Jurnal



****

M-am trezit la patru jumate dimineața ca să scriu ceva ce trebuia trimis la 8. A fost plăcut, am băut cafeaua în liniște, am făcut duș fără grabă. Aseară făcusem o schiță pe o foaie cu ideile principale, așa că a mers repejor. Am reușit să termin fix când s-a trezit Vladimir la 7. I-am pregatit micul dejun, i-am dat vitamine si un mar la el.  

Îmi place mult să merg dimineața cu Miruna spre grădi. Îmi place si ploaia si umbra si soarele, mi-a zis de dimineață. Dă-mi mereu mâna, a spus zâmbind când mi-am retras-o puțin ca să citesc un mail în mers. Manuta ei lipita de a mea. Iubesc senzatia asta. Lui Vladi niciodata nu prea i-a placut sa fie tinut de mana. Un mail dragut de la o editură. Imi face bine. Mă agăț de orice vorba buna. Dar, cine nu face asa? 

Dimineața îmi salut tribul pe whatsapp. O intreb pe Miruna dacă  vrea să salute și ea. Mă întreabă suspicioasă: cine sunt fetele tale? Râd, simt unde bate. Nu sunt chiar fetele mele, singura mea fetița ești tu. Sunt doar prietenele mele cu care studiez și care mă ajută să înțeleg lucruri (grupul meu de studiu cabalist). E veselă din nou. Vrea sa stie numele lor. I le spun. Le salută, fetele răspund cu emoțicoane vesele. 

O întâlnire anulată, înapoi acasă. Wasa, ciuperci, pastă măsline, castraveți. Ciocolată caldă. Multe mail-uri. Imi masez degetele. Maraton Adelle. Portocale si miez de nucă. Citesc despre vitamin D3, îmi fac griji pentru copii. Mă uit pe eticheta vitaminelor pe care le iau ei acum. Conțin si vitamina D, dar nu prea mult, o sa le suplimentez. Scot din sertar Detrical, iau o pastila. In ianuarie aveam carente, am facut analize atunci. Oricum am bifat rahitismul. Se pare ca nu a contat ca am crescut desculta pe uliță, la soare cât era ziua de lungă. O doctoriță mi-a spus că se vede pe fruntea mea că am avut rahitism in copilarie si apoi, cand mi-a radiografiat coastele (imi arsese Vladi un picior intr-o coasta si ma durea, se deplasase putin de la locul ei) a spus ca sunt pline de depuneri calcaroase. Mi le-am imaginat ca pe niste crengi subtiri, ninse si inghetate. ma gandesc cu invidie la niste coaste curate, fine. Ce femei norocoase.


Intru într-un magazin, ies cu doua bluzițe subțiri, de grădi pentru Miruna, o lumânare cu miros de trandafiri și una pe care scrie Let it snow. Nu știu ce-i cu mine, nu suportam mirosul de trandafiri. M-am schimbat categoric-recent mi-a căzut cu tronc un parfum ușor oriental. Another Oud. Il ador.  Pe pielea mea este senzual, feminin, tulburator de frumos si bun. Respir uneori cu nasul in esarfa. Atat de mult imi place. Cu ani in urma, as fi refuzat orice nu mirosea a mar verde, verbina, ploaie. 

Tramvai, scoala lui Vladi. Mor de cald. Am pus pe mine o rochie prea groasa. Colanti, cizme, un body pe dedesubt. Ma uit in jur-sunt singura cu haina deschisa si esarfa in mana. Exasperata de cat de cald imi este. Din ce e facuta rochia asta?! Taxify, acasa. Vladi a avut un incident cu un copil, discutam despre cum era mai potrivit sa actioneze. Nu ii place sa fie certat. Nu il cert. Vreau doar sa stam de vorba. Am incercat si la scoala, dar era prea suparat. Rufe de intins, vase de spalat. Fac orez cu lapte. Ajut cu tema la mate. Duc gunoiul. Vorbesc la telefon. Vorbesc cu un prieten in gand. Poate intr-un univers paralel vorbim de-adevaratelea, cine stie. Rezolv tot felul de lucruri. Verific usa de la garaj, se blocase si acum a reparat-o cineva. Ma invita un client la cina. Refuz, nu sunt sigura ce inseamna. Poate sunt deplasata, poate doar se simte singur si vrea sa vorbim. Poate asa se face business. Si totusi. Refuz si ca sa ma linistesc, imi scanez corpul in cautarea adevarului. Am facut bine, era prea complicat cu copiii. Nu regret.

Sunt foarte eficienta. Simt putina mandrie la gandul. Ma laud singura: uite cate faci-drumuri (am mers si azi niste kilometri pe jos), ordine, cumparaturi, business, educatie copii. Good for you. Lucruri mici cu dragoste mare. Poti spune multe despre mine, dar nu ca nu imi ating obiectivele ori ca nu sunt eficienta. Sotul meu imi trimite o revista scanata in care este un articol in engleza despre el. L-ai citit? ma intreaba. Da, bravo. 

Seara. Burnita, balti, lipsa trotuare. Eu si Miruna, iesite din linistea si caldura gradinitei, ne pierdem cumpatul cateva clipe, apoi respiram si ne pastram calmul. O laud pentru cat este de atenta si curajoasa, se descurca bine. Sigur nu ii este usor sa fereasca baltile, sa isi tina umbrela si sa nu se piarda de mine. Este aglomerat, ne orbesc farurile, este intuneric si multa apa. Mergem un kilometru pe jos. O incurajez-ii povestesc ca i-am facut orez cu lapte si o sa mancam cu multa scortisoara, ca i-am luat manusi roz si bluzite noi. Chicoteste bucuroasa. Ajungem cu bine acasa. Cuierul cedeaza, Vladi se sperie. Chiar azi m-am uitat la cuiere pe un site. M-a simtit cel de acasa si s-a suparat! 

Am umerii incordati. Cum ar fi sa ma conduca acum cineva la o baie turceasca? Un hamam sau cum se numeste? Apoi un ceai si masaj bland, indelung, pana as adormi…A, si sa ma intrebe ce probleme am si cat eu alunec in somn, sa imi spuna cum le va rezolva. O fantezie seducatoare. In loc de asta, ma indrept spre masina de spalat-inca o tura de scos si de intins. Sub acoperisul terasei incape doar uscatorul de rufe, asa ca ploua marunt pe spatele meu. Intind rufe, in timp ce urmaresc picurii reci de pe spate. Mi-e frig putin. Miruna face dus singura .
Vladi sta cu ea la povesti in baie. Le spun ca vin imediat, dar el o ajuta sa iasa si sa isi puna pijamaua. Eu ii pun sosete,  Vladi imi arata ca si el are sosete. Mai devreme era descult. Inca sunt mici, imi spun in timp ce ii pup pe crestete si ii privesc in ochi pe rand, cu toata dragostea de care sunt in stare. 
Suna la usa un vecin, vorbim putin. Se balbaie, ma gandesc ca sunt ciufulita, cine stie ce crede. Imi trec mana prin parul incretit de ploaie. Ii soptesc in gand: respira, spune pe rand. Rezolvam. Usa de la garaj. Urc la etaj sa pun pe noptiera mea lumanarea cu miros de trandafiri. Mut teancul de carti in biblioteca, nu am chef de citit. Mai degraba de vazut filme. Ma gandesc ca ar fi o idee buna sa imi fac un ceai de valeriana. Imi simt corpul incordat si mereu adorm greu cand am corpul tensionat. Simt mirosul de valeriana, inchid sertarul. Nope. E foarte eficienta valeriana, insa chiar nu miroase frumos. Gasesc altul-bedtime, ayurvedic blend. Vrea si Miruna ceai cu miere. Vladi mananca o portocala. Nu ii place ceaiul. 

Vreau sa ma duc la dus. Recitesc. Alta zi in care nu am facut nimic, vorba unei prietene. Imi amintesc sa virez bani Biancai, prietena mea. Intr-o luna, facem op-uri fara numar una catre alta. Da-mi 50 lei, vezi ca ai in cont 150, da-mi-i pe aia pe care ti i-am dat saptamana trecuta, pe astia de azi mai tine-i. Cam asa. Cred ca ar trebui sa ne deschidem un cont comun :-)) Aman dusul, o prietena medic traduce o carte si a ametit-imi cere ajutor cu corectura. Imi trimite textul pe skype, ii cer documentul, mi-e mai usor sa corectez direct pe el. 20.13. Trimit copiii la spalat pe dinti. La somn ei, la duș eu. 

****


Comentarii