Viața după antreprenoriat este mai scurtă și mai intensă-un interviu cu Adriana Cocîrță, PR



Adriana Cocîrță este owner și CEO Nomade Communication - agenție de comunicare și PR, cu o experiență de peste 7 ani în domeniu. Am cunoscut-o de curând la un eveniment. A participat  la  una dintre serile de comunicare și networking găzduite de mine. Este un om integru, plăcut și generos. 
Cu ea am discutat despre ce înseamnă să fii specialist în acest domeniu, despre provocările antreprenoriatului și despre cum i s-a modificat viața odată cu deschiderea agenției. Sper să vă facă plăcere să o cunoașteți. 
  1. Cine este Adriana Cocîrță?
Well, se pare că am început cu una dintre cele mai grele întrebări care există. Adriana este o persoană care crede, cu tărie, că misiunea sa personală este să le fie de ajutor celor din jur și că, lucrând împreună, putem ajunge la rezultate minunate, la care nu am fi putut accede individual. Dintotdeauna am fost un „do-er” pasionat care nu are stare, care își asumă riscuri controlate și care, o dată ce a ales o direcție și și-a stabilit un obiectiv, se îndreaptă spre el cu toată forța.
  1. Ce înseamnă să fii specialist în comunicare și relații publice?
În primul rând, atributul de specialist spune multe lucruri despre o persoană: că are experiență, mult know – how în zona lui de expertiză, că știe aproape tot ce e de știut despre domeniul său, dar și despre toate celelalte care sunt conexe și că este capabil să ofere cele mai bune soluții clienților săi. În al doilea rând, să fii specialist în comunicare și relații publice înseamnă să cunoști, în detaliu, tot ce ține de domeniul tău, dar să știi despre ce este vorba în branding, marketing, vânzări, web design, e-commerce, economie și în multe alte domenii astfel încât să poți înțelege, în profunzime, afacerea fiecărui client pe care o comunici.
Organizarea unei campanii de comunicare de succes pleacă de la înțelegerea clientului, a segmentelor de public țintă cărora i de adresează și a felului în care mesajul poate ajunge, în cel mai rapid și mai eficient mod la consumator sau la client astfel încât să ajuți compania să își îndeplinească obiectivele de afaceri generale sau particulare.

  1. Cum este viața de antreprenor?
N-aș fi crezut vreodată că voi spune acest lucru, dar viața de antreprenor este minunată. Acum ceva timp, când am făcut tranziția de la angajat la antreprenor și am deschis propria agenție de comunicare și PR – Nomade Communication – mărturisesc că a fost una anevoioasă din pricina fricii de necunoscut și a tuturor celorlalte care derivă din ea; însă, odată depășită, în fața mea mi s-a dezvăluit o priveliște minunată compusă din griuri colorate (vorba lui Nietzsche) care mă inspiră și mă fascinează în fiecare zi. Desigur, statutul de antreprenor în România are grijă să îți aducă, în fiecare zi, câte o nouă provocare menită să te scoată din zona de confort și să te împingă să îți depășești condiția. Așadar, viața de antreprenor este colorată, dinamică și plină de neprevăzut.
  1. Care sunt provocările unei femei antreprenor? Crezi că sunt mai multe sau mai grele decât cele ale unui bărbat antreprenor?
Cred că una dintre cele mai mari provocări ale femeilor antreprenor este aceea de a se impune și de a dovedi că sunt extrem de capabile într-un mediu de afaceri majoritar masculin, însă avantajul care vine la pachet este acela că noi avem mai multe atu-uri de care ne putem folosi pe drumul spre succes: feminitate, intuiție, înțelegere profundă a laturii umane, capacitatea de a lumina sala în care urmează să avem o discuție de afaceri și multe altele.
Dincolo de asta, cred că provocările ambelor sexe sunt destul de asemănătoare deoarece am văzut la soțul meu, care este antreprenor în industria auto, aceleași preocupări ca ale mele: creșterea portofoliului de clienți, fidelizarea lor, identificarea angajaților potriviți în procesul de extindere a echipei, identificarea soluțiilor optime pentru clienți etc. Prin urmare, nu cred că ne confruntăm cu provocări mai multe sau mai grele, ci totul depinde de cum le percepem și cum alegem să le rezolvăm.
  1. Există viață după antreprenoriat?
Să știi că și eu m-am gândit, de multe ori, la asta și pot să răspund, cu mâna pe inimă, că există și că viața după antreprenoriat este mai scurtă și mai intensă. Spun mai scurtă fiindcă am mult mai puțin timp liber decât înainte, pe care trebuie să îl împart între viața de familie, prieteni și pasiuni; și mai intensă pentru că, având timp mai puțin, profiți de el cât mai mult, îl simți mai intens și îl valorifici la intensitate maximă, alegând, cu mare grijă, oamenii cărora îl dăruiești. 

Comentarii