Azi



Azi am trecut pe langa un bloc vechi, cu patru etaje. Pe el se catarase un liliac mov inflorit...Asa de frumos arata! Ca o batrana care poarta un sal colorat, sic. Am trecut de multe ori pe acolo, insa de-abia de curand am vazut. Cat e de aproape frumusetea. Va intrebati vreodata daca aveti (zilnic) ochi sa o vedeti? 


Pe retina mi-au ramas azi si mainile unei vanzatoare din piata. Erau murdare, negre de pamant....m-au impresionat intr-un fel pe care inca nu mi l-am lamurit.


Am cumparat bujori. Vanzatoarea (voua vi se pare ca vanzatoarele de flori seamana? Au fundul mare, poarta basma, au tenul curat si vorbele mereu la ele) si-a lipit bancnota de frunte si mi-a zis: frumoaso, mi-ai facut safteaua, sa-ti dea Dumnezeu numai bine! Am zambit, avea in ea atata vitalitate si bucurie. In plus, ieri il rugasem pe sotul meu sa imi doneze doi euro (folosind butonul de pe blog) ca sa imi faca safteaua....Cum se intorc cuvintele! Cred ca am si eu in mine ceva de tiganca, este? :-)

                                             
                          
M-am rugat pentru o femeie tanara. Incerca sa scoata bani, vorbea cu cineva la telefon si plangea. Parea speriata si suparata si tot repeta ca o sa intarzie si la servici...M-am rugat pentru ea cat timp am asteptat sa elibereze atm-ul. A plecat mai linistita, i-a zambit Mirunei, apoi privirile ni s-au intalnit si i-am zambit si eu. Imi place sa cred ca am ajutat. Citesc acum niste studii despre efectele rugaciunii :-), vedem cu ce ganduri raman dupa...


In fata blocului in care stau este un mic teren viran. Cineva a tuns azi iarba si a taiat buruienile. Miroase a iarba, asa ca tin usile teraselor deschise.



Apropo de verde, am mancat cea mai frageda si gustoasa salata verde. Cu ridichi rosii, castraveti, marar, leustean, patrunjel si cuburi de tofu cu chimen. Sa incercati! 

Am citit despre oameni frumosi, destepti, pasionali. Aici (puteti opri muzica) si aici. 

Le-am cumparat copiilor ratuste broscute de baie. 

Saptamana viitoare pun flori in jardiniere. Calibrachoa, milioane de petale sau petunii curgatoare. Domnul care le vinde mi-a facut doua reduceri. Una pentru ca ii cumpar mai multe. A doua, a venit pe neasteptate. Imi spusese pretul si eu ma gandeam cum ii spun sotului meu...ii vedeam in fata ochilor chipul schimband ape-ape :-)). As putea pune si alte flori, mai ieftine...dar ce sa fac daca numai "milioane de petale" visez de cateva luni! Dar cumpaneam bine...cum ii spun, n-am sandale, sunt si alte prioritati....si vanzatorul zice atunci alt pret, mai mic. Ca sa va vad fericita! Pai imi cam sticleau ochii cand am plecat de acolo :-)) Mici izbanzi care bucura sufletul. Maine ma intorc la el sa imi ridic florile! 

Asaa....cand ma gandeam eu la cate bucurii sunt de trait, am dat peste textul acesta:

"Daca iti acorzi un cat de mic ragaz, daca arunci, de jur imprejur, o privire odihnita, curioasa si nepatimasa, vei gasi destule argumente sa te bucuri. Lucrurile (inca) functioneaza. Sarpanta lumii (inca) tine. Mai exista inca oameni intregi, traditii vii, intalniri miraculoase. Traim intr-un sos toxic, dar el contine inca mirodenii subtile, cu efect anesteziant. Marele animal cosmic nu pare inca sa ia in serios agitatia noastra propagandistica, spaimele noastre apocaliptice. Se poate trai. Se poate trai bine. Se poate (inca) trai frumos." (Andrei Plesu)

Sa facem in asa fel, zi de zi, sa traim bine. 


Comentarii

Anonim a spus…
Frumos blog.
Andreea a spus…
Ma bucur mult ca iti place, Anna :-)
Mai vino in vizita.