Multumesc


Azi dimineata am avut intalnire cu o adolescenta-lider in haiticul din care face parte fiul meu (cercetasi). Copiii cercetasi pleaca week-end-ul viitor intr-o excursie si ramasese ca duc eu azi la intalnirea cu ea niste hartii. 

La 10 la biserica, imi scrie. Ok, stai aproape? o intreb. Daca ajung mai devreme, poti veni fuguta? Pai nu, ca voi fi la liturghie pana la 10, cant in corul de copii. Va trebui sa ma asteptati. 

Am ajuns cu 30 minute mai devreme si am intrat hotarata in biserica. Lumina, vitralii, copii care cantau cu voci cristaline la chitara. M-am asezat ca sa ascult predica. O doamna in varsta, aflata pe bancuta din spatele meu, ma bate pe umar si imi da o lumanare alba. Nu stiu ce trebuie sa fac cu ea, se vede probabil deruta pe chipul meu. Imi inchide cu afectiune pumnul in jurul lumanarii, face ochii mari si imi spune ca e sfintita. O pun cu grija in geanta. Sunt intr-o biserica catolica, nu sunt prea familiarizata cu ritualurile. 

Preotul vorbeste despre iubire. Despre cum si cat de mult ne iubeste Dumnezeu. Intreaba ce am scrie pe o foaie de hartie daca ne-ar intreba in cate feluri ne-a iubit azi Dumnezeu? Tot ce vine, de la el vine. Simtim oare dragostea lui? Stim sa o vedem, sa o recunoastem? Chiar si in necazul cel mai aprig, vedem noi oare bunatatea lui? Vedem ca tot raul este pentru binele nostru, nu asa cum il gandim noi cu mintea noastra limitata, ci spre binele sufletului nostru? 

Mi s-a facut rusine ca aproape am cazut in ultima vreme si am suferit si am plans si am vazut numai urat si mizerie si minciuna peste tot. Nu e ca nu sunt si acestea, sunt, dar ne sunt date ca sa intelegem ca nu aici vom gasi satisfactia deplina, ne sunt date ca sa ne amintim sa ne intoarcem la EL. Fara suferinta, cati dintre noi ne-am aminti ? Cati dintre noi ne-am ruga si am spera? Pe cati suferinta nu i-a adus aproape si nu i-a transformat in credinciosi?


Scriam zambind cu varful inimii lista mea de recunostinta.

multumesc pentru o noua zi de viata 
multumesc pentru stolurile de pasari care brazdeaza de cateva zile cerul in V-uri tremuratoare
multumesc pentru "plasele de iubire" in care ma prinde Vladi ( ma imbratiseaza pe neasteptate si striga: ai picat in plasa iubirii meleee)
multumesc pentru fetita mea frumoasa care sporovaie atat de vesela dimineata
multumesc pentru razele de soare care mi-au incalzit si luminat azi pielea
multumesc pentru luna plina care m-a privit drept in fata cand am tras azi dimineata draperiile
multumesc pentru painea cu miere si cafeaua de azi dimineata
multumesc pentru familia mea, trebuie ca ma iubesti tare de mi-ai trimis doi copii ingeri cand nimeni nu credea ca e posibil...
multumesc pentru oamenii buni pe care mi-i scoti in cale-vecinul care mi-a tinut cu rabdare usa, desi mai aveam cativa metri pana la el, femeia care s-a pozitionat intre mine, Miruna si un dulau iesit dintr-o curte, ca noi sa trecem in siguranta, prietenul care ma suna pentru ca vrea si parerea mea intr-o decizie care ii va schimba viata…
multumesc pentru curtea plina de ghiocei pe langa care am trecut ieri
multumesc pentru cum m-ai alcatuit
multumesc ca nu ai permis sa se piarda niciodata legatura noastra
multumesc pentru semnele pline de candoare si bunatate pe care mi le scoti in cale cand sunt necajita
multumesc ca ma intorci la Tine cand ma pierd si cand sufar
multumesc ca ma inveti sa accept tot ceea ce este, ca nu ma lasi sa traiesc in furie si nemultumire, ca, desi alunec, mereu ma scoti si imi arati ca iubirea poate schimba totul, poate innobila si transmuta orice, poate transforma cuprul in aur
multumesc ca m-ai adus in una din casele tale dimineata devreme. nu puteam incepe week-end-ul mai frumos si mai ….altfel
multumesc pentru mirosul de tamaie care imi umple narile pe neasteptate in unele zile…si azi am simtit…. nu mai caut sursa, niciodata nu o gasesc…Zambesc doar in inima mea si stiu ca urmeaza apoi o noua intelegere, un nou val de iubire si recunostinta
multumesc ca, orice as avea nevoie, primesc ori am deja, din prisosinta
multumesc ca mi-ai reamintit ieri, asa cum numai Tu stii sa o faci, ca nu te uiti la faptele noastre. Te uiti doar sa vezi cu cata dragoste facem ceea ce facem….
multumesc ca mi-ai dat o inima curajoasa si plina de speranta


Si da, cand ma precipitam sa ies din biserica, m-am dus glont catre locul de spovedanie, crezand ca pe acolo e iesirea. Femeia care vindea lumanari in apropiere a ras, un ras tonic, sanatos si mi-a zis ca trebuie sa ma spovedesc. M-am balbait, neintelegand ce vrea sa spuna: vreau doar sa ies din biserica. Eu oricum nu sunt catolica, sunt ortodoxa, am zis un pic incordata. Si ce, ortodocsii nu se spovedesc? E nevoie de spovada, de-aia ai ales usa aia. 

Pe drum ma gandeam la simbolistica aceasta: spovedania ca iesire. 

Comentarii

cristina a spus…
Spovedania ca iesire??? EXACT! Foarte tare!
Stefania N. a spus…
"Zis-a Domnul: Eu sunt uşa; dacă va intra cineva prin Mine, se va mântui; şi va intra şi va ieşi, şi păşune va afla.(...) Eu am venit ca oile Mele să aibă viaţă, şi s-o aibă din belşug..." (Ev. Ioan 10, 9)
Iti pot recomanda un duhovnic ortodox minunat daca doresti sa te spovedesti...