purtat hainele obisnuite, apoi m-am bazat pe doua rochii Mothercare, una neagra (foto) si una gri cu dungi, o salopeta blugi Mothercare.  Toate acestea le aveam deja de la prima sarcina (cand singurul magazin de la care am cumparat pentru mine si copil a fost Mothercare. Foarte scump, ocolit cu gratie la a doua sarcina). Cizmele fara toc, balerinii si sandalele plate au fost de baza, confortabile si usoare. Vara-rochii lungi si midi usoare, cumparate de la magazine de cartier. Am gasit de ex o rochie lunga alba cu bretele pe care o voi purta si de acum incolo la un magazin indian din p-ta Amzei. A costat 30 ron. Pentru noapte, spitalizare si primele doua luni acasa am folosit o camasa de noapte minunata, moale, placuta pe piele si destul de chic La spital am avut cateva la mine, printre care si aceasta, preferata de departe. Atat de tare m-am atasat de ea, incat prietena mea a luat-o acasa, a spalat-o si a uscat-o in deshidrator ca sa mi-o aduca a doua zi la 7 dimineata :-). Practic, doua trei zile cat am stat in spital am purtat-o aproape numai pe ea. La fel si acasa, mi-a fost aproape in prima luna, cand am trecut prin furia laptelui si nu suportam nimic pe mine.

25 saptamani de sarcina, rochie Mothercare

Par:

In timp ce in sarcina cu Vladi, parul meu a devenit casant, drept si cu aspect de matura uzata (l-am si tuns scurt, baiesteste, dupa nasterea lui, disperata ca nu isi mai revenea), in timpul sarcinii cu Miruna nu a avut nimic de suferit. L-am lasat mai lung, l-am vopsit regulat, fara teama. Aici este meritul Monicai de la Mei Studio (Eroii Sanitari nr 65) care a stiut sa se ocupe de mine tinand cont de faptul ca eram insarcinata. Exista vopsea fara amoniac, protectie pentru radacini etc. Nu imi cade deloc si au trecut deja cinci luni de la nasterea fetitei.


Medicatie si nutritie

Daca la Vladi am luat cu sfintenie Maltofer, Elevit (inclusiv in perioada de alaptare) plus in primele trei luni de sarcina un  tratament naucitor (imi era cumplit de rau de la ele) ca sa pot pastra sarcina (utrogestan 6 pilule pe zi plus inca ceva, imi scapa acum), la Miruna am decis sa nu mai iau nimic de genul acesta, spre disperarea doctoritei mele. Am luat toata sarcina doar doua cutii de maltofer (la inceput) si o singura pilula no-spa cand am avut contractii dureroase rau, cu doua saptamani inainte de soroc.
Am avut grija insa sa iau in continuare spirulina cu extract de catina (6 tablete pe zi), dar si pulbere in smoothie-uri, ulei de in capsule (doua pe zi, pentru omega 3 si 6, doar in primele doua trimestre de sarcina. In al treilea risca sa declanseze contractii, asa ca sunt contraindicate). De asemenea, nu au lipsit semintele de chia, presarate pe orice mancam, semintele de susan, de mac si de in. De multe ori, micul dejun insemna iaurt/sana/chefir, miere, cereale fara zahar, tarate de psyllium, seminte din toate cele mentionate mai sus si miez de nuca. Spirulina, ulei de in, seminte de canepa, floarea soarelui si dovleac, susan, in folosesc si acum. 
In ce priveste alimentatia, am fost mult mai atenta decat prima data. Atunci lucram, mesele erau compuse adesea din pizza, covrigi, eugenii, sandwich-uri, supe la plic. Acum am avut mult mai mult timp, asa ca am gatit mereu supe crema sau ciorbe de legume, salate (preferata mea a ramas din timpul sarcinii salata verde/rucola cu baby spanac, cubulete de tofu cu chimen, brocoli, castraveti, avocado, ulei de masline si otet), cartofi cu sos de mustar la cuptor, conopida la cuptor etc. Am inlocuit painea cu feliile tip crispbread. Le serveam cu pasta light de branza sau pate vegetal mandy cu felii de castraveti deasupra si seminte crude de floarea soarelui. Am lasat lenea deoparte si am baut multe sucuri de morcovi, mere, sfecla rosie, cu atat mai mult cu cat stiam ca atunci cand voi alapta, va fi mai dificil sa le consum. M-am ferit de dulciuri. De cate ori eram tentata de ceva dulce, mancam o banana, sau un iaurt cu miere in el. Vara a fost mult mai usor, faceam zilnic o plimbare pana la piata ca sa cumpar cirese, capsuni, fructe de padure, caise. La inghetatat nu am putut insa renunta.  M-am mai pacalit cu inghetata din soia, cu frozen yoghurt...:-)
n primele luni de sarcina mai ca n-am slabit, din cauza merelor verzi acre, a muraturilor si a sarmalelor cu ciuperci. Gustul acru a fost regele in primele trei luni de sarcina. Practic la masa de craciun 2012 am mancat numai castraveti acri.

Mi-am dorit sa nu iau mult in greutate, asa cum am facut la Vladi (cand cautam in market cele mai grase lactate, sa puna copilul carnita pe el !!), asa ca am fost mult mai atenta. Rezultatul? Eu mi-am recapatat mai repede silueta, iar fetita a stat in burtica mai mult si s-a nascut cu o greutate mai mare decat fratiorul ei.

Cam atat deocamdata. O sa revin cu completari, daca vor fi intrebari. 

Comentarii

Vilhelm man a spus…
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Crina N a spus…
Eu folosesc cosmetice de la Vichy si L'Oreal. Am gasit o farmacie online care le are pe toate si fac comanda direct acolo, Sunt foarte multumita de ele dar si de serviciile magazinului http://www.remedii-online.ro/collections/cosmetice
Mih a spus…
Cat de fain! Inteleg ca ai avut o alimentatie vegetariana? :D Eu nu stiu de ce renuntasem la spirulina, cred ca nu m-am informat suficient, dar acum citesc si vad ca spirulina are beneficii majore in sarcina! Cu catina nu m-am lamurit, am gasit ca nu s-au facut inca suficiente studii pentru a avea concluzii clare. Si cred ca daca e cantitatea redusa (extract + suc + apa) ar trebui sa fie ok.
Andreea a spus…
Da, lacto vegetariana. Nu știu sa existe contraindicații în cazul spirulinei și catinei.