Povesti despre saracie, violenta, pierderi, abuzuri


1. Povesti de la Elena Stancu si Cosmin Bumbut. Urmaresc cand si cand proiectul lor si am in plan sa le cumpar cartea. Am amanat din aceleasi motive ca si Andreea, pe pagina careia va invit acum.
Cred ca orice ar fi suportabil, chiar si saracia, daca ar exista iubire. In absenta ei, violenta si frustrari de tot felul zdrobesc suflete si destine. 

Suntem pierduti fara iubire. Si fara o practica spirituala, oricare, ceva care sa ne ajute sa fim mai buni si mai iubitori. 


2. "Povestea vieţii lui Neagu Djuvara are verva sălbatică a unui peisaj luxuriant. Nu e suficient să spui că a trecut prin multe. A trecut prin tot. Război şi Universitate, aventură şi savantlîc, exil şi repatriere, Europa şi Africa, diplomaţie, filosofia istoriei, spionaj, jurnalistică, Sorbona, Niamey şi Bucureşti, boierie şi sărăcie, profesorat, politică, explozie creatoare după vîrsta de 80 de ani, anonimat şi glorie, acţiune, contemplativitate, radicalitate, cordialitate, hazard. "

S-a stins recent din viata, la 101 ani, Neagu Djuvara. Cartile lui sunt si la noi in biblioteca, imi sunt dragi si sper sa le deschida si fiul meu curand. Mi-a placut mult articolul semnat Andrei Plesu. Il puteti citi aici. 

3. Ultimul like la pagina de facebook a Cucoanei Raceala este al ei, al Nicoletei Botan, mamica ucisa cu doua lovituri de cutit de fostul ei sot. M-a sfasiat moartea ei. O cunoscusem de putin timp si imi lasase impresia unui om bun,  sensibil si bland. Am primit vestea mortii ei la scurt timp dupa ce iesisem dintr-o intalnire plina de rasete si voie buna. M-a afectat mult, am plans de furie si frustrare si durere si m-am rugat sa iasa cu bine din operatie. Nu a fost sa fie….
Sa ne rugam ca cei doi micuti ai ei sa fie crescuti in iubire, multa iubire, ca sa aiba sansa unei vieti bune. 
Au scris despre multe persoane care au cunoscut-o. 

"M-a iritat mereu termenul asta-  violenta domestica. Eu zic ca e o prostie indiferent ce zice DEX-ul, violenta e salbatica oriunde si oricum ar fi ea. Nu exista violenta mai putin salbatica, violenta mai ok decat alta violenta. Exista violenta si atat. Si ea e groaznic de dureroasa, indiferent despre ce stadiu al ei vorbim." Alina Serea

Înjunghiată în inimă. Exista un ordin de protecție emis față de el, în urma unui incident absolut halucinant: omul se mascase în negru, cu cagulă și tot tacîmul și o bătuse cu bîta de baseball pînă îi zdrobise capul, apoi a negat că ar fi fost el. Însă, ea i-a găsit hainele pline de sînge, așa că a obținut acest ordin. Fac o paranteză necesară despre legislația în domeniul violenței domestice. În România, ordinul de protecție nu înseamnă nimic. Cei mai mulți agresori domestici le încalcă, iar încălcările se termină de multe ori fie cu vătămarea gravă a femeii, fie cu moartea, ca în cazul acesta. Dar, pînă să ajungă să aibă totuși acest ordin de protecție cvasi-inutil, victima trece printr-un coșmar birocratic. Ca să-l obțină, trebuie să se adreseze judecătorului care emite acest ordin doar în prezența unui certificat medico-legal. Însă, fiindcă locuim în România, acest certificat poate dura pînă la 10 zile. Apoi, victima trebuie să dovedească cu martori, care nu pot fi rude, agresiunea. Sigur că, în aceste condiții, uneori ordinul de protecție nu vine deloc (nu există martori, de exemplu, care să nu fie rude), sau prea tîrziu." Petronela Rotar

"Nu ştiu cum s-a construit acest puzzle nefericit acolo, între ei doi, în cadrul familiei extinse, în discuţiile dintre ea şi prietenii apropiaţi şi de-asta nu mă pot gândi decât de la această dramă încolo şi mă gândesc, în principal, la două lucruri:
1. La ce se va întâmpla cu copiii şi cum putem noi, cei care am cunoscut-o, cât de cât, pe Nicoleta, să le facem adaptarea mai uşoară la noua viaţă (de exemplu, am întrebat dacă ar fi bine să discute cu un psiholog, dar mi s-a răspuns că nu este momentul, deocamdată; este nevoie să treacă o perioadă-tampon, de ameliorare a şocului);
2. La ce vom putea face noi să se întâmple cu sistemul, astfel încât să ofere instrumentele necesare cetăţenilor să se protejeze, iar autorităţilor să prevină astfel de drame." Georgiana Idriceanu
Raluca a scris mult despre abuzurile psihice si fizice suportate de femei. Apreciez munca ei si dorinta ei de a ne sensibiliza la un subiect pe care autoritatile il cam baga sub pres….

Toate articolele pe care vi le-am lasat aici, nu sunt menite, imi dau seama, sa ne ajute sa incepem saptamana cu optimism si bucurie, ci cu tristete si durere. Dar daca durerea ne trezeste si ne impinge sa fim mai prezenti, mai reactivi, mai buni si mai atenti cu cei din jur….atunci e buna si ea. 
Aveti grija de voi si de cei din jur. 

Comentarii