Ce am reusit sa inteleg eu despre protectia datelor personale



Am fost de curand la o intalnire cu Andrei Tudose si Florin Antoci, de la ValidGDPR-o intalnire facilitata de ParentingPr (multumesc, fetelor), pentru a intelege ce este GDPR si cum ne impacteaza aceasta lege.  

Pe scurt, despre GDPR:


  • intra in vigoare din 25 mai 2018
  • GDPR = General Data Protection Regulation = reglementare la nivel european în materie de protecția datelor cu caracter personal în domeniul online (679/2016).

  • Datele cu caracter personal = nume, email, CNP, IP, locație, opinii politice, religie, interese, date privind sănătatea etc.
  • GDPR întărește dreptul cetățeanului european de a nu-i fi prelucrate datele cu caracter personal, decât dacă își dă consimțământul explicit. 
  • Persoana fizică are dreptul să știe în orice moment cine și ce date personale folosește, în ce scop și pentru ce durată. De asemenea, în orice moment, orice om care foloseste internetul poate solicita ștergerea datelor sale cu caracter personal de la un anumit partener.
  • Pe fiecare pagină web ce cade sub influența GDPR trebuie să existe date de contact reale, pe care persoanele fizice le pot folosi cu încredere (și de la care să primească un răspuns). Ma puteti contacta la adresa de mail: andreea@focuspeinima.ro
  • În România urmează să se publice normele de aplicare din 25 mai a.c., iar supravegherea respectării acestora cade în responsabilitatea ANSPDCP (Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal).

Ce trebuie sa stiti voi, cei care imi cititi blogul si care uneori lasati comentarii aici, este ca datele voastre - (numele cu care semnati comentariul, nu neaparat cel real), IP-ul si adresa de mail sunt stocate (timp de 18 luni, apoi sterse) si analizate de catre Google Analytics-un instrument care imi ofera informatii generale despre publicul la care ajung randurile mele. 

Imi puteti cere oricand stergerea comentariului, acest lucru ducand la stergerea oricaror altor date. 

Cred ca platforma blogspot, pe care o folosesc ca si suport pentru blogul meu, va introduce in curand o sectiune prin care va veti putea da acordul ca adresa de mail cu care va logati aici sa fie stocata. 

Eu personal nu am acces la aceste mail-uri, nu le vad si nu le stochez (nu mai zic de vandut ori folosit in vreun fel). 
Nu trimit newsletter, asa ca nu am o baza de date cu mail-urile voastre. 

Daca ma intrebati pe mine, este o lege de bun simt, nu este nimic de speriat-sunt drepturi legale firesti: fiecare trebuie sa fie constient ca utilizand internetul, lasa urme si informatii care pot fi folosite de catre terti, daca nu cerem explicit stergerea lor si nefolosirea lor. 

Puteti accesa aceasta pagina pentru a citi mai multe despre GDPR.


Daca aveti intrebari sau nelamuriri, raspund cu placere aici sau pe mail. 


Comentarii