Un zambet

Nu am contabilizat niciodata ce beneficii mi-a adus mie propriul zambet. Nici n-as avea cum.
Stiu doar ce efect au asupra mea zambetele altora-ma simt imediat conectata cu persoana care imi zambeste, simt incredere, ma simt in siguranta, acceptata, simt ca a deschis o fereastra spre propria-i inima, asa ca sunt recunoscatoare. 

M-am gandit azi, intai privindu-mi copiii in cursul diminetii-amandoi zambesc mult si oricui, ca si mine, dar si citind povestea aceasta la faptul ca, uneori, noi, adultii, lasam zilele sa treaca fara sa zambim. Avem griji, multe griji, suntem obositi, neiubiti, coplesiti, angrenati in tot felul de lucruri. Nu ne zambim noua insine si nici altora. 

E contagios zambetul. Lumineaza intunericul din inimi si minti, alunga frica si slabeste neincrederea, infrumuseteaza si da noblete oricarui chip. 

De ce sa nu zambim mai mult? Fara motiv. Unul dintre lucrurile care mi-au placut in perioada sarcinii, a fost faptul ca oamenii "m-au vazut" pe strada, in magazine, in restaurante. Bine, la ce dimensiuni aveam, era greu tare sa trec neobservata. Glumesc, nu despre acel "a vedea" vorbesc. Ci despre faptul ca imi zambeau, imi cautau privirea si imi zambeau, sustinand si aproband parca cu zambetul lor noua viata care crestea in mine. Zeci de necunoscuti. Caldura aceea interioara atat de placuta....De ce ne privam oare de ea? De ce nu avem curaj sa zambim mai des? Fara motiv. Fara frica. 

Apropo de frica...
Mi-o amintesc pe mama-eram copil si urma sa fac prima mea calatorie singura cu trenul. Ma tinea strans de incheietura mainii (asa facea cand ii era frica, ma apuca de incheietura mainii si ma strangea tare) pe peronul garii. Ultimul ei sfat, inainte de a urca in tren: vezi cui zambesti! Am raspuns cu un zambet care a speriat-o si mai rau. Nu glumesc, vezi cui zambesti, ca nu sunt toti ca tine! 

Zambetul agata, incurajeaza, dar si dezarmeaza. Asa spune experienta mea si asta am inteles si din povestea catre care am pus link.

Ai zambit azi? Sincer, daca nu ii aveam pe cei mici care sa ma lumineze cu zambetele lor, azi cred ca defilam fara probleme cu cea mai serioasa fata posibila. Fara zambet, deci fara lumina. 

Zambeste-ti cu drag si zambeste si lumii. Suntem toti...mai mult sau mai putin, ca tine.

"Ori de cate ori zambesti cuiva, este un act de iubire, un dar pentru acea persoana, un lucru minunat." Maica Tereza



daruieste, ai de unde :-)




Comentarii