Eleganta ariciului


sau cum o carte iti poate aduce instantaneu un om frumos mai aproape
sau ....despre cum o carte te poate determina sa cumperi ceai de iasomie, desi n-ai mai baut niciodata
sau...despre cum mori de curios sa asculti Confutatis sau sa cauti tablori cu naturi moarte
sau...despre cum o carte iti consolideaza ce ai auzit despre japonezi....si te face sa vrei sa gusti macar o data in viata sake caldut, lungi spaghete cu sos de arahide cu care sa iti patezi minunata rochie crem sau sushi....

N-am mancat niciodata sushi, nu am baut ceai de iasomie sau sake si nici nu m-am uitat vreodata cu atentie la tablouri cu naturi moarte. Iar cu Tolstoi doar m-am intersectat accidental....daca or exista accidente. Si nici nu m-am ascuns vreodata, din contra, merg cu inima la vedere. 
Inima in  care acum si-au gasit un loc confortabil d-na Michel, motanul Leon, Manuela cea aristocrata si portugheza pe deasupra (eu cand zic Portugalia, zic soare, nu stiu de ce), Paloma cu ochelarii ei cu rame roz si mintea ascutita, domnul Kakuro Ozu si altii....

Am inchis ieri paginile cartii Eleganta ariciului, de Muriel Burbery oferita de Libris.ro. Minunata carte. Si cand ma gandesc cat de greu am citit primele pagini....gandind ca nu o sa imi placa...cat de greu m-am acomodat cu vocile precocei Paloma sau cu vocea portaresei Renee Michel..si cat de dragi mi-au devenit pe parcurs! Atat de dragi, incat de acum ma voi gandi mereu la ele.
Linkul este catre varianta in engleza, probabil in romana (asa cum am citit-o si eu) nu o mai au pe stoc....




Comentarii