Poetul

Nu stiu daca v-am spus vreodata ca poetul meu preferat este Marin Sorescu. Stiu ca e preferat, pentru ca este singurul ale carui versuri "se lipesc" de mine la prima citire. 

Pe el il caut cand simt apasarea lumii, cand vreau sa alung putin din tristetea zilelor si a oamenilor. A fost imposibil sa nu simt azi tristetea cauzata de moartea dureroasa a celor doi in accidentul aviatic, tristetea unui popor cu suflet curat, un popor milos, cu oameni buni si generosi, condus insa de capete patrate, de oameni care pun niste regulamente si niste proceduri inaintea unor vieti....Aici numai un exemplu: "Inspectoratul General al Poliției Române, instituție din subordinea ministrului Radu Stroe, a cumpărat în martie 2013, direct de la o firmă din Germania, un sistem ultra-modern de depistare a telefoanelor mobile, pe care a plătit peste jumătate de milion de euro. Ieri, după ce EVZ și celelalte televiziuni și site-uri de știri au publicat acest lucru, conducerea IGPR a ieșit cu un comunicat de presă în care a recunoscut că are această aparatură modernă dar, potrivit legislației și procedurilor în vigoare, nu o poate folosi decât în cazuri penale, cu mandat de la magistrați. Să ai în curtea ta o astfel de minunăție și să n-o folosești....."

Marin Sorescu ma ajuta sa respir cand si cand...

"Nu va pierdeti optimismul, oameni, nici de-ati crapa! " 

" Asa e, trebuie sa punem semne la fiecare pas, sa stii unde sa te opresti, in caz de ceva. Sa nu mergi tot inainte. Sa nu te ratacesti inainte."  (Iona)

"Doamne,

ia-ma de mana
si hai sa fugim din lume,
sa iesim putin, la aer,
Poate schimband curentii,
O sa ma simt si eu in larg,
Langa tine."   


"De ce oamenii isi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc dupa moarte?"

" Trebuie sa beau apa dupa fiecare cuvant
Caci mi se usuca gura, nu siu de ce
Exista in ele toata amaraciunea
Unei zile de toamna, cu burnita
Si cu cer foarte jos.
Sunt cuvinte strivite,
Nenorocite, care-mi dau o nesfarsita mila. "

si ultima, pe care mi-as dori sa mi-o amintesc cand mi-o suna mie ceasul: :-))

"E bine, Doamne,
ca te-ai gandit la mine
Si nu l-ai ales pe altul
Pentru delicata, infricosata,
Ta experienta.

Eram si cel mai bun de tavaleala
Si ma laudam
Ca am in mine
O energie inepuizabila.

Am cazut in pacatul trufiei,
Iarta-mi-l mie,
e uman
Ia-Ti ochii si de la celelalte pacate.

Am crezut ca viata care mi s-a dat
E chiar a mea
Si ca eu sunt chiar eu,
Uitand poate uneori de Tine.

Acum, mergand spre bine,
cum spun cei care ma vad,
Calc pe poala Ta de curcubee
Si, la toata infricosarea asta,
Adaug nestemata umilintei
Si aduc ziditorului lumii
Lauda mea de preamarire si slava."

din vol. Puntea, dedicat de Poet "tuturor celor care sufera" (1996)-el insusi aflandu-se atunci pe patul de spital, grav bolnav.





Comentarii