Pro bono



Termenul pro bono vine din limba latina si este prescurtarea de la pro bono publico care se traduce: pentru binele public
Este folosit pentru a descrie munca profesionala oferita voluntar sau la cerere, fara plata sau cu un tarif cu mult mai mic decat cel usual. 

Pentru multi dintre noi, a ne oferi serviciile sau produsele pro bono ocazional este ceva cat se poate de accesibil. Doar ca nu ne-am gandit vreodata, vorba unui prieten :-)) 


Ofer mereu la cursurile si workshop-urile mele locuri gratuite, oricui le cere sau oricui imi spune ca vrea sa vina, dar nu poate, pentru ca nu are bani in acel moment. Nu e nicio rusine si nu am judecat niciodata, din contra, am toata admiratia pentru cei care au puterea sa nu isi ia privirea de la obiectivul lor si mai si cauta cai sa il implineasca. Nu mai zic ca atunci cand imi doresc eu insami sa merg la un curs, intreb daca au vreun loc oferit gratuit sau intreb ce pot face pentru a primi unul gratuit ori cu reducere (gen publicitate pe blog, facebook etc). Inutil sa spun ce tacere penibila se lasa sau cum raspunsurile vin sec: nu avem asa ceva. De ce nu? Serios, de ce nu? Nimeni nu a saracit oferind o mica parte din ce are.....din contra!

Imi doresc sa ii invit pe toti cei care, prin natura profesiei lor, pot oferi ceva celor care se afla in situatii financiare mai putin fericite, sa reflecteze la includerea in oferta lor a unor servicii pro bono.


De ce?


  • pentru ca putem!
  • pentru ca putem gasi multa satisfactie in bucuria celui care primeste
  • pentru ca darul oferit vine inmultit inapoi
  • pentru ca tot ce vom avea dincolo, va fi ceea ce daruim aici ( asa m-a convins bunica mea, nu mai pot scoate asta din mine)
  • pentru ca e o modalitate plina de gratie prin care ne putem aduce contributia la bunul mers al lumii
  • pentru ca e important sa ramanem oameni, sa pastram vie conexiunea dintre noi


Ganditi-va si vedeti ce anume puteti oferi. S-ar putea sa fiti surprinsi sa gasiti un nou sens si o noua sursa de bucurie si bunastare in aceasta daruire...

Cu niste ani in urma, mi-am convins medicul stomatolog sa ofere consultatie si tratament pro bono pentru o mamica aflata in dificultate. Apoi coafeza, apoi coach-ul. Toti am putut. Si voi puteti. 



" Invata-ti inima catre facerea de bine. Invat-o neincetat si vei avea parte de multa bucurie." 

Buddha

Comentarii