Scriitori israelieni



Cand am fost prima data in Israel, intamplarea a facut sa locuiesc in Tel Aviv pe o strada cu nume de scriitor. Nu stiam, m-a informat un taximetrist-venisem noaptea tarziu din Ierusalim si luasem taxi pana acasa. Ii spusesem ca stau pe strada Shai Agnon si atunci el m-a intrebat daca am citit ceva scris de el. Nope, nici nu aveam habar de el, desi a fost un scriitor laureat al premiului Nobel. Am remediat recent, cumparandu-mi o carte scrisa de el, o colectie de povestiri hasidice : Talcul tuturor faptelor. Povestiri hasidice.

Cateva randuri despre carte puteti citi aici.


Un alt scriitor israelian pe care il iubesc este Amos Oz. Citisem deja cateva carti scrise de el, insa in mintea mea, Oz putea fi de oriunde, nu il asociam deloc cu spatiul israelian. Am chiar o carte preferata, Iuda



Zeruya Shalev-am cunoscut-o intai prin intermediul unui interviu citit pe net. Abia apoi i-am cautat cartile. Cumparate si devorate una cate una. Sunt fascinata de scriitura ei, de inciziile psihologice fine, precise, de detalii, de cum insiruie ametitor cuvintele. 



Eshkol Nevo, un tanar scriitor israelian, semneaza cartea Trei etaje. Minunat scrisa, captivanta, o recomand din toata inima.


Dorit Rabinyan, cu cartea ei Viata dincolo de granita… Este o poveste de dragoste, dintre o israelianca si un palestinian, poveste care incepe in New York,  si se termina tragic la Tel Aviv. Va las bucuria lecturii si a descoperirilor. Este scrisa frumos, elegant, cald, captivant. Nu intamplator, cartea este un bestseller. 


Citesc acum Trezirea leilor, o carte semnata Ayelet Gundar-Goshen. Este intens promovata in online si merita. Pe mine m-a convins ea sa citesc aceasta carte si ii multumesc! 




Il trec pe lista si pe Etgar Keret, despre care, mi-am amintit acum, mi-a povestit cu entuziasm un prieten din Ierusalim, Itai. Una dintre cartile lui este disponibila acum si la noi si eu tocmai am comandat-o.



Comentarii

Ada a spus…
Iti multumesc pentru recomandari! Deja am pus 2 pentru lista de august.

Andreea a spus…
Ce mult ma bucur! Am scris in viteza, cu copiii alergand si tipand in jurul meu, asa ca a fost greu sa raman cat de cat coerenta :-)) Ce carti ai ales?