Joaca de-a scrisul


Timeea este o balena. O balena stricata la burta. O balena cu diaree. Ce scarboasa esti, taci! Nope :-)), de ce? Sa continui. Isi mijeste ochii si isi tuguie buzele. Urmeaza o mega dracie, imi simt inima cum bate mai repede. Dar nu ma pot opri sa nu o admir. Este dezinvolta. Frumoasa, cu parul ei blond nisip ciufulit, rasfirat pe umerii goi, cu buzele tuguiate de pe care vor tasni in curand alte si alte mascari. Asaa, da ea capul pe spate: Timeea este o balenaaa si Dragos (asta-s eu) ......Tata Salvatorul tuturor, tuturor...Dracoaica, hai sa aud, ce poti sa scoti? Da tot. Are si dreptate afurisita, asta sunt eu, ma activez mereu ca un fraier si ii salvez pe toti. Cand toti sunt beti, eu sunt singurul treaz, cineva trebuie sa aiba o minima grija, nu? Cand toti dorm dupa petrecere, eu sunt ala care iese tiptil sa cumpere cornuri si dulceata si care la intoarcere spala vasele, pune de cafea si apoi da trezirea. A, si caruia nimeni nu ii multumeste. La care mai toti se incrunta chiori de somn si de care cativa chiar se impiedica, impingandu-l, in drum spre baie. Mda, eu sunt ala care ieri s-a oferit sa ii cumpere Timeei ceva de la farmacie pentru diareea acida de care se plangea. Pana si pe ea, balena grasa si nerecunoscatoare, a bufnit-o rasul. Ma gandeam initial ca o sa alerg dracul asta de fata si cand o prind o scutur un pic, dar acum nu mai imi vine. As fi vrut sa aud continuarea: tata salvatorul tuturor ....care? Bine, ajunge si tuturor. E chiar adevarat. Baai, cazusi in oala cu melancolie? ma intreaba dracoaica si arunca un pachet de tigari gol in mine. Hai sa mancam. Mor de foame. Vad in fata ochilor numai pizza, lasagna, tiramisu! Am mai iesit o data cu ea la masa. Mananca porceste. Nu se vede, stiu, e supla ca o felina, elastica. Comanda precum sora lui Pantagruel, daca ar fi avut vreuna si infuleca. Nu mananca marginile de la pizza. Nici crusta crocanta de la paste. Si la tiramisu da putin cu lingurita cafeaua de deasupra: ca sa dorm la noapte, se scuza ea. Mananca din toate, bea sprite (ii face bine la digestie, contine nu stiu ce, am uitat cuvantul, sunt curios daca mi-l zice iarasi) apoi are nevoie de bomboane de menta. Are un magazinas la intrarea in bloc de unde si le ia. De-abia dupa aceea e liniste. In spatele ochilor verzi motoarele merg mai lent. Ii vezi gandurile cum plutesc ca pescarusii grasi si satui, alene.
Imi place sa merg cu ea la masa. Este a doua oara cand am iesi noi doi. Nu, nu este o intalnire. Nici nu imi pot imagina asa ceva. Ma ia mai degraba ca pe paravanul ei. Omul, nu, cum a zis, Tatal salvator al tuturor....mi-a picat asta ca un bolovan in cap. Imi dau seama cand ma ridic ca m-a afectat mai mult decat imi inchipuiam. Parca nu aveam si asa destule probleme la care sa ma gandesc: sa dau niste telefoane pe la niste junkies, sa vad daca e pe acolo frate-miu mai mic, disparut de ieri dimineata. Sa o sun pe mama, sa vad daca ii trebuie ceva. Nu iese cu zilele din casa. O deprima, zice. Sa trec sa platesc chiria si lumina. Sa cumpar de la un carrefour ceva mancare gatita sa ii duc la spital lui bunica-miu. Si acum si dracoaica asta. O plac mult, este tonica si acum este singura mea raza de soare. Langa ea, cat mancam, ma simt normal, integrat, un tanar ca toti ceilalti. Altfel, sunt un batran, un plicticos, omul-suport, departamentul de interventie si curatenie pentru toata lumea. Ca sa functioneze, toti din jur se sprijina pe mine. Ma intreb daca mai am suflet. Cine sunt eu. Daca m-as putea culca cu fata asta. Scutur din cap speriat. Nu, in niciun caz. Ma simt teapan, rigid, plicticos. Ma inrosesc probabil. Zi cu cuvinte, ma! se zdropseste la mine dracoaica. Absorbit in ganduri si cu ochii atintiti in farfurie, ca sa nu mai mi se faca rau de la modul hulpav in care mananca cu degetele, nu mi-a trecut prin cap ca ma studiaza. O infrunt cateva minute. Are ochii verzi ca algele si pielea fina, imi aminteste de pielita maslinelor tinute in apa. Imi vine sa o zgarii usor cu unghia. Cred ca ma inrosesc mai tare. Sa cad de pe scaun cand vad farfuriile ei destul de curate, neatinse, fara macelul la care ma asteptam. Gen lasagna pe farfuria cu pizza, servetele murdare peste tot. Nu ii este foame? Ridic privirea intrebator. Am vrut sa iesim, dar pentru tine de data asta, nu pentru mine. Chiar nu mi-e foame. Afurisito, gandesc, nu puteai sa zici sa iesim pur si simplu, ca nici mie nu mi-e foame. Mancam ca sa nu stau, ca sa evit sa ma holbez la tine. De ce ma rog? Inghit o furculita de salata. Pari asa, singur pe lume, batran si singur. Si sunt sigura ca nu esti asa batran. De fapt, stiu sigur ca nu esti, aseara m-am uitat in buletinul tau. Zambesti in poza de acolo, mai ma informa ea. M-am blocat iarasi. Asa mult o interesez? Adica aseara-cand aseara? - mi-a subtilizat portofelul si a studiat continutul? Ma inrosesc iarasi, portofelul fusese al tatalui meu, era din piele maro, vechi, crapat. De mult imi zisesem ca ar cazul sa am unul nou, dar pur si simplu nu imi placuse niciunul suficient de mult. Pe acesta mi-l daduse mama, la scurt timp dupa ce il inmormantasem pe tata. Mi-ar placea sa il ai tu. Nu zisese sa il porti, ci sa il ai. Dar eu il umplusem imediat cu cardurile si actele mele. Permisul meu, in locul unde tata isi tinea permisul. Poate o data cu el ii preluasem din karma...poate atunci imbatranisem brusc cativa ani, ca sa ma potrivesc cu portofelul. Imi privesc cu coada ochiului pielea de pe maini, ma astept sa o vad palida, cu pete de varsta. In loc de asta, privirile mi se opresc pe mainile ei, cu degete fine, subtiri, prelungi. Cu pielea aia atat de asemanatoare cu pielita neteda, frageda a maslinelor. baaa, ma impinge nebuna cu piciorul pe sub masa, de era sa imi pierd echilibrul, mai zi ba si tu ceva! Incepi sa ma sperii, pe bune. La o adica nici nu te cunosc bine. Esti cam freaky, esti? Nu, spun eu. Nu, iarta-ma. Sunt doar obosit. Si nu mi-e foame. Ma relaxezi, te-as rivi si asculta ore in sir. Ah, da? i se lumineaza ei chipul imediat. Soarbe din sticla de sprite (nu vrea imputitele lor de pahare, mereu bea din sticla) si se lasa pe spate in scaun. Apoi se ridica brusc si se iteste aproape infata mea. Ii scanteiaza iarasi ochii aia verzi dracesti si inima mea bate din nou mai tare, ca speriata. Ce efect am eu asupra ta? Vrea sa stie. O sa ii spun, nu imi ia mult sa ii raspund. Un mare zambet. Si ma silesc sa afisez unul, gandind ca ea vede un tanar, ca este imposibil sa vada batranul care ma locuieste. Zambesc din nou cu mai multa incredere, mai larg si o vad cum toarce de placere. Un mare zambet interior si exterior. Nu o mint deloc. O plac cu adevarat. Este ca un gheizer cu apa termala fierbinte. Benefica. Nu vrei sa stii ce efect ai tu asupra mea? ma iscodeste. Sunt sigur ca si-a pregatit raspunsul. Nu stiu, ma joc eu un pic cu ea. O biata mata vagaboanda se joaca cu o felina, de tot rasul imaginea. Dar ea e serioasa. Hai, ma, intreaba-ma, vreau sa iti spun, se alinta si pe buze ii raman stropi de sprite. Vede ca ma uit si dinadins ii lasa acolo. Se uita cu ochii aia larg deschisi, aparent inocenti. Bine, considera-te intrebata: eu ce efect am asupra ta? Poate imi tranteste un: imi piere cheful de viata, baaai cand te vad! O cred in stare. Regret ca am intrebat-o. Ar trebui sa nu imi pese. Ma supar un pic pe mine. Poate ar trebui sa ma scuz sa plec. Sa o sun pe mama, poate a aparut frate-miu. Tu, asupra mea, se leagana ea tinandu-si genunchii goi si rotunzi cu palmele, tu ai efect bun! Bufnim in ras amandoi. Eu zeflemitor, ea smechereste. Stai ca n-am terminat. Asta era de fapt concluzia, stai sa detaliez. Ma cumintesti, ma faci sa vreau sa fiu nevasta, adica cu un tip ca tine ma vad maritata, ma faci sa ma simt ....frumoasa, vazuta. Asta e, vazuta. Restul, toata lumea, nu ma vede. Tu pari sa ma vezi. Bine, nu mereu. Cand nu te uiti la Timeea. Hai zi, esti amorezat de grasa aia? Aseara mai aveai un pic si chemai ambulanta ca o durea burta pe proasta aia. Cine stie de ce o durea, n-are musculatura, o fi facut si ea sex la betie si avea febra musculara. Si tu, milos din fire, gata sa fugi la farmacie. Baaai, ce om esti si tu...pana si pe balena aia o umflase rasul cand te vazuse asa serios. Adica nu se ia ea pe ea in serios, da pui botu tu, singurul din cinspe insi!
Si ce bine incepuse. Imi placuse ce aud. Parca sub stratul de drac locuia o femeie frumoasa, vie, inteligenta. Dar dracul, mai aproape ca bluza. Limba bifurcata are zgatia asta, vorbeste cu amandoua o data. Nu ne-am putea intelege neam, vorbim impreuna, dar ne intelegem separat. Un nou motiv de tristete. Sa inteleg cat de inaccesibila este. Desi tocmai mi-a marturisit ca se vede maritata cu mine. Sau asa ceva. As vrea sa se duca la baie, sa respir putin. Sa cer ceva tare pe furis si sa dau pe gat. Sa dau telefonul ala acasa sa ma linistesc un pic. Sa imi dea o pauza sa imi revin. Dar ti-ai gasit. Infuleca din nou cu degetele si peroreaza tampenii. Cum va veni ea la nunta mea cu Timeea. Care Timeea va sforai beata si grasa cu mecla in tortul de nunta. Ma simt atat de obosit. Atat de obosit. M-as interna intr-un sanatoriu sa zac la aer curat. Nu ma descurc deloc cu fiinta asta, cu scaiul asta afurisit. Si totusi, o plac mult, ma simt normal, aproape normal langa ea. 


Comentarii