Ce am in comun cu Jane Fonda :-)


"Vad o femeie care se plimba in pas vioi, in aer liber, indiferent de anotimp. Este o femeie hotarata si deschisa, care nu se teme de singuratate. Fata ii este brazdata de riduri, dar plina de viata. Are obraji rumeni si o privire scrutatoare, pentru ca doreste tot timpul sa mai invete cate ceva. Sotul i se alatura, adesea, in aceste plimbari si rad mult impreuna. Ii place sa fie inconjurata de oameni tineri si stie sa ii asculte. Nepotilor le place la nebunie sa ii povesteasca tot felul de lucruri, dar si sa asculte povestile ei, pentru ca are lucruri frumoase si interesante de spus, presarate cu insesizabile lectii de viata. Are un set de valori de care e constienta si are talentul de a-i face pe tinerii ei prieteni sa si le insuseasca." 

La 72 de ani, Jane Fonda reciteste bucuroasa ceea ce scrisese la 46 de ani, adica randurile de mai sus. Verifica amuzata ce anume, din ceea ce ea numeste "o repetitie a viitorului" sau "punerea in scena" , s-a implinit: 

"Cateodata mi se pare ca ma descurc destul de bine. Sunt inca o femeie hotarata si nu resimt solitudinea (pe care o pretuiesc) ca si singuratate. Umorul este cu siguranta in prim plan. Nu mai sunt maritata, dar ma plimb cu barbatul din viata mea-cum as putea sa il numesc pe cel care imi este alaturi la cei 72 de ani ai mei si cu care nu sunt casatorita? Prieten suna cam juvenil, nu-i asa? Atunci cum, iubit? E prea direct. Asa ca optez pentru "dragul meu". Asadar, dragul meu si cu mine ne plimbam si radem mult impreuna si incercam sa dansam 15-20 minute in fiecare seara, cand putem. "

Citesc acum Shantaram, de Gregory David Roberts (o carte de luat neaparat in vacantele lenese, la plaja-aduce cu ea atata suspans, actiune, umor, faradelegi, iubire, filozofie si farmecul inexpugnabil al Indiei, incat plictiseala nu isi va gasi locul in inima cititorului..) si simt nevoia cand si cand sa echilibrez toata energia masculina, belicoasa din Shantaram cu ceva mult mai feminim, vulnerabil, aproape frivol (numai in oglinda cu ce se petrece in Shantaram). Asa se face ca uneori las kindle-ul jos (citesc Shantaram in format electronic) si rasfoiesc Prime time, semnata Jane Fonda. 

Mi-a facut placere sa descopar inca de la primele pagini ca si ea practica obiceiul acesta de creionat viitorul posibil cel mai de dorit dintre multe viitoruri care ar putea deveni realitatea noastra. Este un exercitiu pe care eu il fac de multi ani, cu din ce in ce mai multa convingere (asta dupa ce am vazut ca actiuni mici, hotarate pot sa duca apoi lin catre viitorul imaginat de mine). 
Am citit cu bucurie azi ca si Lola face exercitiul acesta...Cititi aici.

Ma bucur zilele acestea de cateva dintre lucrurile pe care le pretuiesc cel mai mult pe lumea aceasta: rasetele in cascada ale copiilor mei, lecturi fascinante, ceai verde cu iasomie, libertate, soare, cirese si caise, prieteni. Si vise, multe vise care ma fac mai fericita decat ma va face, stiu, implinirea lor.

Comentarii