Uniti in durere ori in iubire?


Uniti in durere ori in iubire? 

Am citit azi undeva intrebarea asta. Se referea la noi, ca omenire, completand cu ideea ca aceasta este paradigma pe care trebuie sa o schimbam.
Nu m-am putut impiedica sa nu ma gandesc ca si la nivel individual, eu, cel putin, in relatiile mele cu barbatii, am fost unita cu ei in durere, nu neaparat in iubire. Ranile comune, fricile si vulnerabilitatile au fost cele care ne-au adus impreuna, chiar daca nu am stiut atunci pe loc. Le impachetam cu hartie poleita si un strop de atractie si numeam asta iubire. Asa se intampla pentru majoritatea.

Cat imi priveam azi copiii jucandu-se in parc, reflectam la ce experiente mi-as dori sa mai traiesc.
M-am saturat sa fac liste cu ce obiecte imi doresc-chiar daca si ele genereaza experiente-de data asta ma refeream doar la experiente care te fac sa te simti viu, prezent. 
Am adaugat la lista mea si aceasta experienta, de a fi unita in iubire, nu in durere cu cineva si sa experimentez apoi asta si la scara larga.... Abia imi pot imagina. 
Nu in durere si iubire. Doar in iubire, este o mare diferenta. 
Este ceva ce nu cunosc. Daca am fost cat pe ce sa traiesc asta, am fugit, pentru ca era nou, necunoscut si infricosator. Nu am idee cum se face schimbarea asta. Poate jumatate din drum am si facut-o, recunoscand si cerand o experienta diferita. As vrea sa invat sa traiesc cu binele. Nu ca mi-ar fi rau acum.
As vrea, cand privesc in urma, sa nu mai vad relatia ca pe o lunga convalescenta cu recidive, ca o durere intensa cu insule de acalmie si liniste (orice bolnav are si clipe de liniste, nu?), ci sa o vad doar... ca pe o plinatate, o lumina calda in care sa fi putut sa cresc. Cand cresti in lumina, cresti fara indoieli, spaime, singuratati, frici, nesigurante.
"In durere" sau "in durere si iubire" au fost singurele variante posibile pentru cei mai multi dintre noi, barbati ori femei. 
Simt ca e un timp acum...un timp in care putem alege cu sufletul altceva. 
Sau doar ma dezmeticesc eu si spun stop joc, vreau si versiunea cealalta! ...

Intelege cineva ce spun?
Matei 24:12 
Și, din pricina înmulţirii fărădelegii, dragostea celor mai mulţi se va răci.

Comentarii

Anonim a spus…
Nu poți fi egalul cuiva, acest semn de egalitate aparține matematicii, nu relațiilor umane... dar, dacă partenerul te iubește, te poți lăsa condusă de brațul său ocrotitor, după ce ai fost sigură că știe să ia decizii corecte pentru amândoi! Pentru persoana iubită, sunt în stare de multe nebunii, numai să-i fie ei bine, să-i văd zâmbetul de fericire, de mulțumire că îi sunt alături... eu? Eu mă mulțumesc cu acel zâmbet!
Pe curând, poate!
andreea a spus…
Ce frumos!