Dumnezeu lucreaza prin oameni

danakoti.ro


Pe la sfarsitul lunii aprilie am fost cu niste prieteni in muntii Fagaras. 

Inainte de a va povesti ce legatura este intre asta si Dana, care apare in imaginea de mai sus, trebuie sa ma spovedesc putin. 

Din cand in cand, ma impotmolesc. Cand zilele seamana una cu alta, cand succesul in businessul meu se lasa descantat indelung, cand muncesc foarte mult si uit sa iau pauze....nu stiu, sunt perioade si perioade. Cert este ca atunci am decis sa plec la munte un week-end (ninsese brusc foarte mult, atipic pentru perioada anului, dar tot nu m-am razgandit. Chiar am zis-cu cat mai greu, cu atat mai bine). 

Strategia mea, cand nimeresc in fundaturi emotionale, este sa imi mut atentia pe corp. Las deoparte gandurile care ma tulbura, emotiile si dau multa atentie corpului. Ce simt, unde simt, cat pot. Merg la masaj, pe munte, merg pe jos distante mari pana simt ca ies de sub efectul anesteziant al emotiilor negative, fac sport, curatenie in casa in ritm sustinut. 

La cateva zile dupa revenirea din Fagaras, m-am intalnit la o cafenea cu Emi Koti, unul dintre prietenii din gasca cu care fusesem pe munte. Voiam sa ii returnez un incarcator mobil de telefon si sa vad daca il pot ajuta in businessul lui. Isi daduse demisia de putin timp, ca sa inceapa o cariera pe cont propriu. Stateam de vorba la cafea si mi se tot parea ca e ceva schimbat la el. Mai mult, spre deosebire de mine, imbracata in negru si cu gandurile cam plecate, Emi radia. Era pozitiv, dar echilibrat, fara entuziasmul de care dau dovada multi incepatori cand se trezesc liberi. Bineinteles, am vrut sa stiu ce magie a facut de e asa. Si mi-a zis: lucreaza Dana cu mine. Dana, who? Sotia mea. Aha. Continua. Ma rog, daca se poate spune, am zis repede, de groaza ca acel "lucreaza" se poate referi la ....altceva. A ras si a inceput sa imi povesteasca cu iubire si admiratie despre Dana. Ca a lucrat in acelasi domeniu ca si el, ca acum a schimbat cu totul macazul, ca s-a certificat ca si coach, ca a facut cursuri de Access Bars si ca lucreaza si cu el, lucru deloc usor, dat fiind ca el este analitic, sceptic, rational, inginer. Totusi, vede si el schimbarile, aude feedback-ul celor din jur....asa ca lasat-o pe Dana sa ii faca Access Bars. Mai zi o data, zic, si imi scot carnetelul sa notez. Access Bars, zambeste Emi. Notez, cu gandul sa caut pe google :-) Stii ce, zice inainte sa plece. Trebuie sa o cunosti, voi doua aveti multe in comun, sunt sigur ca v-ati intelege! Da-mi numarul! am zis hotarata. 

Corpul meu raspundea cu bucurie la toata aceasta poveste. A doua zi, dimineata, in aceeasi cafenea, ma intalneam cu Dana...Intalnirea cu ea a insemnat un restart pentru mine. Mi-am clarificat multe lucruri in discutiile ulterioare cu ea. 
Ce a fost mai frumos, a fost ca am simtit ca si ea invata de la mine, in timp ce eu ma trezeam din amorteala si imi reactivam resursele. 

I-am facut aceasta fotografie in mansarda mea.
Mainile ei apasa puncte pe capul meu, in timpul unei ore de Access Bars

Nu stiti ce este Access Bars? Am intrebat-o pe Dana pentru voi, pentru ca mie mi-a spus in prima faza, cand am intrebat-o ce  este si la ce sa ma astept ca ori primesc un masaj bun la scalp, ori mi se schimba viata. S-au intamplat ambele. Ma simt mult mai puternica, mai centrata, am inceput din nou sa generez strategii bune, nu din cele care ma tarau in larg si imi paralizau vointa. 

Multumesc, Dana! Iti doresc sa atingi viata oricarui om cu care vei lucra asa cum ai facut cu a mea!

Dana, care este povestea ta?
Povestea mea este una pe cat de simpla pe atat de complicata. Ca sa o descriu pe scurt, pot spune ca sunt in drumul cautarii mele si imi doresc sa ajung la mine cea care sunt cu adevarat. Cum fac asta? Am inceput printr-un curs de NLP, unde mi s-au deschis toate intrebarile despre mine si in acelasi timp curiozitatea de a descoperi cat mai multe. Astfel, am urmat cursuri de coaching, unde mi-am descoperit dorinta de a oferi si celor din jurul meu ocazia de a se cunoaste si de a-si rezolva provocarile. Am continuat cu explorarea acestei lumi prin participarea la diferite workshop-uri sau cursuri de Access Bars, Theta Healing, Constelatii, Yoga, Shamanism. Si mai urmeaza
Ce as mai putea spune despre mine, este faptul ca imi place sa fiu vazuta exact asa cum sunt, si daca prin simpla mea prezenta si prin simplul mod de a fi, aici ma refer si la partea aceea care nu place la toata lumea, adica nervi, furii, tristeti, pentru ca le am si am invatat sa mi le accept, pot inspira si pe altii din jurul meu, eu sunt implinita.

Ce este Access Bars si cum a intrat in viata ta?
Bars sunt 32 de puncte diferite pe cap. Accesandu-le iti da posibilitatea de a crea mai mult, iti sterge programele intiparite in subconstient, facand loc noilor orizonturi. Access Bars a intrat in viata mea din dorinta de a cunoaste cat ma multe tehnici si cat mai multe metode de a ma descoperi. In acelasi timp Access Bars m-a ajutat prima oara in cadrul unei terapii, atunci cand eram intr-un moment din viata mea de rascruce si, cumva printr-un mod surprinzator am ajuns la un terapeut de Access Bars.
Totodata Access Bars m-a invatat sa traiesc adresand intrebari Universului, fara sa astept constient raspunsurile. 

Cine poate apela la Access Bar?
Absolut oricine care este intr-un proces de autocunoastere, sau care isi doreste o schimbre in viata. Este adresat oricui este deschis sa primeasca de la Univers raspunsuri care ocolesc cumva mintea rationala.

Cum se imbina Access Bars cu Coaching-ul?
In timpul unei sesiuni de Access e posibil sa adormi, sau sa te gandesti la anumite lucruri pe care nu vrei sa le verbalizezi neaparat. Cred ca verbalizarea si constientizarea provocarilor din viata noastra si in acelasi timp gasirea solutiilor pe care le cunoastem ne pot ajuta foarte mult. Coach-ul ajuta foarte mult sa intelegi anumite comportamente, tipare, etc. si sa iti pui piesele in ordine, mai exact coach-ul este pentru mintea noastra logica orientata pe viitor.
Sunt de parere ca poti impaca ambele parti, minte vs non-minte, alternand aceste terapii.

La ce se pot astepta oamenii care fac aceasta terapie?
La schimbari de comportamente, la marirea constientei.
Gary Douglas fondatorul Access Consciousness spune asa: “De indata ce mintea se da la o parte, tu, fiinta, esti libera sa te joci”. Cred ca aceasta fraza spune multe

Este sustinuta stiintific aceasta terapie?
Aici as vrea sa ma agat de raspunsul lui Carl Gustav Jung atunci cand a fost intrebat daca crede in Dumnezeu. “Nu am nevoie sa cred. Eu stiu.”

Stiu ca le-ai facut bars si celor apropiati. Ce schimbari ai observat?
Da, asa am inceput sa practic Bars, pe cei apropiati, am vrut sa vad rezultatele concrete ale acestei terapii. Si pot spune ca am vazut rezultate cu adevarat semnificative. Access Bars iti schimba perceptia asupra lucrurilor pe care crezi ca le stii si nu te clinteste nimic, si asta se intampla pur si simplu. Am vazut schimbari majore la mine si in acelasi timp in familia mea. Da, merita sa ii dai o sansa. 

Ce iti place tie cel mai mult la aceasta terapie? Ce ti-a adus tie aceasta terapie? 
M-a invatat sa imi ascult instinctul, m-a deschis asupra posibilitatilor din jur, m-a deblocat si cumva a creat haos in viata mea. Si cand vorbesc de haos nu inseamna ceva “rau”, din contra, haosul aduce schimbarea in viata.


Comentarii