Adriana Cocîrță
este owner și CEO Nomade Communication - agenție de comunicare și
PR, cu o experiență de peste 7 ani în domeniu. Am cunoscut-o de curând la un eveniment. A participat la una dintre serile de comunicare și networking găzduite de mine. Este un om integru, plăcut și generos.
Cu ea am discutat
despre ce înseamnă să fii specialist în acest domeniu, despre
provocările antreprenoriatului și despre cum i s-a modificat viața
odată cu deschiderea agenției. Sper să vă facă plăcere să o cunoașteți.
- Cine este Adriana Cocîrță?
Well, se pare că am
început cu una dintre cele mai grele întrebări care există.
Adriana este o persoană care crede, cu tărie, că misiunea sa
personală este să le fie de ajutor celor din jur și că, lucrând
împreună, putem ajunge la rezultate minunate, la care nu am fi
putut accede individual. Dintotdeauna am fost un „do-er” pasionat
care nu are stare, care își asumă riscuri controlate și care, o
dată ce a ales o direcție și și-a stabilit un obiectiv, se
îndreaptă spre el cu toată forța.
- Ce înseamnă să fii specialist în comunicare și relații publice?
În primul rând,
atributul de specialist
spune multe lucruri despre o persoană: că are experiență, mult
know – how în zona lui de expertiză, că știe aproape tot ce e
de știut despre domeniul său, dar și despre toate celelalte care
sunt conexe și că este capabil să ofere cele mai bune soluții
clienților săi. În al doilea rând, să fii specialist în
comunicare și relații publice înseamnă să cunoști, în detaliu,
tot ce ține de domeniul tău, dar să știi despre ce este vorba în
branding, marketing, vânzări, web design, e-commerce, economie și
în multe alte domenii astfel încât să poți înțelege, în
profunzime, afacerea fiecărui client pe care o comunici.
Organizarea unei
campanii de comunicare de succes pleacă de la înțelegerea
clientului, a segmentelor de public țintă cărora i de adresează
și a felului în care mesajul poate ajunge, în cel mai rapid și
mai eficient mod la consumator sau la client astfel încât să ajuți
compania să își îndeplinească obiectivele de afaceri generale
sau particulare.
- Cum este viața de antreprenor?
N-aș fi crezut
vreodată că voi spune acest lucru, dar viața de antreprenor este
minunată. Acum ceva timp, când am făcut tranziția de la angajat
la antreprenor și am deschis propria agenție de comunicare și PR –
Nomade
Communication
– mărturisesc că a fost una anevoioasă din pricina fricii de
necunoscut și a tuturor celorlalte care derivă din ea; însă,
odată depășită, în fața mea mi s-a dezvăluit o priveliște
minunată compusă din griuri colorate (vorba lui Nietzsche) care mă
inspiră și mă fascinează în fiecare zi. Desigur, statutul de
antreprenor în România are grijă să îți aducă, în fiecare zi,
câte o nouă provocare menită să te scoată din zona de confort și
să te împingă să îți depășești condiția. Așadar, viața de
antreprenor este colorată, dinamică și plină de neprevăzut.
- Care sunt provocările unei femei antreprenor? Crezi că sunt mai multe sau mai grele decât cele ale unui bărbat antreprenor?
Cred că una dintre
cele mai mari provocări ale femeilor antreprenor este aceea de a se
impune și de a dovedi că sunt extrem de capabile într-un mediu de
afaceri majoritar masculin, însă avantajul care vine la pachet este
acela că noi avem mai multe atu-uri de care ne putem folosi pe
drumul spre succes: feminitate, intuiție, înțelegere profundă a
laturii umane, capacitatea de a lumina sala în care urmează să
avem o discuție de afaceri și multe altele.
Dincolo de asta,
cred că provocările ambelor sexe sunt destul de asemănătoare
deoarece am văzut la soțul meu, care este antreprenor în industria
auto, aceleași preocupări ca ale mele: creșterea portofoliului de
clienți, fidelizarea lor, identificarea angajaților potriviți în
procesul de extindere a echipei, identificarea soluțiilor optime
pentru clienți etc. Prin urmare, nu cred că ne confruntăm cu
provocări mai multe sau mai grele, ci totul depinde de cum le
percepem și cum alegem să le rezolvăm.
- Există viață după antreprenoriat?
Să știi că și eu
m-am gândit, de multe ori, la asta și pot să răspund, cu mâna pe
inimă, că există și că viața după antreprenoriat este mai
scurtă și mai intensă. Spun mai scurtă fiindcă am mult mai puțin
timp liber decât înainte, pe care trebuie să îl împart între
viața de familie, prieteni și pasiuni; și mai intensă pentru că,
având timp mai puțin, profiți de el cât mai mult, îl simți mai
intens și îl valorifici la intensitate maximă, alegând, cu mare
grijă, oamenii cărora îl dăruiești.
Comentarii