Inventar de puteri

De cate ori scot masina din garaj, pustiul meu remarca de pe locul lui din spate: mami, tu nu ai asa multa putere ca tati, nu-i asa? Invariabil, de vreo doi ani, aud asta. Dau cu spatele si Vladi incepe. Bine, desi conduc o toyota yaris, este una veche, fara servodirectie, iar locul nostru de parcare este intre niste stalpi, ceea ce necesita ceva forta in maini si multa atentie. Sunt sigura ca nu ma stramb cand fac toate manevrele, dar sigur imi scapa un oftat de  usurare cand ajung la iesirea din garaj! 

Si tot invariabil, ii dau replica lui Vladi ca poate nu am tot atata putere ca tati (ar fi inutil sa sustin ca am, atunci mi-ar cere sa il arunc in sus si asta chiar nu pot), dar sunt desteapta (si compensez) si in plus, detin o lunga lista de puteri. Si le insir, spre deliciul copilului: 
  • am puterea de a alege. De ex, tati vroia pentru mine o rama de ochelari, mami a ales alta si a cumparat-o pe cea aleasa de ea. Fiecare are puterea asta, de a alege lucruri si emotii pentru el.
  • am puterea de a face oamenii sa zambeasca sau sa rada sau sa planga, dar nu abuzez de ultima dintre aceste puteri. De ce? ma interogheaza vesel. Pai tie iti place sa plangi? Sa suferi? Nuuuuu! Pai vezi...nici altora...
  • am puterea de a conduce masina 
  • am puterea de a obtine ce vreau (cum adica, ma interogheaza el. Subiect sensibil, el vrea multe, dar nu le obtine mereu :-)) asa ca vrea sa dezvolt subiectul, ca sa invete. Si atunci ma gandesc si ma gandesc la un exemplu pe intelesul lui. Iti amintesti ieri la Lidl? Mami a cerut sa se mai deschida o casa si casa s-a deschis. Pai de ce ai vrut tu asa? ma intreaba el. Pentru ca nu vroiam sa stau la coada si sa pierd mult timp. Si de ce au deschis? Pentru ca nici ei nu vroiau sa fiu eu suparata si pentru ca am cerut frumos, clar. Tace. Se gandeste probabil cum sa aplice si el.
  • am puterea de a face durerea sa fie mai mica. Pun mana si gata, te doare mai putin, ai vazut? (reiki + intentia+ magia de a fi mami...)
  • am puterea sa vorbesc cu ingerul meu si sa il rog sa faca diverse lucruri (de ex sa gaseasca loc de parcare cand merg la coafor. mereu se achita cu brio de sarcina. zona este una foarte aglomerata (spitalul municipal, fac de medicina), dar eu parchez in fata salonului...
  • am puterea de a face mancare buna
  • am puterea de a ma face frumoasa (imi ciufulesc parul si ma stramb ca sa vada cum imi sta urata. Vladi ma intreaba: de ce vrei sa te faci frumoasa? Ca sa plac oamenilor si mie, sa nu ma sperii de mine cand ma vad in oglinda. De aia te dai cu crema parfumata? De-aia, sa nu am pielea uscata, zbarcita. Dar barbatii sunt frumosi? Da, daca isi taie unghiile la timp, au dintii curati, merg sa se tunda cand si cand si poarta haine curate (chestii importante pentru el, pe care le discutam iar si iar. Ai vostri va intreaba dimineata de ce sa se spele pe dinti daca s-au spalat si seara si n-au mancat nimic pentru ca au dormit?).
  • am puterea de a scrie povesti pentru multi oameni
  • am puterea de a face liniste (am reusit sub ochii lui sa calmez spiritele (multe) candva si sa determin niste vecini care se mutau sa taca cand cara mobila pe scara (era 12 noaptea...)
  • am puterea de a visa cu ochii deschisi (si ne imaginam amandoi ziua in care vom zbura amandoi cu avionul in America-visul lui) si povestim cum va fi, ce vom face...
  • am puterea de a face copii, am grija de ei in burtica si apoi ii aduc pe lume si am in continuare multa grija. Aici ramane interzis. M-a intrebat doar cine a pus-o pe Miruna la mine in burtica. I-am spus ca Miruna m-a ales si eu si tati si Dumnezeu am ajutat-o.
  • am puterea de a influenta lumea in bine
  • am puterea de a binecuvanta si de a transmuta energia locurilor, a apei si a mancarii pe care o consum
si cate si mai cate puteri.......

Mami, este super tare! imi spune Vladi admirativ. Mamele in special au superputeri, insa pana la urma, noi toti suntem dotati cu multe, multe puteri. Unele de-a dreptul uimitoare.
Tu cu ce puteri te lauzi? 



Comentarii