A ierta. Ceilalţi 7 Miliarde [RO]



6000 de interviuri pe teme esentiale precum iubirea, iertarea, frica, vise si renuntari, familie realizate in 84 de tari de catre fundatia Good Planet
Multumesc Adinei ca mi-a reamintit de ele, le gasisem candva intamplator si le pierdusem. 

Am ales acest clip despre iertare, pentru ca recent am intalnit pe cineva care nu se putea ierta pentru o greseala din trecut. Toti avem unele regrete, puteam face diferit fiecare gest in parte, insa la ce bun sa gandim (prea mult) asa? Toti am gresit candva, e bine sa ne caim si sa regretam, insa purtarea vinii pe umeri ani de zile, lasand viata sa treaca netraita pe langa noi...nu mi se pare deloc o idee buna. O idee buna mi se pare mai degraba ca o astfel de persoana sa devina practicant de karma yoga, adica sa faca binele oricand si oricum, fara nicio asteptare....

Cred ca neiertarea poate fi o povara grea. Imi imaginez pe cineva in situatia aceasta ca pe acei zelosi credinciosi din trecut care obisnuiau sa se autoflageleze, purtand camasi cu spini care le strapungeau pielea la fiecare pas. Mergand mai departe, evident ca purtatorii de spini pot lasa oricand camasa deoparte, permitand ranilor sa se vindece. La fel si cei care nu se iarta si care aduc in prezent lesul greselilor din trecut, cred ca ar putea sa isi spuna raspicat: ce a fost a fost. Am gresit. De acum incolo traiesc diferit si nu mai fac nicio greseala de genul celei din trecut. 

Sa traga cumva o linie invizibila intre trecut si prezent. Nimeni nu mai este nici macar cel de ieri, darmite cel care a facut o anumita greseala....Nu mai sunt acel om. Am facut ce am stiut si am putut in acele circumstante.

Dupa fiecare vale, vine urcusul. Cu conditia sa nu alegi de bunavoie sa ramai in vale.... 


"E necesar sa invatam sa ne iertam si sa incepem sa ne iubim pe noi insine."
Louise Hay

Comentarii