In week-end-ul care a trecut am invatat sa acord primul ajutor


Week-end-ul care a trecut am urmat un curs de prim ajutor organizat de Crucea Rosie. Am invatat de la medicul rezident, trainer Crucea Rosie Mihaela Baciu multe, multe lucruri interesante: am facut simulari, am jucat pe rand rol de victima (drumet pe munte inconstient, cu fractura inchisa, petrecaret cu plaga injunghiata in spate si stare de agitatie, rana la antebrat, lesin, accident de masina etc), dar si de salvator. Am facut masaj de resuscitare (este foarte solicitant si obositor) - am invatat cum se efectueaza corect, am facut respiratie gura la gura, am pus victime in pozitia de siguranta, am salvat viata unei persoane care se inecase cu mancare (manevra Heimlich), dar si pe a unei persoane aflate in soc anafilactic. Toate aceste exercitii au fost intense, executate rapid si cu cat mai putine greseli. Nu a fost usor, caci colegii care simulau cazurile s-au intrecut pe ei insisi :-)

Masuri de siguranta-evaluare situatie-apelat 112-acordat primul ajutor (prioritizat, la nevoie)-aceasta este ordinea in care cineva instruit pentru acordarea primului ajutor o urmeaza. 
Am avut aproximativ 25 de colegi minunati-de la un licean care invata medicina de la zece ani, pana la oameni cu parul alb. Femei si barbati care, ca si mine, au ales sa participe la acest curs in wk 28-29 noiembrie, din dorinta de a invata cum sa salveze vieti in caz de nevoie. Poate nu au fost multe cunostinte sau poate cineva va spune ca in doua zile nu aprofundezi mare lucru-desi vorbim totusi de primul ajutor, de un minimum care se poate face-insa, aceste cunostinte pot cu adevarat sa faca diferenta dintre viata si moarte. 
Decat sa ma uit gura-casca la un om care a cazut si si-a pierdut cunostinta, prefer sa imi suflec manecile si sa ii fac masaj cardiac pana vine ambulanta sau pana cand isi revine. Prefer sa stiu cum sa opresc o sangerare sau cum sa recunosc o hemoragie interna. O sa caut cai de a aprofunda aceste cunostinte, de a face putina practica, devenind astfel din ce in ce mai sigura pe mine si mai de folos in caz de nevoie. 
Mi se spune adesea ca sunt un om bun, insa bunatatea inimii mele si vocea calda, nedublate de actiuni practice, de cunostinte elementare nu pot salva pe nimeni ....

Am plecat duminica de la curs cu ceva adrenalina (dadusem proba practica la examenul final) si cu speranta ca niciodata in viata mea nu voi vedea niciuna dintre situatiile simulate la examen. 

Recomand din inima cursurile organizate de Crucea Rosie. Urmatorul va fi pe 19-20 decembrie a.c., iar pe 12-13 decembrie un curs de prim ajutor destinat parintilor. 

Comentarii