Sa continuam sa spunem povesti!

"Cu toti avem povesti. Unele triste, altele vesele, altele palpitante, altele banale" asa a spus aseara Vernon Foster sau ...Cel care umbla cu tunetul, aseara, la o seara de povesti la Hermitage Urban Spiritual Hub.


M-am intrebat adesea cum am fi fara povesti? Cat de putin din noi....am fi....nu pot concepe.
Ca mama de copii care iubesc povestile, ma intreb cum i-as educa fara povesti? Scriam candva ca povestile pe care ni le spunem astazi sunt despre criza, trafic, stres, revolte, crime si uneori, ca sa ne descretim fruntile, despre copiii nostri. Credeam, atunci cand scrisesem randurile acelea, ca am pierdut firul povestilor, insa ceea ce pierdem de fapt este disponibilitatea noastra pentru ele. Rabdarea, tihna, apetitul. 

Aseara am fost cu baietelul meu la o intalnire cu un nativ amerindian, Vernon Foster-un storyteller care umbla prin lume pentru a spune povesti despre facerea lumii, despre vulturi si despre iubire. Si dincolo de povesti, pentru a duce mesajul si rugamintea de a nu lasa povestile sa plece din noi, din lumea noastra din ce in ce mai tehnologizata. Sa ne crestem copiii cu povesti, sa ne salvam unii pe altii cu o poveste, sa ne vindecam cu o poveste.
Multumiri,din nou, Ioana-Maria Iliut! Incantarea si fascinatia de pe chipul lui Vladi au fost de nepretuit!


"Planeta nu are nevoie de mai multi oameni de succes. Planeta are nevoie cu disperare de vindecatori, aducatori de pace, restauratori, povestitori si iubitori de toate cele. Are nevoie de oameni care traiesc bine in locurile lor. Are nevoie de persoane care au curaj - dar nu orice curaj, ci doar curaj moral - si care sunt dispuse sa se alature luptei pentru a face lumea locuibila si umana. Iar aceste calitati au prea putin de-a face cu ceea ce cultura prezentului numeste succes." [Dalai Lama]



Vernon Foster
                               

Comentarii