"Diamantul e ca o bucata de lumina de la facerea lumii"



Lunea si joia, in drum spre sala de antrenamente, trec pe Calea Victoriei prin fata unui magazin de bijuterii cu diamante. 


"Am auzit ca diamantul e ca o bucata de lumina de la facerea lumii, spune Marie-Laure. De dinainte de cadere. O bucata de lumina trimisa de Dumnezeu pe pamant."
(Toata lumina pe care nu o putem vedea, Anthony Doerr)

Sub numele magazinului, FIRESQ, scrie NEVER ALONE, aluzie poate la celebrul cantec cantat de Marylin Monroe-diamantele sunt cele mai bune prietene in filmul "Domnii prefera blondele". 





Cunosc in Israel o femeie tanara, frumoasa si bogata-poarta cele mai fabuloase inele pe care le-am vazut-unul este in forma de cap de tigru, masiv, batut cu diamante. Ei, si aceasta femeie, este pe cat de frumoasa si bogata, pe atat de singura. Oare chiar au diamantele puterea aceasta de a umple goluri in vietile noastre, de a tine loc de prieteni? Habar nu am.

Ca am pomenit de Israel-stiati ca este unul dintre cele doua cele mai mari centre de prelucrare si comercializare diamante?  (alaturi de orasul NY, SUA). 

Nu imi amintesc unde am citit ca diamantele confera o putere seducatoare posesorului, de aici si fascinatia oamenilor pentru ele. Cuvantul "diamant" provine din grecescul "adamus", care inseamna invincibil. 

Cum nu am niciun diamant, oricat de micut, nu pot depune marturie despre ce simti cand porti o astfel de bijuterie, insa nu o data m-am intrebat ce ar fi sa intru sa probez cateva inele? 

Nu am intrat inca din cauza a doua ganduri: daca imi ramane inima la vreunul si nu mi-l permit? In plus, magazinul este specializat in inele de logodna si verighete, ori eu nu sunt, evident, parte  din targetul lor-banuiesc ca le calca pragul mai mult domni in cautarea inelului de logodna perfect. Inel de logodna cu diamante, nu orice inel....


Asa gandeam, insa pe site-ul lor insa am huzurit in voie si am descoperit ca m-am inselat-nu ofera numai inele de logodna si verighete (acestea imi plac mie), ci si bijuterii cu pietre pretioase si diamante, inclusiv pentru copii si preturile sunt pentru toate buzunarele.
  
    ****

Inainte sa se nasca Miruna, m-am gandit mult daca sa cer la spital gaurirea urechiuselor pentru a-i pune cercei. 

Am fost in cateva magazine de profil, am fotografiat doua trei perechi care mi-au placut mult, m-am uitat indelung la ele, m-am gandit si razgandit de n ori. Timp de doua trei luni am tot vorbit cu mamici de fetite, am dezbatut aprins cu mama mea, care era pro-gaurire urechi din maternitate, cu nasa ei care ii cumparase deja o pereche minuscula delicioasa de cercelusi cu diamante micute, cu sotul meu care imi impartasea temerile. 

Pana la urma, am decis ca este corpul ei si hotararea de a isi da gauri in urechi pentru cercei ii apartine. Am sa o sustin, indiferent ce va alege. Ma gandeam: daca va fi o fetita baietoasa? Daca va fi suparata pe mine ca am luat o decizie cand ea nu se putea pronunta, fara sa ii respect integritatea corporala? In plus, imi amintesc bine de tiganusul care a trecut in goana pe langa o colega de-a mea, smulgandu-i cercelul si insangerandu-i urechea....Niste cercei pretiosi ar putea fi atragatori pentru hoti. I se pot agata in manute, in haine, in caciulite. O pot jena cand doarme pe o parte. Pielea unui bebelus este atat de delicata...
In plus, ca femeie, va avea o viata la dispozitie sa poarte si sa schimbe si cateva perechi pe zi daca va dori. Si asa am decis sa nu permit gaurirea urechiulor in primele zile de viata. 

Miruna are acum trei ani si jumatate. Este feminina, dulce si luminoasa. 
Are o cutiuta cu inele, bratari si coliere colorate si vesele, pe care le poarta cu multa mandrie, vara mai ales. A vazut cercei la mine, insa nu a manifestat interes deosebit  pentru ei. Ii plac inelele si bratarile pe care si le poate admira/scoate in voie. 

Mi-ar placea ca intr-o zi, sa mergem sa ne cumparam amandoua primele noastre diamante....







Acest articol a fost scris pentru diamante.ro

Comentarii