Trec de la "om cu blog" la "blogger"




"Un om cu blog", in definitia lui Robert Katai, este un om care scrie ocazional pe un blog. Ca sa se ventileze, sa isi exorcizeze demonii, sa imparta cu ceilalti una alta. "Blogger" este cel care traieste din blog. Just? Fair enough, pentru ca cine ajunge sa traiasca din blog, probabil ca si munceste mult. Investeste timp, bani, energie in acel blog. 

Pentru ca din decembrie anul trecut pana azi am castigat primii mei bani din blog (1000 RON in total), ma alint si eu un pic si va anunt ca ma transform sub ochii vostri in blogger :-) 

Pe Robert l-am cunoscut sambata aceasta cu ocazia celei de a V-a editie Digital Parents Talks organizata de ParentingPR, in spatele careia se afla Ana Nicolescu si Lavinia Pavel


       Care este parola de aici? il intreb pe Robert.

Top secret, zambeste el. 

Zambesc si eu in gand si zic: lasa ca intreb pe altcineva, nu am chef sa ma joc.

Imi citeste gandurile, asa ca zice din nou: pe bune, tasteaza topsecret, asta e parola. (de la Apollo111 Barul, pe str Ion Brezoianu, in caz ca va refugiati pe acolo candva)

Si uite asa am facut cunostinta cu Robert- a sosit pentru noi din Cluj si este content strategist la Snacktools, visual marketer, om cu blog sau blogger (nu l-am intrebat :)) si contributor. Mi-a placut cum si-a intitulat, cu umor, prezentarea, vezi poza mai sus. 

S-a vorbit la inceput despre motivatia care ne-a aruncat pe piata de blogging, despre comunitatea din jurul unui blog, despre continutul constant si relevant pentru comunitatea formata, despre cati bani si timp investeste un blogger in munca lui. Robert spunea sa ne rescriem articolele vechi, sa le indexam conform indicilor de cautare google, lucru care m-a dus cu gandul la o intrebare de-a mea mai veche-sa ma mut de pe blogspot si sa imi cumpar propriul domeniu ori nu? Ar fi mult de munca sa iau fiecare articol in parte, sa il rescriu si sa il mut...

Pe de alta parte, daca revin la "de ce scriu aici si nu in jurnalul din sertar", imi reamintesc ca am inceput sa scriu pentru cei care participau la cursurile mele. Intentia mea era sa scriu articole care sa vina cu mesaje complementare cu ceea ce ofeream in timpul trainingurilor. In mare, asta fac, insa, pe masura ce rolurile mele in viata s-au diversificat, blogul a capatat  o tenta mult mai personala si poate chiar mai spirituala. Imi doresc sa fac la fel, asa ca cel mai sigur voi ramane aici-vreau sa scriu, vreau sa dau mai departe ce traiesc si ce invat, vreau, de ce nu, sa castig bani din scris, insa nu vreau sa imi complic viata prea tare si sa fac din blog obiectivul meu nr 1. 

Robert ne-a intrebat pe ce platforme de social media suntem activi si daca investim bani sa ne promovam. Eu am cont doar pe facebook si linkedin. Facebook este pentru mine un fel de Poiana lui Iocan unde stam toti in cerc (asa vad eu, nu stiu de ce) si fiecare vorbeste despre ce il taie capul la ora aceea. Imi este drag si ma simt bine intre oamenii care fac parte din cercul si poiana mea :-) 

Am inceput sa distribui articolele mele pe fb relativ recent, dat fiind ca scriu aici din 2007. Mi se parea deplasat sa le distribui, iar sa platesc sa le fac sa circule pe net nici nu imi trecuse prin cap vreodata. Se cheama deci ca am crescut organic, natural. Au fost articole, de exemplu acesta- un shaman in blugi-care a circulat mult pe net-a fost preluat pe diverse site-uri, sharuit si trimis in newslettere, de ajunsesem eu insami sa il primesc pe mail de la prieteni. Asa credeam ca se intampla tuturor si pana la urma, asta este si calea corecta, din punctul meu de vedere: o crestere naturala si frumoasa. Sub impactul celor discutate sambata, am platit si eu in week-end un articol (27 lei) postat pe focuspeinima.ro. Este site-ul care prezinta munca mea, sunt freelancer, asa ca am tot interesul sa devin mai vizibila. In plus, Robert a spus de cateva ori ca nu crede in brand personal, ci crede mai degraba ca "suntem ceea ce muncim", asa ca, am zis, ia sa imi fac munca mai vizibila...


Mi-am notat (nu am apucat sa le cercetez pe indelete, darmite sa le folosesc) cateva site-uri recomandate de Robert: 
  • socialmediaexaminer.com
  • instagramology.ro (Robert se ocupa de el)
  • adweek.com
  • buzzsumo.com
  • adwords.google.com (keywordsplanner)
  • goo.gl si bit.ly (ajuta la prescurtarea link-urilor si vizualizarea accesarilor)

In partea a doua a intalnirii am primit un cont demo pe Snacktools.ro si am invatat sa ne cream tot felul de bannere. Mai cercetez. Asa, dintr-un foc, fara sa revin asupra lor am facut doua bannere, nu foarte reusite. Mai ma joc zilele acestea. 

Robert langa mine, ajutandu-ma sa nu imi prind urechile.
Langa mine, Zina si Magda
Credit photo: Mihai Răitaru

In pauza cu Bianca si Irina

Asa arata primele mele bannere. Nu radeti, asta e munca de amator, incerc sa devin mai buna.





Ajung asa si la cel mai mare beneficiu al acestei intalniri: am primit cumva imboldul de a creste, de a imi lua munca de pe blog mai in serios, de a face unele schimbari si da, de a trece o data pentru totdeauna de la om cu blog la blogger. Ar fi frumos si placut, jobul de vis. In plus, m-am gandit ce sansa extraordinara au noii veniti in blogosfera-sa porneasca deja la drum gandind ca niste antreprenori, strategic. Sa isi faca un plan editorial de care sa se tina, sa foloseasca toate instrumentele de marketing posibile etc.  

Acestea fiind zise, multumesc cu recunostinta:

❤️ ParentingPR, organizatorii acestei editii #digitalparentstalks
❤️ Skin Novels-sponsorii care ne rasfata cu niste sapunuri naturale minunate (am folosit deja trei, le recomand din toata inima)
❤️ Apolo111Barul, un loc fain si ascuns bine in chiar inima orasului (langa Cismigiu) 


Mi-au placut mult si articolele pe subiect ale Luciei si Anei

Comentarii